28. mezinárodní sraz Terezín 2011

Akce pořádaná Veteran Car Clubem Velemín startovala v sobotu 14. května z areálu Zahrada Čech,který je největším výstavištěm na severu naší vlasti. Soutěžní jízda byla součástí výstavy automobilů TEMPO & RC MODEL SHOW. Start jednotlivých účastníků byl odmávnut na velké rampě před zraky mnoha desítek nadšených návštěvníků výstavy. To vše za slovního doprovodu moderátora. Jako první odstartovala hřmotící dvojice Čechií.

28. mezinárodní sraz Terezín 2011

Kapitoly článku

Z areálu výstaviště vyrazili po té účastníci po místních komunikacích plnit přísnými pořadateli stanovené úkoly. Šedesát kilometrů dlouhá trať vedla například Bohušovicemi nad Ohří či nedalekým Terezínem. Pevnostní město založil položením základního kamene Josef II. v roce 1780. V odpoledních hodinách se účastníci vyjížďky historických vozidel vrátili zpět do areálu „Zahrady“, kde proběhlo i vyhodnocení soutěží.
Srazu se účastnilo i několik desítek motocyklů, z nichž některé byly velmi zajímavé. Krom zmíněných Böhmerlandů mne zaujal rakouský Puch 800 z roku 1936 a o deset let starší vidlicový dvouválec A.J.S. stejného obsahu. K vidění bylo i několik předválečných Jaw včetně obou typů čtyřtaktů. Zajímavé byly i prvorepublikové „Čezety“ z nichž některá byla zjevně v původním stavu. A to vše bylo doplněno velkým počtem československých strojů poválečné produkce a přijel i jeden „Nanuk“ - jen se olíznout.
Z předválečných automobilů bylo k vidění několik hezkých „Pragovek“ z nichž se mi líbila nákladní v provedení „Josef Král, Terezín, řeznictví a strojní uzenářství“. Velké procento účastníků setkání bylo velmi vkusně dobově oblečeno. Místní výstaviště poskytovalo pro všechny účastníky dobré zázemí včetně stravování případně ubytování v hotelu Koliba, který se nachází v areálu.
Veterán Car Club Velemín byl založen v roce 1979. A jako podobně zaměřené spolky i on začal fungovat pod křídly Svazarmu.(Svaz pro spolupráci s armádou).
Tři roky po založení klubu se jeho členové začali zúčastňovat srazů. Další rok začal klub organizovat vlastní akci. Hledalo se vhodné místo. Velemín nepadal v úvahu z důvodu umístění obce v chráněné krajinné oblasti. Volba padla na Terezín. To uvítal tehdejší Městský národní výbor v Terezíně i ředitelství tamního památníku. Po zániku Svazarmu velemínští působili pod Autoklubem republiky Československé a po roce 2000 přešli pod Veteran car club České republiky jako samostatná organizace. V součastnosti má klub 170 členů. A to nejen místních, ale i z Děčína, Varnsdorfu i Německa. Nejvzdálenější člen klubu je z americké Kalifornie.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.25
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist