globalmoto_duben_nolan




Yamaha XVS950A Midnight Star

Nejmenší letošní cruiser od Yamahy? Ano XVS 950. No, že by byl zrovna malý se říci nedá, protože nebýt nápisu, tipujete jako já stroj někam k rozmezí 1300 – 1400 ccm. Nízká protáhlá silueta a rozložitě podsaditá konstrukce působí dojmem pořádné hmoty - a opravdu, vše je kovové a poctivě zpracované.

Kapitoly článku

Design

Nízká konstrukce se podepsala i na velmi ploché nádrži a hodně nízko položeném posazu. Silueta motocyklu podtrhuje robustnost celého stroje. Jednoznačně víte, že už odzvonilo vysokým a štíhlým siluetám strojů s označením Virago. Nad tím vším jsou široce rozložené řidítka, která vás nutí si dát tělo snad až do záklonu. Na místě i při pomalém courání po městě tohle vše působí velice elegantně.
Budík tachometru s kontrolkami je umístěn v horní části nádrže a je obrovský. Obsahuje i LCD panel s celkovým počtem km, tripmastery a hodinami. Decentní a velmi dobře čitelné. Jak jsem zmínil, nádrž je opravdu placka a když dáte nohy na zem, někomu může její konec u sedla trochu překážet, ale jakmile nasadíte nohy na plotny, už o tom nevíte.
Sedlo je velké a dokáže pojmout i opravdu velké pozadí. „Bonbonek“ pro spolujezdce není tvrdý, ale od pohledu víte, že to pro druhého nebude nic moc, také stupačky pro něj jsou docela dost vysoko. A tak má vyšší slečna oblečená do minisukně docela problém. Stroj je naplno nasycen chromem a leštěnými plochami, které vám zajistí nejeden večer strávený přípravou k vyjížďce s nablýskaným strojem, jenže to k tomu prostě patří. Mohutný výfuk, do kterého jsou svedeny oba válce, má na sobě malé kryty chránící před připálením podrážek.
Litá paprsková kola mají velice atraktivní design a podle mě přesně ladí se strojem tohoto typu. Matové lakování na ráfcích perfektně sedne k vínové barvě, která se na sluníčku leskne a dává „hluboký“ efekt. Solidně velký je i přední světlomet, decentně pod ním jsou odsazeny blikače. Zadní lampa ve tvaru M s podobnými „podstrčenými“ blikači je velmi dobře zpracována a mě osobně se hodně zamlouvala. Za zmínku stojí také bezúdržbový pohon zadního kola řemenem.

Motor

Určitě stojí za zmínku úplně nový vzduchem chlazený čtyřtaktní dvouválcový SOHC motor se 4 ventily na válec, který podle výrobce má naprosto jinou konstrukci a je vynechán vyvažovací hřídel. Jak sama Yamaha uvádí: „u tohoto řešení jde hlavně o posílení vibrací“. V podstatě jde o 60° Vtwin motor s nerovnoměrným zapalováním rozmístěným na 300° a 420°. Zdvih je 83 mm a vrtání 85 mm, takže přesný objem je 942 ccm. Horní uložení vačky přes hrníčková zdvihátka působí na ventily a přípravu směsi pro vstřikovací jednotku zajišťuje airbox umístěný pod nádrží. Výkon tohoto motoru by měl být na hranici 39,4 kW respektive 54 koní při 6000 ot/min. A nejvyšší točivý moment nastupuje v 3000 ot/min a je na hodnotě 77 Nm. Spojka je vícelamelová v olejové lázni, převodovka je pětistupňová.

Podvozek

Rám je u tohoto stroje dvojitý kolébkový svařený z ocelových trubek. Přední teleskopická vidlice má zdvih 135 mm, zadní kyvná vidlice má pouhých 110 mm. Vepředu se o brzdný účinek stará jeden mohutný brzdový kotouč o průměru 320 mm, zadní má 298 mm. Vpředu je 18“ kolo obuté do rozměru 130/70-18 a zadní je šestnáctka je obuta pneu s rozměrem 170/70-16. Celková délka je 2435 mm, šířka přesný metr (1000 mm) a výška 1080 mm. Sedlo je pouhých 675 mm na zemí. Pohotovostní hmotnost je 278 kg.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):



TOPlist