yamaha_demo_tour




Kůže od Forbikers

Když jsem se na kolegy obrátil s jednoduchým dotazem, jakouže si mám vzít „druhou“ kůži, nečekal jsem, že se na mě pohrnou všelijaké tipy a od každého nejméně 5 nominací na koupi. A jak jsem se tak prohraboval jejich doporučeními došel mail od Matěje, že je tu nabídka na testování kůže od FORBIKERS®.

Neváhal jsem ani chvilku, tuto českou značku s názvem FORBIKERS znám již od roku 2007, kdy rozšířila nabídku motorkářského oblečení a doplňků pro motorkáře v ČR. Také spustila eshop, přes který je možné si veškerý sortiment objednat. Jako modelku zde můžete obdivovat Zuzku Belohorcovou.
Každopádně jsem chtěl dvoudílnou „kůži“ , která by byla pohodlná a snesla jak běžné i méně běžné použití při testech, tak nějakou tu delší cestu. Volba redakce padla na bundu Blade a kalhoty Racer ONE – FORBIKERS. Podle informací od Matěje jsou do sebe vzájemně spojitelné zipem, mají větrací průduchy a tepelnou vložku.
Během pár dní jsem měl komplet v balíku na stole. Po vybalení je kůže krásně měkká a pružná. Pěkně voní a leskne se novotou. Okamžitě vyndávám tepelnou vložky z bundy, je přeci léto. Další, co nepotřebuji, je zádový protektor v bundě, protože jezdím s páteřákem. Z kalhot sundávám „brikety“ protože tohle se na focení s cruisery moc nehodí. Přijdou ke slovu až za pár týdnů na okruhu. Po prvním oblečení se samozřejmě cítím trochu stísněně v oblasti zad a ramenou a přes břicho je mi bunda volnější. Tady poslouží boční stahovací pásky. Kalhoty mi sednou přesně.
První co mi trochu vadí, je spojení těchto dvou kusů je „jen“ pomocí 30 cm kus malého zipu na ledvinách. I když oba díly jak bunda tak kalhoty mají dlouhý zip kolem dokola, spojit nejdou. Bunda je na to příliš krátká a odpovídající kus zipu na ní je příliš vysoko. Ke kalhotám je dodáván druhý kus zipu, který by se musel někam níže do bundy všít, což mě tedy opravdu nenadchlo, když se jedná o jednoho výrobce, i když na druhou stranu dává tímto výrobce šanci na přesnější usazení oblečení na jakoukoli postavu..
Další drobnost, kterou jsem zaregistroval, je ta, že bunda nemá ve spodní přední části nic, čím by jistila spojení zipu. Ať už by to měl být jen kousek kůže se suchým zipem jako je nahoře pod krkem, nebo delší kus přes D sponu. Obával jsem se, že se mi zip „rozjede“, protože spodní část bundy je tady v tomto místě při sezení hodně namáhaná. Ale moje obavy se po celou sezónu nepotvrdily a zip bez problémů snesl vše.
V oblečení jsem letos najezdil kolem 11 tis km a strávil v něm nespočet hodin. Třeba při focení najet 20 km v jedné zatáčce a na slunci nebo dešti strávit kvůli fotkám i 6 hodin není nic záživného. Stále se svlékat a čekat, pak oblékat a tak pořád dokola. Několikrát jsem si v kalhotách i bundě vyšlápl z parkoviště na hrad, prožil jsem v něm pár dešťů i hodně parných dní. Zažil jsem i jednu neskutečnou bouřku, kdy jsem vyléval vodu z bot i rukavic a ždímal po 30 min jízdy naprosto vše. Sedlal jsem v něm choppery, cruisery, naháče i sporty.
Kůži od FORBIKERS jsem impregnoval prostředkem Collonil Nilfet, protože s tím mám dobré zkušenosti, a i tady se mi to osvědčilo. To, že v popiscích se uvádí, že bunda i kalhoty jsou vyrobeny z 1,4mm kůže a jsou nepromokavé, musí člověk brát s úsměvem, už jen kvůli děrování na kalhotách. Při lehkém deštíčku samozřejmě prvotní napuštění z výroby kapky skrz nepustí, ale při vydatném lijáku mi okamžitě švy a perforací prošla voda až na mou vlastní kůži. Proto jsem aplikoval (asi za 14 dní) výše uvedenou impregnaci a od té doby jsme neměl s voděodolností problém. Nepočítám ten výše zmíněný liják, kdy i kolega se zabudovanou membránou v textilním oblečení byl úplně durch.
Bunda se natvarovala na mou postavu už po nějakých 20ti hodinách, kalhotám to trvalo o pár hodin déle. Ale v podstatě teď mi sedí oboje jako přibité, aniž by mě to nějak omezovalo v pohybu. Takový komfort jsem od této cenové kategorie vůbec nečekal.
Kalhoty díky strečím v tříslech jsou velice pohodlné a není problém v nich sedět v jakékoli standardní pozici. Bohužel, mají kapsy s vrchním vstupem a dostat se do nich je možné jen když stojíte. Jejich děrování na vrchní straně stehen je výborné při vysokých teplotách, ale jakmile se ochladí pod cca 15°C, dírkami perforace nepříjemně táhne studený vzduch. Na termo vložku je ještě brzo, a tak jsem to řešil tlustší Moirou ještě přes první vrstvu prádla Devold – Multi sport nebo jsem si bral alespoň nepromoky na spodek, abych zabránil průvanu kolem „křapek“.
Bunda tímto drobným neduhem netrpí a nebál bych se ji hodnotit v této oblasti jako vynikající. Větrání je zajištěno přes horní zipy na prsou a na rukávech v oblasti bicepsů. Výdech je v zádové části v oblasti lopatek. Oboje jsou dostatečně dimenzované pro průchod vzduchu a pokud je chladněji, stačí je na rukávech přivřít nebo zapnout úplně. Kožená lega je dostatečně kryje a chlad přes ně hned tak neprojde. Záda jsem nechal otevřená stále s výjimkou deštivých přeháněk, díky páteřáku i tak kolem proudí vzduch a záda se moc nepotí. Musím také ocenit kapsy, do kterých je na bundě výborný přístup. Ať si vezmete vnitřní nebo vnější, jsou velice dobře přístupné a dost se do nich vejde.
Bohužel bez našití druhé strany zipu nejde (kvůli vdálenosti zipu) spojit s kalhotami a tak se mi stávalo při spojení jen zadním kouskem zipu, že pokud jsem neměl ještě malý neoprénový ledviňák, tak mi táhlo z boků na břicho a ledviny, ale to jsem zjistil, až při nižších teplotách. Při vedrech to spíš bylo plus dané kombinace. Tento lehký handicap (nespojené kalhoty a bunda) mě také distancoval od nahánění okruhových vteřin, prostě v této volnější kombinaci jsem se necítil 100% bezpečně.
Na cruiserech a naháčích se mi v této „kůži“ jezdilo výborně. Na sportovních motorkách typu R1, CBR6 atd. byly přínosem především kalhoty, které jsou určitě sportovněji pojaté než bunda. Ta se při velkém nahrbení příliš posouvala vzhůru a odhalovala záda, protože spojnicový bod krátkého zipu je strečový a dost pruží. Rozsah kolen u kalhot při vysedání není omezen a švy i slidery drží na svém místě perfektně. To, co mi dovolila moje schránka, kalhoty bez problémů dovolily také.
Za celou dobu jsem nezaznamenal jakoukoli vadu materiálu, ať se jedná o švy, suché zipy streče nebo kožený materiál. Spínací druky na kalhotách, obšití a YKK zipy jsou i po letošní sezoně perfektně funkční. Musím konstatovat, že letos jsem spadl jen 2x a to vždy v jiném oblečení. (Na enduru a v textilu, jinde se snažím nepadat). Jsem přesvědčen, že by se tyto modely osvědčily i při pádu, protože integrované chrániče v bundě na ramenou a předloktích a na kalhotách na kolenou jsou dost robustní a kůže dostatečně silná.
Na kalhotách mi holení a kolenní chrániče přišly možná až předimenzované a na bocích podle mne je „nárazového“ (absorpčního) materiálu možná málo. V mé starší kůži byly tyto partie o poznání silnější, i když v případě Racer ONE může jít o nějakou lepší technologii tohoto materiálu.
Při vysokých rychlostech (180+) je samozřejmě kožené oblečení daleko aerodynamičtější než textil. Tady ani jeden kus oblečení není výjimkou. Zatím nedošlo ani k vytahání kalhot přes mé pozadí a o pověstném „prdelním vaku“ si můžu nechat jen zdát. Výborná je také venkovní údržba. Nalepené nečistoty jako mouchy, (chodce a cyklisty) jednoduše setřete vlhkým hadrem, necháte oschnout a jednou za čas lehce natřete nějakým přípravkem na ošetření a impregnaci kůže. Podle toho jak moc oblečení využíváte. Já mažu zhruba každých 14 dní v sezoně. V mém případě jde o Collonil Nilfet. Oblečení je po cca dvou hodinách suché, protože přípravek se vpije a není mastný, takže nekloužete po sedle sem tam.
I přes velice solidní větrání toto moto oblečení chytlo můj typický odér, kterého se určitě jednoduše nezbavím, protože se mi nechce dávat komplet do čistírny a prát to nemá doma smysl. Výrazným pomocníkem v redukci zápachu byla změna spodního funkčního prádla ze značky Moira na značku Devold. Ale o tom už jsem psal v jiném testu…. :).
Kdybych měl hodnotit každý kus tohoto oblečení zvlášť pak bunda Blade je výbornou volbou, kterou bych neváhal v dané cenové kategorii doporučit. Výborně sedí a je velmi pohodlná a dobře větratelná. Tepelný komfort je také na velice slušné výši. Na naháče cruisery a cestovní endura, kde je posez více vzpřímený, je to výborná volba.
Kalhoty Racer ONE jsou spíše pro sportovnější využití a až tolik se nehodí pro denní ježdění, kdy vás může překvapit večerní chlad nebo i drobný deštík a perforace v oblasti stehen opravdu propustí hodně. Což je někdy dobře někdy ne. Na sportovní stroje jsou velmi dobrou volbou.
Společně v této kombinaci to podle mne není až tak vhodná volba a volil bych jiné varianty, které si myslím, že by mi vyhovovaly více. K bundě Blade bych si příště vzal z nabídky FORBIKERS kalhoty CORD a ke kalhotám Racer ONE bych zase volil spíše bundu Soul.
Každopádně jde o výborné věci za velice pěkné peníze, které vám nabídnou poměrně hodně vysokou kvalitu a výborné pohodlí s podstatným komfortem.

Kalhoty

Vyjímatelné CE chrániče kolen a boků
Kolenní slidery
Perforace kůže na stehnech
Strečová plocha v oblasti třísel a kolenní jamky

Bunda

Kombinace lesklé a matné kůže
Propracované větrání
Vyjímatelný CE chránič páteře, loktů a ramen
Vyjímatelná termo vložka
Tři venkovní kapsy (náprsní a dvě na bocích)

Celou nabídku této značky najdete v jejím e-shopu.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vašek Maleček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Související firma
  • ForBikers

    Bezkonkurenční nabídka moto oblečení a příslušenství. Nový katalog na našich stránkách. Zboží zasíláme po celé ČR Staňte se členy Teamu For Bikers a získejte členskou kartu se spoustou zajímavých výhod a slev.




TOPlist