globalmoto_duben_nolan




Burza a setkání veteránů v Puchři

Pucheř, je malá víska s třicítkou obyvatel v okrese Kutná Hora. Místní Klub historických vozidel má sedm aktivních členů. I v tomto skromném počtu zapálená skupinka pod vedením Josefa Výborného dokázala připravit velmi zajímavou akci, na kterou se sjelo více jak sto historických motocyklů a k tomu několik desítek zajímavých autíček různých značek.

Kapitoly článku

Sváteční setkání v Puchři, má více jak dvacetiletou tradici, koná se vždy osmého května. Upoutávku na tuto akci najdete v málokterém kalendáři akcí tohoto zaměření. Zvěsti o tomto veteránském potlachu se šíří nejčastěji ústním podáním.
A věřte nevěřte, funguje to i v dnešní době moderních progresivních médií. Návštěvníků z daleka i blízka každým rokem prudce přibývá. Na vysečené louce probíhá burza náhradních dílů a různé veteše. Hned za vjezdem do polního areálu se rovnají motocykly do několika řad. Nad nimi parkují osobní automobily a ještě výše náklaďáky, hrdě vévodí Tatra 147 (r.v.1960) v provedení sklopka „dempr“ a nechybí ani autobus Praga z roku 1947 s dosti původní vizáží.
Prohlédněme si podrobněji několik motocyklů. Na setkání přijely hned dva čtyřválce. Ariel SQ 4 z roku 1931 a Nimbus 750 z roku 1951. Z trojlístku Nortonů byla nejstarší sportovní pětistovka H 16 z roku 1932. Dvě elegantní „Sdvojky“ mají ve svém rodném listě rok 1959 a 1960. Novější již modernizovaný (úzký rám, tvar sedadla a nádrže) stroj má velmi zajímavou historii. Na tomto motocyklu se proháněl i Jiří Kájínek
Z Kutné Hory přijel i další zajímavý motocykl. Praga 500 BD z roku 1932 v provedení de Lux v odstínu maroon (barva přezrálých třešní). Tato vzácná a drahá barva byla vyrobena z mořských živočichů a do pragovky dovezena z Francie. Motocykl je vyroben v poslední, páté pragovácké sérii. Motorka je již od výrobce doplněna sidecarem, který vyrobila firma Tlustoš Kbely.
Motocykl měl od svého prvního zakoupení dva majitele a chromy i lak na něm jsou zcela původní. Motor byl repasován. Dalším obdivovaným motocyklem byl Panther 50 z roku 1931 a dva motocykly NSU. K vidění byly také desítky strojů československé výroby ČZ a Jawa včetně soutěžního „Libeňáku“ a Jawa 500 OHC typ 15 02.
Z automobilů budil velkou pozornost mezi přítomnými diváky Renault AX, vyrobený v roce 1910 a Ford T z roku 1920, pořadatele celé akce Josefa Výborného. Přijely i zajímavé škodovky, aerovky a pragovky. Líbil se i poválečný Jaguár XK 140 z roku 1957, elegantního sportovního vzhledu.
U brázd, do kterých byly nedávno nasázeny brambory, si pobrukoval stabilní motor Lorenz. Nádherné panorama. Nic nenahraného. K vidění v tomto prostoru byly i dva velké modely parních strojů. V celém prostoru setkání je různě rozstrkáno mnoho kusů staré historické techniky. Ta je pro vystavené veterány příjemným pozadím.
Po obědě se kolona strojů rozjíždí na krátkou třináctikilometrovou vyjížďku. Následuje zastávka u lípy svobody. Setkání v Puchři je dle mého názoru ojedinělé. Několik zapálených šlachovitých chlapíků v modrých kombinézách s nápisem KHV PUCHEŘ na zádech dokáže připravit zajímavou akci pro mnoho desítek veteránských nadšenců. Pro všechny účastníky vyhrávala řízná hudba a bylo připraveno bohaté občerstvení.

 

Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist