globalmoto_duben_nolan




Yamaha YZF R1 vs. Kawasaki ZX-10R Ninja

Nedávno jsme pro vás připravili test Kawasaki ZX-10R. Jelikož ke konci testovacího termínu tohoto motocyklu bylo možné se současně povozit i na stroji Yamaha R1, přinášíme zde srovnání obou supersportů. Teď mnohé z vás jistě napadne otázka, proč nejsou ve srovnávacím testu další motocykly? Dopředu tedy vysvětluji, že z technických důvodů nebylo možné srovnání dalších supersportů pro tento termín, i když jsme je měli původně přislíbeny. Proto se zde ani nebudu pouštět do porovnání s dalšími stroji, jako je například Honda CBR 1000RR nebo Suzuki GSX-R 1000.

Kapitoly článku

Design


Obecně lze říci, že design supersportovních motocyklů je dost individuální záležitost. Někomu se líbí to, někomu zase něco jiného. Jsou však některé prvky, které širší většinu veřejnosti osloví, naopak jsou zase prvky, které příliš neosloví. Sladění pak dává ucelený celek, který je možné popsat a částečně hodnotit, nicméně objektivní názor pak záleží na každém z nás.




Pokud jde o

Yamahu R1

, dle názoru většiny členů redakce působí celkově detailně propracovanějším dojmem, než ZX-10R. V rozích předních světlometů umístěná parkovací světla, uprostřed pak velké svítilny potkávacích a dálkových světel jasně charakterizují, pro jaké účely je motocykl určen. Veškeré linie na boční kapotáži, nádrži i velmi štíhlé podsedlové části jsou propracovány a dotaženy do nejmenších detailů.




Trojúhelníkové zadní světlo z LED-diod a dvě seříznuté koncovky výfuku, potom dokončují toto designově povedené dílo. Možná, že i díky speciální edici barev žluto-černo-bílého provedení „Kenny Roberts“ zapůjčeného stroje je naše hodnocení tak pozitivní. Naopak, co se týče

Kawasaki

, jsou zase mezi námi tací, co nedají dopustit na její charakteristickou zelenou barvu. Musím uznat, že i mně se hodně líbí. Samozřejmě i Kawasaki se nemá proč za svůj kabát stydět. Úplně nová koncepce zajímavě řešených předních světlometů s netradičně umístěným otvorem pro přívod vzduchu působí velmi pozitivně.




Skoro jakoby Kawasaki chtěla říct, že už tu bylo dost tradičního designu předních částí kapotáží v posledních letech, a tak přišla z něčím zcela novým, odvážným a zajímavým. Dle mého názoru se jim tento tah docela povedl, jen na to možná nejsme příliš zvyklí. Nicméně je fakt, že řešení nádrže a podsedlové části působí trochu stroze a zasloužilo by si větší pozornost. Koncové světlo a blinkry integrované do zadní části plastů dotvářejí již velice pěkný celkový dojem.

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist