yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SV-DR (29) napsal 03.11.2018 v 20:28

Som milo prekvapený aký moderný dizajn má táto Yuki .
Tento motor je kópia, alebo licencia nezničiteľnej Suzuki DR 125 (ktorú mám aj ja v garáži), je použitý aj v staršom modeli Yuki a je chválený za spoľahlivosť a trvanlivosť. Keby sa ešte predávala na Slovensku tak by som ju za tie prachy kúpil .
Pre mlaďasov, alebo ako druhý stroj na behanie po lúkach či do lesa na huby úplne super stroj.

Slow (48) napsal 29.10.2018 v 19:49

2.Vláďa,Targus - když budete vybírat ojetinu, tak kromě ceny si taky nejdříve proběhnete od kdy do kdy se tak vyráběla, jaké jsou dostupnosti dílů a co se tam kazilo, resp. co výrobce inovoval/revidoval a názory uživatelů atd.U toho proběhnete inzerci a uděláte si obrázek.
Mě se tyhle testy líbily v ČMN, Supermotu, a dalších periodikách. Sice to bylo takové "na rychlo" a letem světem, ale aspoň člověk věděl o tom co že to Yamaha pod značkou XT vyráběla od 80tých let do konce milénia, a že se to lišilo v dosti věcech (od podvozku počínaje motorem konče) a stále to bylo např. XT600.(pěkné články ohledně historie motorek se tu čas od času objevují)
Proto se testy ojetin dělají, aby se odhalilo kolik co vydrží (beru civilní mota žádné Competition nebo race only atd).
U SuMa je to dost blbý příklad, neb jak jsem psal kategorie na vymření, a ještě zde vládne v podstatě jen KTM, exHQ (resp.SWM nyní opustilo tento segment "tupých" motárdů), a zbytku je jak šafránu (HSB nedostupné díly) DR400S za 18 let už budou notně unavené, FMX je spíše převlečené SLR, XT660 v podstatě cesťák, ale každému vyhovuje něco jiného a můžeme si to "ošahat" z pohledu běžného uživatele.
Ono je fajn když páni redaktoři jsou bývalí/stávající závodníci, ale pohled mají už trošku závodně "deformovaný" a to co pro ně je nedostatek může být pro obyčejného smrtelníka klad.
Co se týče zkoušených strojů, myslím, že se tady na motorkari.cz by se našli lidé, kteří by půjčili mašinu a vypověděli své zkušenosti, případně motorky mezi sebou zaměnily a report sepsali

2:beranidlo - já takovýto literární styl přibližující se normálnímu hovorovému jazyku beru jako +, není to žádná seminárka ani odborný článek pro vědeckou veřejnost.
Když si pustíš TV a budeš poslouchat své zvolené představitele a reprezentanty státu, včetně pana prezidenta, tak si ještě v duchu budeš říkat, jaká zde vládne jazyková forma a kultura projevu.

iVlada (80) napsal 29.10.2018 v 09:48

Slow> určitě dobrý námět a nebudu lhát, že mě už dříve nenapadlo. Popravdě, ojetiny v testech je dost složité téma a na to by prostor pro komentáře nestačil...to je na popovídání u piva nějaké zkušenosti s tím mám a mimo jiné platí to co napsal Targus... můžeme případně probrat na letošní výstavě, pokud zavítáš

Beranidlo (15) napsal 28.10.2018 v 22:16-1+1

Článek by se mnohem líp četl, kdyby se autor vyvaroval nespisovností, prapodivného slangu a novotvarů. Pro psaný text existuje spisovný standard a pokud to nevyžaduje literární forma, je jeho používání žádoucí. Jakákoliv užitečná informace je v takto napsaném článku degradována na úroveň patnáctiletých youtuberů, kteří by bez opiček do kamery neměli čím zaujmout.
A přitom tady v diskusi se Vláďa vyjadřuje úplně jiným způsobem. Mám to chápat jako redakční záměr, že se przněním jazyka přidává článkům na zajímavosti? Mě osobně to od čtení odrazuje.

Targus (430) napsal 28.10.2018 v 21:57

Slow

tvé nápady s testy ojetin nejsou špatné, ale mají jednu chybu.
Nejsou realizovatelné tak, aby měly nějakou objektivní hodnotu.

Každá motorka má jiného majitele, tudíž dostává jinak zabrat.

Generálně platí, že někdo dokáže zlikvidovat stroj (jakýkoli, ne jenom motorku) za tři roky, zatímco druhý jej má po osmi letech jako nový.

Slow (48) napsal 28.10.2018 v 18:15

2:Vlada taky díky za reply.
Je mi to úplně jasné, že porovnávat je potřeba v podobné cenové katerogii, o tom žádná.
Bohužel máš v podstatě pravdu, neboť jak jsem dodatečně nyní zjistil, tak ani japonská 4ka nemá v enduro/SM kategorii podobné moto již v prodeji, a zbývá pouze Evropa s cenami od 100 000kč (Aprilie, KTM, SWM..), případně "vzkříšené" značky jako "Mondial" a další, takže i zde platí že dávat 100 000kč za nové moto na dva roky je skoro ještě větší blbost, provar tak 40-50%..

Jen se zeptám, jestli by nebylo možné udělat např. srovnání v podobné cenové kategorii nová vs jetá.
Yuki 125 vs XT125 případně XR125, (WR125 je už asi mimo cenu)
4T uvádím schválně, neboť dnešní generace si už s 2T asi moc nerozumí, a taky by sem patřilo snad jen DT125RE

Ikdyž je počasí jako stvořené pro endůro, co takhle udělat nějaký testík ojetiny v provedení "tupé" civilní SM?
KTM SM690, HQ630 (SWM650),XT660, DR400SM ano vymírající kategorie, ale v inzerátech jich moc není, proč asi..?
Pěkný nástřel tu už byl tak proč v tom nepokračovat?..
https://www.motorkar...supermoto-35986.html

iVlada (80) napsal 27.10.2018 v 15:04+4

Slow> Díky za názor a zpětnou vazbu! Nemyslím si, že bych ohýbal realitu. Vždy beru v potaz cenu i kategorii a od toho se pak odvíjí můj pohled na věc... prostě něco jiného očekávám od motorky za 50tis. a něco jiného od motorky za 100tis. Že by to znělo jako reklama...no nevím a nemyslím si. U testů nechci na motorky plivat, ale bez předsudků jednoduše popsat, jak fungují a hlavně v rámci své kategorie, včetně té cenové. Ano, jak píšeš, další prodej takovéto ojeté motorky je a bude problémem... testovat se snažíme vše, co trh nabízí a to podle výpisu všech testů je asi vidět...jen je u menších značek problém, že dost často motorky k dispizici nejsou a není jednoduché je dostat pod ruce, případně do srovnáváku. Vždy se vše odvíjí od zájmu importéra. Každopádně díky a Tvůj koment si beru k srdci!

JA-NE (768) napsal 27.10.2018 v 10:06+2

co by som ja dal ta takuto motorku v 14 rokoch... hlavne ze by to nebol pinčel. btw, zaujimava debata dolu

Targus (430) napsal 27.10.2018 v 09:28

pernik92

Asi by stálo za to ten motor rozebrat a podívat se na příčinu. A pak vynášet soudy.
Čímž nechci tvrdit, že všechny čínské motory jsou super.¨Opravdu můžu posuzovat jen tu licenční Hondu 125 dvouventil s řetězem, který máme doma.
Jako první věc, která stojí za rozbor, je chlazení vzducháčů. První, co jsem udělal, byl nákup teploměrů a instalace na motorky užívané v létě. V případě, že se rády opotřebovávají dole, asi bych zvážil i montáž teploměrů dolů do oleje a pohlídal si to, jak se to chová ve špičkách.
Jen takový příkladeček - všichni nadávají na Jawu a Pavel Suchý na ní objel svět a napodruhé Austrálii. S motkou, která měla 80 tis.

Ale to už jdeme do detailů, nemyslím si, že to někoho zajímá.

Targus (430) napsal 27.10.2018 v 09:03

stadakk11

A co je lepší? Motivovat kluka penězi, o kterých si může rozhodovat on sám, anebo mu koupit motorku, která skončí za půl roku v kopřivách, protože si jí kluk nebude vážit?
Jinak tzv. rodinná pomoc je o výchově, o ničem jiném. Dnes už to děláme tak, že zhruba musejí sedět hodiny oddělané na synových motkách a na velkých autech nebo jiných věcech, které potřebuju já nebo někdo jiný z rodiny.
Aneb jaký si to uděláš, takový to máš...
Ad opravy doma.
Nevím, proč bych měl lítat do servisu např s brzdami nebo výměnou oleje. Za těch 45 let, co se vrtám v autech a motorkách jsem se taky něco naučil. Totéž svařování, laky. Plasty zatím nedělám a nehodlám se to už učit. Ostatně ještě nikdo mě nepřesvědčil, že takto opravené díly jsou stejně dobré, jako nové.

pernik92 (163) napsal 27.10.2018 v 07:57+1

Targus

To by vše znělo, jakože Japonec je na hovno a Číňan skvělý. Sám určitě víš, že takhle lehce to rozdělit nejde.
Já měl Čínu 6 roků a v 25tkm mi odešel moto. Do opravy jsem nasypat 32 000 Kč a stejně motorka nejela tak jak by měla.
Koupil jsem druhou a stejnou motorku a s ní cestoval 2 měsíce po Asii a najel 18t km. A při cca stejném počtu kilometrů se začal sypat motor. To nebude náhoda.
Po této zkušenosti jsem šel do ojetého Japonce.

Stadakk11 (277) napsal 27.10.2018 v 01:16

Targus: to je super výchova. Naučíš syna, aby Ti pomáhal za peníze. A když mu nic nekápne, tak se pak vykašle třeba na vlastního otce. Motivace financemi, tak se to taky dá, ale do budoucna...no...
Jinak o servisu taky něco málo vím, ale děkuji za osvětu Je ale něco jiné opravovat a bastlit aby to vyšlo co nejlevněji...pak to taky tak vypadá

Targus (430) napsal 26.10.2018 v 23:27+2

Stadakk11

Jestli nechávám synka kupovat motorku?
Samozřejmě, kupuje si ji za své peníze, které si vydělal.
V osmi letech neuměl chytit do ruky šroubovák.
V devíti letech sbíral po obchodech papírové krabice ze zboží, měl za to 0,80 Kč/kg, natíral mi plot na ohradě a podvozek na návěsu. Samo že za prachy.
Vydělal si na prvního fichtla - stavbu minibajka, kterého jsem mu pomohl zpojízdnit a dát tomu kabát, aby to vypadalo k světu. Za rok ho prodal a obratem dotáhl další motku.
Dnes má tři motky, na které si vydělal (jo, byly relativně levné), umí svařovat, v létě poskládal sám motor do fichtla, na který bude dělat veteránské papíry, ovládá základy lakování.
Myslím si, že to je lepší, než by sháněl marušku, chlastal v parku nějaký vinný výrobek, anebo proseděl všechen volný čas na netu.
A hlavně už poznal cenu peněz a všeho si váží mnohem více, než kdyby to dostal zadáčo.

Ad BMW a Ural
Zásadní problém je, že s bávem si nikdo nedovolí jezdit tak, jako s Uralem
Další problém je samozřejmě technologická nekázeň ve výrobě a kvalita použitého materálu. Ale i Rusáci zvedli v současné době kvalitu hodně vysoko.
Ostatně ani ty staré báva nejezdí tak bezporuchově, jak básní jejich majitelé (mám s tím bohaté zkušenosti).

Ad dodělávání motky
Proč ne, když není podle mých představ?
Proč bych měl kupovat např. předražené značkové nosiče, které se mi po 200 km v terénu odporoučejí, když si je můžu udělat sám? Anebo si je aspoň umím někde na trase opravit.
Co mám dělat, když mi nesedí řídítka, která montuje fabrika? Koupit si jinou motku? Nebo to dát do servisu? A vysolit tam pětku za nic, když si je seženu za dvojku a vyměním je za 10 minut?
Když mi spadne motka ze stojanu, mám ji dát na vozík a mazat 50 km do servisu?
Ber to asi tak. Jsem doma jen o víkendech a to mám spoustu důležitější práce, než lítat po servisech. To raději udělám sám. Je to mnohem rychlejší a samozřejmě taky levnější.

Stadakk11 (277) napsal 26.10.2018 v 20:20+1

Targus: Ty necháš jet kupovat 14 letého syna samotného motorku??? To nechám bez dalsiho komentáře...
Když dva dělají totéž není to totéž...viz. BMW a Ural...originální BMW jezdí i 70 let po válce kdežto Ural má problémy i když je nový.
Tobě přijde normální, když musíš na motocyklu něco dodělávat, dovařovat a nebo dopasovávat?

callowsick (463) napsal 26.10.2018 v 20:13

Vláďo, moc pěknej test
Není nad osobní zkušenost. To pak člověk zjistí, že dobře podávanejch 11koní je na svezení lepších, než blbě podanejch 15.

na youtube je dost videí o tomhle modelu - pod názvem Sinnis Apache to jde do západní Evropy.

Targus (430) napsal 26.10.2018 v 19:51

Slow

Trošku sis popletl čas a místo.
Tohle je článek O LEVNÉ MOTORCE. Nikoli o nadupaném sportovci za bambilión peněz.

Pokud má být motka levná, tudíž prodejná ve velkých sériích, nemůže to být vodník s pětiventilovým desmodromem a podobnými hovadinami. Vždy skončíš na dvouventilovém vzducháči s řetízkem. A pokud vzducháč překrmíš, devět z deseti lidí ho utaví, tak to prostě je.

Podívej se do inzerce a spočítej si, kolik provaříš na dvouletém Japonci, lhostejno s jakým výkonem.
A nemysli si, že když šestnáctiletému klukovi koupíš našlápnutou dvácu, že ti z ní v osmnácti neuteče.
Ten můj teda určitě jo, protože už teď mu je málo moje třinda, a to má čtrnáct.

Targus (430) napsal 26.10.2018 v 19:39

Stadakk11

Synovi ještě pořád není 15 let, takže má jaksi právo na omyl. A právě proto, že tušil problém, motku si pouze půjčil proti záloze. Celá akce ho stála dva půldny času.
K náhradním dílům ve zkratce - Petr jako Pavel. Origo není vůbec nic. Japonsko a Německo se běžně mastí v Polsku nebo v Rumunsku i s origo puncováním (např. naftové stříkačky s puncem Bosch koupíš za čtvrtinu, ovšem bez "značkové" krabice, že ano). To též Wabco, Webasto, Knorr atd. No trouble.
Chceš-li to turecky: Para čok - problem jok. Když máš prachy, není problém.

Čínská značka tu dnes je a zítra není - NAPROSTÝ SOUHLAS!!!
Co zůstane, je kopie motoru Honda udělaná ve velice solidní kvalitě, protože ten se zřejmě mastí pod dozorem v jedné fabrice a prodává se po celé Asii.
Co dalšího potřebuješ k motce, pokud ti motor kompletně fachá?
Trubky? Těch mám pod regálem dva metráky.
Pérování a brzdy? Toho je plný net, jak jsi správně napsal. Stačí jen dobře vybrat a spasovat, což pro alespoň polonormálního dvounožce s dvěma funkčními kusy rukou opravdu není problém.

Stadakk11 (277) napsal 26.10.2018 v 18:59

Targus: Je mi líto že nepoznáš (respektivě syn), že je motorka odjetá. Pokud je investice na 12 let staré motorce 40 tisíc a to bez práce, tak by to mohl poznat i laik... Jen proto bych neházel všechny japonce do jednoho pytle.
A k těm náhradním dílům...v dnešní době internetu máš opravdu velký výběr (myslím tím japonce) ne čínu. Čínská značka tady dnes je a za rok být nemusí.

Slow (48) napsal 26.10.2018 v 18:35

sorry Vláďo tohle dost závání reklamou...
Je mi jasné, že když "někdo" zapůjčuje motorky k testům, tak onu motorku vyloženě neodsoudíte, ale "ohýbat" realitu kvůli tomuhle, nevím, nevím.
Legislativní norma pro A1 je 11kW(15k), tak 11,5k je daleko pod stanoveným limitem.., 5kvalt atd..
Pokud bych chtěl napsat realný pohled tak za tu cenu se to pro 16ti letého nevyplatí, za 2roky (při přestupu na silnější) provar jak prase a problém s prodejem (mrkněte na inzerci)..celkové zpracování horší průměr (podobně jako kore či rozpočtová rýže made in Vietnam atd.)
Kolik rodičů toto asi koupí svým dětem?
Radši bych nějaké přínosnější reálné testy...i za cenu, že to budou exoti SWM, AJP, a další např. dualsporty..né každý potřebuje ostré enduro či MX když stejně závody nejezdí (jj marketing a lidská blbost)

Targus (430) napsal 26.10.2018 v 18:11

chooki

Ty máš taky dost, viď?

Targus (430) napsal 26.10.2018 v 18:07

Stadakk11

A teď tu o Budulínkovi, tu mám nejradši.
Takového naprosto skvělého dvanáctiletého japonce jsem před dvěma týdny vykopl z baráku. Rozpočet na opravu provedenou způsobem výměny opotřebovaných dílů za originální vycházel na čtyřicítku.
Bez ceny práce.
A tzv. originální díly znám taky moc dobře. Boreček to zajede koupit do vedlejšího města nebo do Polska, anebo si to nechá poslat z čajny a zabalí to do krabic s logem Japonce. Čistý vývar z takového prodeje se rovná jistotě desetinásobku.
Díky moc.

hrochi (155) napsal 26.10.2018 v 18:00+2

srsen600: Existuje lepší xl200 paris dakar

pernik92 a Stadakk11: A hlavně ten japonec bude hodnotu zvyšovat, ale čína se zastaví na ceně šrotu. Tím nemyslím ten nový stroj, ale materiál.

Stadakk11 (277) napsal 26.10.2018 v 17:11+2

Majky72: To máš pravdu, že každý nemá 150 až 200 tisíc na motorku. To není ale ani třeba. Raději koupim 10 až 15 let starého japonce u kterého vim, že bude sloužit a na kterého seženu kdykoliv náhradní díly.
Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci. U čínské motorky to platí dvojnásob!

Targus (430) napsal 26.10.2018 v 16:30-2+1

Doma máme stodvácu čínské produkce a nemůžu na ni říct vůbec nic. A takové kecy, že se někomu povolí šroub nebo praskne svár, jsou k pláči. Ale nad majiteli - takymotorkáři. Řidiče tohoto druhu nazývám "TOČVOLANTI".
Proboha, chlapi, k čemu vám narostly ruce? Abyste si dělali dobře a tahali holuby z nosu? Není vás hanba samotných před sebou?
Anebo ještě jinak - jste schopni pochopit, že někdo opravdu není schopen dát do kupy prachy potřebné na Japonce?
Btw. Japonec - kluk mi to taky přitáhl domů. Naštěstí ho nezaplatil. Po revizi šel z baráku, protože do něj bylo potřeba nasypat čtyřicítku v dílech - bez práce!!!
Řečnická otázka - jste schopni spočítat, kolik chybí do ceny Číňana, který je pak dva roky v záruce?

pernik92 (163) napsal 26.10.2018 v 14:28+2

Po čínské zkušenosti bych raději zvolil ojetého Japonce.
Asi starší, bez vstřikování ale za to s ověřenou kvalitou.

majky72 (131) napsal 26.10.2018 v 13:20+2

Stadakk11: a ja že je tu problem len z BMWčkami ...podla mňa je dobre že su tu testy aj "lacnych" motoriek nie každy si môže alebo chce kupit mašinu za 150 - 200 tisic a zvlašt ked ma šesnast a nema bohateho otecka myslim že na začiatok a zvlašt ked ešte chalan sam nevie čo chce jazdit to nie je zla volba, nakoniec nikto nikoho nenuti si ju kupovat alebo si niečo o nej prečitat

alesmoto (36) napsal 26.10.2018 v 13:06

Docela dost za atrapu?

Stadakk11 (277) napsal 26.10.2018 v 11:22

Už jsem se bál, že se tento týden nebude psát o čínských "motorkách". Elektrika a čína už tu byla, tak snad bude nějaký článek až příští tyden

Frankie (725) napsal 26.10.2018 v 10:53+1

Ještě že jsem kdysi dávno začínal v terénu na Yamaze DT125. Co s tou bylo srandy...
Nezávidím dnes nikomu jízdu na 4T 125

srsen600 (20) napsal 26.10.2018 v 10:18-1

Honda xlr a xr 125 nic jiného lepšího nikdo nevyrobil...




TOPlist