Yamaha XV1900 Midnight Star

Yamaha má s motocykly tohoto typu již dlouholeté zkušenosti. Všichni si moc dobře pamatují na legendárního Wild Star nebo Royal Star Ventura. Po všeobecném objemovém boomu, který odstartovala mezi Japonci v této kategorii v roce 2001 Honda s tehdy monstrózní VTX, nemohl výrobce přes Road Star Warriora dospět nikam jinam, než až k dnes testované XV 1900 Midnight Star. Tento cruiser byl představen v roce 2005, ale do širšího povědomí veřejnosti se dostal až v loňské sezóně, kdy se konečně přiřítil i na náš trh. V současné době má již i slabší sestru XVS 1300A a společně s dobře známou řadou Drag Star je tedy v nabídce Yamahy v tomto směru aktuálně docela rušno.

Yamaha XV1900 Midnight Star

Kapitoly článku

Není jistě tajemstvím, že na evropský trh přicestoval tento velký cruiser ze zámoří, kde také prvně spatřil světlo motocyklového světa a je tam nabízen v několika modifikacích. Tento typ je konkrétně pod označením Roadliner Midnight, což však z našeho pohledu není zas tak důležité.




Na první pohled je patrná snaha upoutat pozornost a možná dát tak trochu důvod k zamyšlení a reminiscenci do let minulých tedy hlavně těch 30tých v Americe. Nastolený vzhled citlivě spojuje velice moderní technologie s prvky retro stylu, které dohromady vyznívají pro řadu příznivců klasiky dosti netradičním dojmem. Pravdou je, že názor na vzhled tohoto ultimativního stroje se radikálně liší takřka od jednoho jezdce k druhému. Na čem se však asi všichni shodnou a musí jistě ocenit, je technické provedení, do kterého Yamaha vložila řadu svých technologických vychytávek, které pro ni nebyly v této kategorii prozatím vždy samozřejmostí. Ať už se jedná například o rám z lehké slitin, přívěru EXUP nebo vstřikování.


Ačkoliv se názory na tento stroj liší, pravdou je, že vzhledově jde opravdu o netradiční záležitost, která se nedá přejít mávnutím ruky. Velice futuristicky a dominantně působí na motocyklu obrovská uvnitř dělená svítilna s čirou optikou, která spolu s vrchním krytem působí velice netradičním dojmem.





Za snahu o klasiku můžeme naopak označit nádrž s tradiční kapličkou v náležitém retro stylu, která je doplněna o menší LCD panel s počítadlem kilometrů, kontrolky, klasický otáčkoměr a ukazatel paliva. Ačkoliv nádrž působí konvenčně a vše je navíc doplněno o ozdobné, pěkně stylově vyvedené lišty až k hlavě řízení, zdání lehce klame. Její součástí je totiž rezerva, která je chytře umístěna pod sedlo jezdce. Díky tomu a další elektronice, tak zde nezbývá mnoho místa, i když pro základní nářadí se místo nakonec najde.


Z pohledu jezdce a pohodlí jde o naprosto bezproblémovou záležitost. Plošinové stupačky, řazení špička-pata, mohutné dobře tvarované sedlo, široké a nízké usazení s rukama ležérně umístěnýma na širokých řidítkách, to vše je v rámci možností této kategorie komfort, který Vás jen tak neunaví. Vzhledem k rozměrům a proporcím zůstalo i trochu více místa pro spolujezdce, který překvapivě rovněž příliš netrpí a na vcelku prostorném sedle zkousne i nějaký ten km bez větších potíží.


Ovládací prvky jsou dostatečně přehledné a přístupné. Za jediný neduh považuji umístění spínací skříňky s klíčem, která je umístěná až za řidítky v krytu světla, což je s pohledu usazeného jezdce dost daleko. Určitě bych dal přednost klasickému umístění někde pod sedlem, jak je v této kategorii zvykem.


S hmotností kolem 320 kg a délkou 2580 mm se na místě docela zapotíte. Velká řada součástí jako např. mohutné blatníky jsou poctivý kov a to se musí někde projevit. Za povšimnutí rozhodně stojí paprskové ráfky “loukotě“, které dodávají celému stroji impozantní vzhled. Vše je umocněno do maximální míry u zadního kola (190/60-17), kde je vše doplněno mohutnou řemenicí sekundárního převodu a na druhé straně kotoučem o průměru 320 mm.


Zadní část je překryta mohutným hlubokým blatníkem s velice originální koncovou svítilnou z led diod a stejně netradiční do špičky vyvedenou dvojící směrových světel. Pro střízlíky tento stroj skutečně není a to hlavně při manipulaci na místě, což dokazuje i nutnost dosti stroj naklonit, pokud chcete zaklopit policajta (boční stojánek) nebo se jen lehce otočit na menším prostoru v garáži. Hlavně na nezpevněném a nerovném terénu louky nebo cesty oblíbeného srazu, tak může motocykl pěkně majiteli zatopit zvlášť pokud nejste vyrýsovaný, jak model z kulturistické příručky.


Nespornou dominantou celého dění je kromě mohutného motoru neméně výrazná koncovka výfuku (2-1). Ta je vybavena zmiňovanou EXUP přívěrou (nebyla nikdy u této kategorie doposud použita) a třícestným katalyzátorem s lambda sondou. Ve výsledku tak stroj nemá příliš impozantní zvuk, ale charakter motoru V-twin a solidní porce vibrací motoru se při tomto objemu stejně dostaví.


Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist