yamaha_tenere_duben




Yamaha Night Max 500

Už předem je jasné, že se jedná o vrchol skútrové nabídky od Yamahy. Modernizace tomuto modelu jedině prospěla a já se na test vysloveně těšil. A rovnou předesílám, že mě T-Max ve verzi Night vůbec nezklamal, spíše naopak. Takže se s vámi podělím o svoje veskrze pozitivní poznatky.

Kapitoly článku

Moderní tmavý kabát, který u Yamahy „ušili“ na Tmaxe, padne úplně skvěle. Jak při letmém pohledu, tak při celkovému hloubkovému průzkumu vše ladí. Vše se tváří bytelně, ale především jde o skvělé slícování plastů a navazujících linií. I ty správně zvolené barevné kombinace Tmaxu sedí.




Co na první pohled zaujme, je obrovské sedlo, které dává tušit cestovatelské ambice. A mohu potvrdit, že to tak skutečně je. Prostor pod ním je také silně nadprůměrný. Po správném uložení se sem vejdou dvě velké integrální helmy. Sedlo je výklopné na plynové vzpěře.
Velký oplastovaný předek je podle mne velice slušně zpracován a svým profilem podporuje „rozhrnutí“ vzduchu. I za deště funguje hodně slušně a vysoké plexi jen podtrhuje fakt, že s ochranou před případnou nepřízní počasí si u Yamahy opravdu vyhráli.


Přístrojovce dominují dva kruhové budíky a navíc je ve středu zakomponován displej, na kterém máte všechny další potřebné údaje. Také zadní partie skútru jsou velmi pěkně zpracovány. Vše dotváří koncovka výfuku, která je sice hodně masivní, ale prostě k Tmaxu pasuje.
Středový tunel je z plastů odolných proti poškrábání, zde se také po odklopení krycího plastu nachází víčko nádrže. Snad jen přední uzavíratelné přihrádky by mohly být o chlup větší.
Středová imitace hliníkového rámu je prohnuta v opačném směru a dává stroji punc moderního stroje. Pod kapotami se však schovává ocelový rám, na který se vzadu napojuje na jedné straně variátor a na druhé pěkný odlitek coby druhá strana kyvky.





Motor a technické údaje

Řadový čtyřdobý dvouválec DOHC o objemu 499 cm osazený elektronickým vstřikováním, dává dle výrobce 43,5 koní při 7500 ot/min. Maximální kroutící moment je 45 Nm při 6500 ot/min, ale variátor to dávkuje velmi dobře, takže máte pocit, že plný výkon dostáváte už od prvního pohybu kol. Startér jak jinak než elektrický. Motor plní normu Euro3 a skútr má i imobilizér.


Objem nádrže je 14 litrů. Vpředu je 14“ – 120/70 a vzadu 15“ kolo, ovšem s rozměrem pneumatiky 160/60. Délka celého skútru je 2235 mm, šířka je 775 mm, výška sedla 795 mm.
Přední dvojice kotoučů a jeden zadní mají stejný průměr, a to 267 mm. Přední odpružení má zdvih 120 mm a zadní 117 mm. Brzdy jsou vybaveny systémem AB. Hmotnost verze s ABS je 213 kg.


Skútr má oba stojany, jak boční tak hlavní. Na bočním stojanu oceníte možnost geniálně jednoduše ovladatelné ruční brzdy. Navíc má verze Nightmax leštěné límce hliníkových ráfků, bronzový rám, jemně odlišnou přístrojovou desku a především lakování (deep blue), které má opravdu šmrnc.


Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist