globalmoto_duben_nolan




Čtyřválcová Honda CB slaví 50 let. Který důležitý model se vám líbil nejvíce?

Písmena CB u Hondy byla, jsou a budou. Vždy značila řadové motory, i když u jednoválců je to trochu sporné, a včetně různých odvozených CBR či CBX už měla cébéčka jeden, dva, čtyři i šest válců. Nejdůležitější ovšem pro Hondu byl čtyřválcový model CB750, s kterým se v roce 1969 vyšvihla do světové špičky. Jaký čtyřválec CB se líbil vám?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

  1. Bomba na tokijském veletrhu na podzim 1968, Honda udělala čtyřválcovou sedmsetpadesátku! První masově vyráběný čtyřválec, navíc s elektrickým startérem a kotoučovou brzdou. Z maximálky 200 km/h šly na zákazníky mrákoty.
    Hlasováno: 80x
  2. První čtyřválcová pětistovka. Byla menší a lehčí, ale měla stejný styl jako 750.
    Hlasováno: 31x
  3. A šlo se ještě níž, až na tři sta padesát kubíků! O tomhle modelu se říká, že ho měl pan Honda velice v oblibě.
    Hlasováno: 11x
  4. Poprvé jsme se mohli setkat se šestistupňovou převodovkou. Z výfukových svodů čtyřstovky měly celé generace motorkářů vlhké sny.
    Hlasováno: 20x
  5. Písmenko „A“ tady znamená Automatic. Šlo o model vybavený automatickou dvoustupňovou převodovkou Hondamatic s měničem točivého momentu. Cesta k současné dvouspojce DCT byla trnitá…
    Hlasováno: 7x
  6. Poprvé se ve čtyřválcovém cébéčku objevil rozvod DOHC a Honda se designem pomalu chystala na hranatá 80. léta.
    Hlasováno: 11x
  7. Z cébéčka se stal regulérní superbike! Tohle už nebyla žádná lidovka, ale základ pro závodní speciály, na nichž jezdil třeba Ron Haslam nebo Wayne Gardner.
    Hlasováno: 23x
  8. První čtyřválcová Honda CB s motorem chlazeným kapalinou! Litr měl bezmála 100 koní, osmnáctipalcová kola a přezdívku Big One.
    Hlasováno: 30x
  9. Ve stejný rok vznikl ovšem ještě jeden a důležitější model. Sevenfifty byla moderním pojetím původní klasiky a její tvary jsou dodnes líbivé. Po 15 letech se dočkala dokonce speciální edice, ale už jen v Japonsku.
    Hlasováno: 45x
  10. Myslíte si, že první Hornet byl šestistovka v roce 1998? Omyl, už dva roky předtím vznikl v Japonsku malý sexy naháč s motorem CBR250. Vidíte ten jeden kotouč?
    Hlasováno: 4x
  11. V Evropě jsme tenhle model neznali, ale pro Japonce to znamenalo největší objem, který kdy v CB byl. Třináctistovka vznikla na základě předchozího litru, ovšem byl tady motor z dragsteru X-4. Zvláštností byly dva zadní tlumiče se složitým přepáčkem.
    Hlasováno: 29x
  12. Samozřejmě, tohle je novodobá legenda, která byla v nabídce dalších 15 let, byť později už v poněkud sci-fi kabátku. Honda ukázala, že i nahatá šestistovka dokáže nabídnout dost výkonu, zábavy i potěchy pro oko.
    Hlasováno: 27x
  13. Šestistovka se dočkala většího sourozence, který přijel vybavený seškrceným motorem z Fireblada a odstartoval novou éru velkoobjemových streetfighterů.
    Hlasováno: 14x
  14. Tohle třináctikilo už se prodávalo i u nás a i když design byl docela podobný tomu původnímu, technicky tady byla spousta věcí jinak. V nabídce byl jak naháč, tak verze S vybavená malou kapotkou.
    Hlasováno: 52x
  15. Tady už spojitost s původním CB750 hledáte jen těžko. Agresivní streetfighter s letmo uloženým zadním kolem, zlá věc na dělání bordelu!
    Hlasováno: 23x
  16. V Japonsku už nějaký čas jezdila, ale před šesti lety se jedenáctistovka dostala i na Starý kontinent. Návrat ke klasice se vzduchem chlazeným motorem! Nejprve na litých kolech připomínajících 80. léta, zanedlouho ale i EX na drátech a sportovní RS.
    Hlasováno: 56x
  17. Nadání pro kraviny zůstalo, zejména díky silnějšímu 145koňovému motoru, ovšem design Neo Sports Café se veze na aktuální retro vlně.
    Hlasováno: 30x
  18. A tohle je zatím poslední přírůstek do rodiny čtyřválcových CB, opět v designu Neo Sports Café. Tohle není superbike, jako byl původní Four, ale hodně povedená motorka pro každý den s parádním designem.
    Hlasováno: 32x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Autor článku obdržel prémii 42 Kč od 14 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
RadekPCX přispěl 3 Kč
vopák přispěl 3 Kč
Jarda-Bekr přispěl 3 Kč
Normik přispěl 3 Kč
jirda6 přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Maverik232 přispěl 3 Kč
MrZman přispěl 3 Kč
Mirareq přispěl 3 Kč
ferdys75 přispěl 3 Kč
Cifa přispěl 3 Kč
tompok76 přispěl 3 Kč
Mike70 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist