Po desáté odstartoval Dobronínský kosočtverec

Po loňské pauze, kterou způsobil nepřetržitý déšť, se v letošním roce počasí vydařilo. Dobronín se ze sobotního mlhavého rána probral do slunného dne a v pohodičce proběhla příjemná veteránská akcička.

 Po desáté odstartoval Dobronínský kosočtverec

Kapitoly článku

Dnes již tradiční a pohodová akce důstojně oslavila svůj desátý ročník. Start i cíl byl jak je zvykem na hřišti dobronínské základní školy. Na výstavu sem dorazilo na 83 historických vozidel. Z toho vyrazilo po desáté hodině 62 strojů na soutěžní trať.
Po odmávnutí startovním praporkem čekalo na soutěžící přejetí čtyřmetrového prkna. Cesta zavedla soutěžící do nedaleké Polné. Tam byl připraven tradiční a zajímavý úkol – zatloukání hřebíků záludně zkrouceným kladivem. Zatáčkovitá silnice po té zavedla soutěžící do Kozlova. Zde pro pány a dámy byly přichystány vědomostní otázky z historie motorismu.
Odtud dovedla cesta soutěžící do centra Vysočiny – starobylé Jihlavy. Na jihlavském náměstí probíhala předposlední soutěž v najetí na střed mezi kužely. Z jihlavského náměstí to bylo již kousek do Jihlavského pivovaru na finálovou disciplínu. Pití nealkoholického piva z lahve, která byla ukrytá v sáčku. Každý ze soutěžících měl za úkol vypít polovinu chmelového moku. 
Disciplína po předloňské premiéře získala na popularitě. Není totiž jen soutěžní, ale i příjemně osvěžující. Na pivovarském nádvoří probíhala výstava soutěžních strojů. U vjezdu do areálu byly v několika řadách vyrovnány motocykly, na opačné straně byly vyrovnány automobily.
 V útulné a prostorné pivovarské restauraci na všechny soutěžící čekal chutný oběd. Následovala již nesoutěžní cesta zpět přez Smrčnou, Úsobí a Štoky zpět do Dobronína. Zde bez velkého otálení proběhlo kolem čtrnácté hodiny vyhlášení celé soutěže. 
Soutěž automobilů vyhrál pan Menšík z Třeště. Motocyklům kraloval pan Vojtěch Procházka z Nového města na Moravě. Ten se stal již podruhé absolutním vítězem Dobronínského kosočtverce. Letos poprvé přijel na anglickém Nortonu 500SV. Mezi motocykly budil velkou pozornost nedávno zrenovovaný „Rumpál“ Jawa 500 OHV a již dříve repasovaná Jawa 350 OHV a SV.
 K vidění byla také dvojice německých motocyklů Zündapp KS 750 se sidecarem. Tyto motocykly byly jako první sériové stroje vybavené hydraulickými brzdami. Jeden motocykl v černé, zcivilněné verzi byl renovovaný v době, kdy u nás vojenské motocykly neletěly. Druhý stroj v provedení „Sahara“ prochází průběžně renovací a je na něm mnoho dílů v původní pískové barvě. Motocykl byl vyroben v roce 1944.
Přijelo i několik velmi zajímavých autíček. Například Tatra 75 v provedení Taxi a nádherná tmavě zelená Praga Picollo pana Navrátila. Ten je tardičním účastníkem dobronínského klání.
Závěrem mohu jen potvrdit, že v Dobroníně vládla pohoda, dobrá nálada a výborná organizace. Jak uvádí ve zvacím dopise hlavní organizátor akce Petr Kunst po projetí Dobronínského trojúhelníku v pohodě posečete trávník na doma zahradě.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.38
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist