yamaha_mt09




Brněnská MotorTechna 2011

Dříve nežli se dívky večer sešly na svém čarodějném sletu, konala se v poslední dubnový den na brněnském výstavišti tradiční Motor Techna. Ta již dříve přestala být pouze velkou veteránskou burzou, změnila se v největší setkání milovníků starých strojů a to nejen z naší vlasti. Často zde byla k zaslechnutí i slovenština, polština, němčina i další jazyky. Srdcem celého dění je architektonická perla pavilon Z, k účelům výstav slouží více jak 50 let. Stal se útulným přístřeším nejen pro prodejce, ale i vystavují zde i kluby, zejména brněnské. Kolem pavilonu se na volné ploše rozlévaly tepající řady prodejních stánků.

Kapitoly článku

Tradice burz historických vozidel v moravské metropoli sahá do poloviny osmdesátých let minulého století. Tehdy uspořádali členové Veteran automotoklubu na atletickém stadionu Start v brněnské Lesné první prodejní akce. V dalších letech přibývaly stovky nadšenců. V polovině let devadesátých stadion svou kapacitou již nedostačoval a tak se burza přesunula na civilní letiště Tuřany. Zde se burzy pořádaly do jara roku 2003. A od října téhož roku se Techna pořádá v prostorech brněnských výstavišť.
Největším problémem tak zůstává stanovení pevného termínu celé akce. Pořadatelé se musí zcela podřídit kalendáři BVV. Jak je psáno již v úvodu, MotorTechna není jen obyčejnou burzou, ale festivalem všech kteří mají s veterány co do činění. Koná se tu presentace mnoha klubů. V letošním roce to byli například VAC Brno, Veteran Praga Car Club Brno, Skútr klub Čezeta, VCC Dvůr Králové n. L. a občanské sdružení Policejní historická společnost.
Mezi desítkami vystavených motocyklů mne zaujala dvojice strojů Sunbeam 4 HP r. v. 1916 a pětistovka 3½ v provedení pro britskou armádu. Z menších strojů Phänomen M 27 s motorem Sachs a postraním vozíkem a dále ČZ 76 „Kaktus“. V okrouhlém pavilonu Z nabízeli své produkty také výrobci replik, různých doplňků včetně dobového oblečení. Velmi široká byla nabídka dámských elegantních klobouků.
Zastoupení zde měly též renovátorské dílny, jež předváděli svá hotová díla. Dále se ve starobylém pavilonu Z nalézaly stánky vydavatelů motoristických periodik. K mání byli také reprinty příruček návodů k použití, dílenské příručky a katalogy náhradních dílů především pro české stroje. Velmi široká byla i nabídka výpravných barevných publikací.
Z prodávaných motocyklů se mi nejvíce líbil málo vídaný britský řemenový stroj HB. (stroje této značky se vyráběly v letech 1919-1923 a osazovány motory Blackburne). Motocykl byl nabízen za 160. tis. Kč. K prodeji byla i Jawa 500 OHC a dva tyto stroje vystavovala na volné ploše renovátorská firma jako ukázku své práce.
Nabízen byl i neúplný motocykl Jawa 350 SV a několik motorů OHV stejné kubatury, z nich byly některé prodány. Z novějších motocyklů byla k mání několik japonských strojů. Mezi nimi i Honda GB 500 Clubman. Nabízena byla u různých prodejců velmi široká paleta typů motocyklů BMW. Ke skvělé atmosféře celé povedené akce a dobré náladě všech přítomných přispělo i slunné teplé počasí.

Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist