yamaha_demo_tour




Laverda V6: Raketa, co zhasla při startu

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Gambalunga (1) napsal 14.05.2023 v 14:54

Na problematiku motocyklů neznám lepšího autora článků/závodníka, než je Cathcart a věřit mu i v tomto článku můžete každé slovo. Snad jen Nico Cereghini, který ale není až takový technik o ní může povyprávět víc, neb na té "6" ten závod o zlatou salátovou mísu v r. 78 jel..
Motor je kapitola sama o sobě, ale jízdní vlastnost jsou velmi blízko ostatním Laverdám toho období, neb nezapřou ani komponenty "ciclistica italiana" a už vůbec ne rukopis konstruktéra Luciana Zena...

Já jsem kdysi, za špatně skryté závisti pár navoněných skopčáků, na tom vskutku famózním stroji dostal možnost se svézt pár koleček okolo nové fabriky v Breganze, která už je dnes zbouraná a zbyla z ní jen původní administrativní budova, o které ani už nevím, ke které to firmě dnes patří...Ale to místo, ta ulice, kde je dílna nejlepšího restaurátora Laverd Riccarda Ora, se dnes nazývá "Via Laverda"...

Co popisuje Cathcart můžu jen potvrdit a přiznat se k tomu, že o té věci, o tom motocyklu se mi pak i občas zdávalo a že jsem z ní měl asi takové dojmy, jako když jsem se někdy v r. 1979 po několikaletém sžívání s Nortonem ES2 poprvé svezl na tříválci 1000, který se pak stal mým a zůstal dodnes...To nebyl jiný kontinent, to byla rovnou jiná planeta...

Honza-K (830) napsal 10.11.2018 v 12:26+1

Nádhera, to technický řešení, prostě paráda...

týpek (119) napsal 14.10.2018 v 22:25+1

Moc pěkná vzpomínka na vyjímečný stroj.Hezké fotky i technické popisy vývoje a jeho problémů tohoto motoru i celého motocyklu,který je nádherný skvost...

Jindra650 (35) napsal 14.10.2018 v 22:02-1

Cathcart ma pěkný články, ale uhel válců 90° u V6ky rozhodně vyvážení nijak nepomáhá, to se mistr tesař trochu utnul, nebo snad chyba překladu?

JA-NE (768) napsal 14.10.2018 v 19:53

Nedavno som mal moznost vypocut a preskumat ju z blizka.. odporucam vsetkym milovnikom takychto zakuskov navstivit Best of Italy race.

IvanDvoutakťák (5060) napsal 14.10.2018 v 19:25

Stevane, díky za tu spoustu nejrůznějších fotek na téma Laverda,
protožejsem mezi nimi našel i momentku na níž je Eric Offenstadt,
který v těch krásných "dvoutaktních časech" sedlal i Kawasaki 500 ...

synapka (11) napsal 14.10.2018 v 16:14

krásný článek!! Díky za něj a více takových

IvanDvoutakťák (5060) napsal 14.10.2018 v 13:11+1

Bobe Snílku , připoměl jsi mně jeden z mých životních zážitků
Když jsem s manželkou v r.1981 byl na GP Jugoslávie na Grobniku u Rijeky
na pozvání Suzuki Heron týmu (Crosby/Mamola), jel se tam taky nějakej
Laverda 1000 Cup a ty cca dvě desítky těchto krásnejch tříválcovejch
"dinosaurů" s laďákama jakobych slyšel dodnes ...
P.S. Pochopitelně nás režim pustil na "západ" (do SFRJ - Socialistické
Federativní Republiky Jugoslávie !), jedině když jsme za ploty Varšavské
smlouvy na ten víkend nechali naše dva synky-školáky ...

ferrac (23) napsal 14.10.2018 v 12:06

no, neni co dodat, perfektni clanek, o motorce nemluve... dalsi kus historie o kterzm sem nemel poneti. tak velkej palec nahoru redkci za ziskani tohodle chlapka, uz se tesim na dalsi :)

IvanDvoutakťák (5060) napsal 14.10.2018 v 11:20

Jo, jo - JOTA Laverda a nejen ona vyžadovala přizpůsobení "pana řidiče"
To byly ty úplně jiný časy bajkingu a já jsem to zažil na GT750 Kafáči (Suzuki!)

t_freedom (153) napsal 14.10.2018 v 09:10+1

Yo, yo, Laverda... Velmi nepřizpůsobivý a nedokonalý stroj... Nic nedá zadara, ale když se jezdec přizpůsobí ji, je to svezení s pocitem nečeho prožitého...

sered (113) napsal 14.10.2018 v 09:06+1

Krasna vzpominka na doby, kdy jsme se ptali KOLIK ti to jede a NE ZA KOLIK ti to jede!!!

pospit (108) napsal 14.10.2018 v 08:45+1

Super článek Celkově všechny články od Alana Cathcarta mi přijdou tak super napsány, že se člověk úplně vžije do té doby, jak kdyby tam byl také.

kerut (51) napsal 14.10.2018 v 01:21+1

moc hezkej kousek techniky
https://youtu.be/weLSBLzoLlw

stevan (7) napsal 13.10.2018 v 23:14+2

Laverda je pro mne srdeční záležitostí a vášní..Takže moc díky za skvělý članek,jen bych chtěl informovat,že Laverda slaví příští rok 70-té výročí a na srazu v Breganze bude jistě tento unikát k vidění,jakožto i další zajímave konstrukce motocyklů Laverda Egli,Rob Nort,Segoni a další.Zde odkaz jistě stojí za shlednutí a Česká republika je tam zastoupena jako jedina z vychodoevropských zemí také //laverda-passion.blogspot.com/2011/01/les-speciales.html

bob-dreamer (4) napsal 13.10.2018 v 21:59

V roce 2011 jsem měl tu čest vidět tuhle legendu na dráze F1 ve SPA. Stál jsem vedle ní v boxech, motal se mechaniků "Laverda team Van Dijk" pod nohama a nahlížel ji pod sukni A potom jsem se kochal jejím zvukem na dráze... Jedinečný zážitek . No to jsem v té době ještě zdaleka nevěděl u jak velké rarity stojím Díky za rozšíření mých obzorů

Retro (29) napsal 13.10.2018 v 21:30+1

Ďalší super článok! Ďalšia legenda! Už sa teším na ďalšie!!!
A tu máme autenické zábyry z Bol d Or 1978:
https://www.youtube.com/watch?v=Kqsr5mjSMig

chfox (7) napsal 13.10.2018 v 19:28

ta má zvuk, duši, osobnost !!!

_Hans_ (26) napsal 13.10.2018 v 19:24

Skvely clanek Zaclo to minuly tyden Ducatkou, dnes Laverda. Doufam, ze to bude pokracovat dal v podobnem duchu

Stadakk11 (277) napsal 13.10.2018 v 13:13+1

skvělý článek! Díky za něj

PinkPanther (844) napsal 13.10.2018 v 12:01

, Byl to dobrý tah, začít otiskovat Alanovy články

Ondros (158) napsal 13.10.2018 v 11:12

Úchvatný skvost

kuchta50 (90) napsal 13.10.2018 v 10:30

Je to nádherný skvost i v naši době.Shlížel jsem k ní s obdivem,už když začínala a to jsem byl mlaďas a ani teď bych se za ni nestyděl,jak vzhledem,tak výkonem. A článek je napsaný uplně super

Frankie (724) napsal 13.10.2018 v 10:11+1

Díky za super článek ! V dnešní době je taková motorka skoro nepředstavitelná, moc se mi líbí a ten zvuk je prostě

Borntobewild (5) napsal 13.10.2018 v 09:46+3

Krásné. Přesně, jak psáno: "konstrukční cvičení". Tehdy byla pořád ještě doba, kdy automobilové a motocyklové závody sloužily k vývoji techniky použitelné v civilu a k představení svého umu veřejnosti.

cechradovan (53) napsal 13.10.2018 v 08:56+1

Pěkný článek https://www.youtube.com/watch?v=nJhn0rzfHJk




TOPlist