Kokotsko 2012

Příjemnou odpočinkovou akcí bez spěchu a stresu, navazující na plzeňský „Ovál“ je jízda do vrchu historických vozidel po silnici III. třídy mezi obcemi Litohlavy a Smědčice 15. července 2012.

Kokotsko 2012

Kapitoly článku

Pod názvem Kokotsko není nutné představovat si cokoliv hanlivého. Tohle jméno nesla bývalá osada a dnes se tak nazývají dva místní rybníky. Závod pořádal opět plzeňský VCC. Někteří účastníci dorazili po „Ovále“ na základnu v obci Litohlavy  již v sobotu večer. 
Kempovalo se na prostranství u hřiště a útočiště našli všichni v nedaleké hospůdce. V její blízkosti se postupně rozrůstalo depo soutěžních strojů a stan pro evidenci závodníků. Do startovní listiny se zapsalo hned několik zajímavých motorek. Nejstarší z nich byla Rudge Multi z ruku 1914 Petra Hůlky. 
Tomu sekundovala „Račka“ Ulster, vyrobená v roce 1929 Karla Kupky z Brna. A do třetice pětistovka Rudge v provedení side z roku 1937 posádky Jiří Hlavsa – Jiří Snop. Jiným, z mého pohledu zajímavým strojem byla německá pětistovka OD (Ostner Drsen) SS 50 Romana Kratochvíla z Chomutovska. Wili Ostner v letech 1927 - 1935 vyráběl kvalitní motocykly s použitím dílů od renomovaných výrobců. Firma používala zejména motory MAG o objemu 347-496 ccm. Později firma vyráběla i maloobjemové motocykly. Další, ne běžně vídanou motorkou byla Koehler Escaffier ročník 1934 Kamila Prokopa. 
Na start se postavilo i mnoho dalších anglických, německých a především československých předválečných motocyklů včetně Jawa350 OHV a více „Speciálek“. Zajímavá byla i konfrontace dvou Pragovek 500 BD
Jedné po renovaci a druhé v původním laku s nádhernými dolíčky v nádrži. Motorky doplňovalo několik automobilů Tatra, Škoda, Praga a Jawa s otevřenou karoserií, ředitele závodu  Romana Vaníka .
Startovní pole automobilů akusticky osvěžily dva hasičské speciály. Akce byla vypsána pro stroje do roku výroby 1945. Toto ustanovení neplatilo pro několik novějších strojů členů plzeňského VCC, kteří nedisponují staršími stroji. Od depa to bylo na start závodu několik set metrů. 
Trať začínala mírnou rovinkou. V několika serpentinách stoupala mezi polnostmi, později přešla v les a dlouhou cílovou rovinu kde byl cíl měřené tratě. Po vedlejších komunikacích se účastníci vraceli zpět do prostoru startu a cíle. Jelo se jedno kolo tréninkové a následovala dvě kola „ostrá“. V těch se závodníci snažili zajet dva co nejshodnější časy.
 
V druhém soutěžním kole nejen motorkáře potrápil prudký liják. I tak někteří účastníci zajeli shodné časy. V případě časové shody některých účastníků rozhodovalo stáří vozidla, kdy vyhrával starší stroj. V odpoledních hodinách proběhlo vyhodnocení závodu pravidelnosti do vrchu. Vyhodnoceni byli i nejvzdálenější účastníci, nejúspěšnější žena a smolař dne.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist