husqvarna_svartpilen_801_2




Victory Vision Tour

Goldwing po americku, to mě napadlo, když jsem před pár lety poprvé v Miláně na výstavě zahlédl obrovský model Vision Tour. S ničím jiným se tento luxusní tourer opravdu nedá srovnat, přesto je ale už kvůli svému původu, charakteru a pohonné jednotce vycházející z rodu chopperů úplně jiný. Po půl dni v sedle tohoto stroje je čas se pokusit přenést své zážitky a nadšené dojmy na papír a věřte, že to tentokrát nebylo nijak jednoduché.

Kapitoly článku

Design a konstrukce

Design tohoto klenotu se opravdu vymyká jakémukoli srovnání. Ultramoderní kabát s kombinací tmavého laku, chromů a broušeného hliníku spolehlivě rozhodí každého diváka. Zepředu vás dostane široký žraločí výraz s zakomponovaným kulatým světlometem, zboku se pohled ladně sklouzne po oblých křivkách, no a při pohledu zezadu už opravdu hlava nebere, jak mohl někdo stvořit takhle propracovanou věc se zapuštěnými výfuky vycházejícími vedle bočních kufrů. K tomu všemu ještě si každý příznivec motorismu nemůže nevšimnout nádherného chromovaného Véčkového dvouválce zářícího mezi kapotami jako ve výstavní skříni.
My jsme testovali verzi s velkým integrovaným kufrem po vzoru Goldwinga, na trhu je ale také verze bez kufru se splývající zádí, která je na pohled snad ještě dokonalejší. Takhle výrazná podoba si určitě najde své nadšené příznivce i zaryté odpůrce a to je jen dobře. Cílem Victory rozhodně není vyrábět stroje, na kterých by většina lidí spočinula pohledem a po pěti vteřinách prohodila „docela hezká“ a šla dál. Co vám ovšem můžu z vlastní zkušenosti garantovat je to, že už po krátké projížďce v sedle tohoto mazlíka rázem pochopíte, že jeho design je přesným odrazem jeho charakteru. Vision prostě nemůže vypadat jinak! Nelze stále kopírovat „elektra-glajdu“, vždyť jedinečné jízdní dojmy si žádají také jedinečný výraz, a toho má Vision na rozdávání. To samé se dá říci o dalších nových modelech na sezónu 2010.

Přístroje a ovladače

Po nalodění do sedla tohoto korábu před sebou máte podobně jedinečný pohled, jako když jste stroj okukovali zvenku. Chromované obroučky vkusných budíků, mezi nimi panel kontrolek a pod ním informační displej. Snad jen ukazatel napětí baterie vpravo vedle otáčkoměru mi přišel trochu navíc, místo něj by měl větší smysl třeba ukazatel teploty oleje v motoru. Na nádrži na vás čeká další informační panel zasazený do pruhu broušeného hliníku. Tady si můžete při stání zkrátit dlouhou chvíli laděním rádia, které pak za jízdy můžete ovládat pomocí spínačů na levém řídítku. Celkový dojem jen trochu kazí klíček, který trčí z jinak rovné plochy a místo něj by se možná hodilo třeba nějaké bezklíčové startování.
Na levém řídítku kromě ovládání rádia najdete také ovladač výsuvného plexištítu, na pravé řídítko pak zbylo nastavení tempomatu. Stejně jako u všech ostatních komponent ani zde nenajdete žádné standardizované ovladače nakoupené od externích dodavatelů. Rukojeti řídítek, spínače, ale třeba i brzdové třmeny, to vše si značka Victory vyrábí sama a podle vlastního návrhu a pocit jedinečnosti je tak dokonalý. Snad jen zrcátka mě trochu zklamala, na tak širokou motorku bych čekal nadstandardní výhled místo pohledu na vlastní lokty a uhýbání rukou, když chci důkladně zkontrolovat prostor za sebou.
Jako správný cruiser má Vision samozřejmě místo stupaček pořádné plotny a nad nimi elegantně vyvedenou řadicí páku a páku brzdy, obojí v decentním oblouku s přepákováním skrytým někde v útrobách. Plotny pro spolujezdce jsou sklápěcí a jsou umístěny na klepnutých rámem, které slouží jako ochrana kufrů, pokud by vám mašina padla na bok. Výbava tohoto stroje v zásadě kopíruje Goldwing, ale na designu i funkci všech ovladačů je znát, že jde o nejmodernější provedení staré pouhé dva roky.

Posaz, ergonomie

Už při pohledu na bohatě polstrované sedlo (či spíše křeslo) je jasné, že tady nepohodlím trpět nebudete. Celkový posaz přitom není až tak cestovní, tady je hodně znát dědictví značky, která začala výrobou chopperů a cruiserů. Posaz s nohama vysunutýma dopředu sice nedovoluje příliš měnit polohu v sedle, ale ani po delší době není nepříjemný a přispívá k zvláštnímu pocitu z jízdy. Pokud vám Vision zvenku připadá jako pořádně nastrojený cruiser, dojem v sedle to jen potvrzuje. Uvolněné ruce za dlouhými nástavci řídítek nemají moc cit nad chováním předního kola, ale na požitku ani jistotě jízdy to nijak neubírá.
Elektricky nastavitelný štít funguje dokonale, kdykoli najedete na dálnici, okamžitě jej vysunete až nahoru a rázem cestujete v oáze klidu. Naopak na okreskách se vyplatí spustit štít úplně dolů, a užívat si větru a lepšího vnímání rychlosti. Jaká je ochrana spolujezdce nemůžu potvrdit, Vision jsme měli jen krátce a na svezení se spolujezdcem došlo jen při vození fotografa. Motorka se suchou váhou 365 kg je samozřejmě při manipulaci na místě pořádný cvalík a díky obrovským kufrům a velké přední kapotáži působí hodně bachratým dojmem. Tahat ji z malé garáže nebo ji otáčet ve svahu bych tedy zrovna nemusel, zvláště když na rozdíl od zmíněného golďase nedisponuje zpátečkou. Jaké to asi bude za jízdy?

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist