yamaha_mt09




Triumph Street Triple 675 R

Když se Street Triple objevil v salonech, byl o něj hlavně v domovské Velké Británii takový zájem, že Triumph nebyl schopen s výrobou nového modelu vůbec držet krok. Internet obíhaly anekdoty o šťastných lidech, kteří sehnali Street ...a hned ho se ziskem prodali těm zoufalcům, kteří to štěstí neměli. Těžko dnes říct, kolik bylo na těch zakazkách pravdy. Jedna věc je však jistá. Když si odstrojenou Daytonu 675 prohlédnete detailně pod mikroskopem, má tento motocykl opravdu elektrizující účinek. Dnes Vám představujeme verzi R, která za přiměřený poplatek výrazně zlepší možnosti využití menšího, sportovního Triumpha.

Kapitoly článku

Rebel

Styl, v jakém byla tato motorka vyrobena, v sobě nezahrnuje nic originálního, hlavně když vezmeme v úvahu dosavadní produkci Triumphu. Vpředu jsou dva reflektory připevněné k rámu a to je drží spolu s přístrojovkou po celou dobu ve směru jízdy. K tomu pořádně silný motor, pěkně řešený rám, zesílená oboustranná kyvná vidlice. Vše, co už dobře známe z jeho bratra. Celkově lze říci, že pohonné ústrojí a šasí modelu Street Triple bylo bez větších změn použito z velmi úspěšného silničního speciálu.
Náš testovaný exemplář nicméně disponoval některými rozdíly. A nemyslím tím zrovna matně červenou barvu, protože tu můžu dostat i ke standardní verzi, ale například fantastické koncovky Arrow a další věci z továrního katalogu příslušenství Triumphu. Pohled do ceníku vám sice může přivodit infarkt, ale rozhodnutí, zda potřebujete právě takové „ozdůbky“, je pochopitelně jen na vás. Verze R se od standardního modelu příliš neliší v detailech, když už se ale liší, jsou to rozdíly zásadní. Především erko disponuje plně nastavitelným odpružením. Za druhé, erko používá mnohem lepší, čtyřpístkové radiální brzdiče, stejně jako Daytona. Nebudu se tady zabývat barvou, protože tento motocykl byl navržen pro parádní svezení, a ne na to, abych si ho nějak extra prohlížel.

Koncentrát

Dnes jdou bohužel výrobci motocyklů víc po formě, než obsahu. Díky Bohu, že Street Triple nejde s tímto trendem. Před sebou máme výrobek, který by se dal nazvat jako velmi silný koncentrát motocyklu v motocyklu. Žádné zbytečné kudrlinky, plastové panely a podobně. Každá ze složek tohoto stroje má plnit nějakou funkci a tu plní brilantně. Ergonomie motocyklu je blízká dokonalosti. Řídítka skvěle padnou do ruky a jsou umístěna ve správné výšce. Totéž platí pro sedlo a stupačky. V případě jezdce vysokého 185 cm si všechno přizpůsobíte k obrazu svému, takže se budete cítit jako doma. Pozitivní dojem umocňuje skvělá viditelnost ve zpětných zrcátkách, transparentní a funkční budíky a přepínače.
Tříválcový motor ze sportovního motocyklu dává britskému Streetu přesně tolik síly, kolik potřebujete. Dynamika, spontánní reakce na plyn a pružnost výkonu - všechny tyto parametry jsou zcela mimo dosah konkurentů z oblasti šestistovkových čtyřválcových naháčů. Motor vám pořád dává najevo, jak moc chce jet, nikdy nevypadá unaveně nebo přepracovaně. Je jako mladý labrador retrívr – pořád se chce bavit, nikdy nepřestane vesele mávat ocasem. Triple skvěle táhne již od nízkých otáček, bez prodlev v průběhu celého rozsahu otáček. Na šestku jede svižně od 4 000 ot / min, což je u japonské konkurence nemyslitelné. Od svých rivalů se liší nejenom parametry, ale i zvukem. Starší čtenáři budou pravděpodobně vědět, co mám na mysli, když řeknu, že zvuk Tripla ve středních otáčkách připomíná řev túrovaného Wartburgu. Pokud si vůbec na něco mohu postěžovat, tak na řazení. Dvojka se tam musí při ostřejší jízdě kopat opravdu důsledně, jinak skončíte v neutrálu.
Podvozek
motocyklu je téměř klon Daytony. Díky tomu přední vidlice značky Kayaba nabízí plnou nastavitelnost, stejně jako zadní jednotka tlumení od stejného dodavatele. Jestli se vyplatí přidat pár desítek tisíc za nastavení podvozku? To ano, ale o tom až za chvíli. Nastavení z fabriky je ideální pro městský provoz. Triumph se řídí opravdu velmi lehce. Síla, kterou potřebujete na to, abyste ho složili do zatáčky, je nepatrná. Navíc se motocykl při naklopení chová velmi čitelně a jasně signalizuje, co se právě děje s předním kolem.
Zajímavé je, že i přes velmi malý rozvor (1 385 mm) a poměrně ostrý úhel hlavy rámu, se návrháři rozhodli nenamontovat do motocyklu tlumič řízení. Zřejmě to nebylo potřeba, protože Triple nezlobí, dokonce ani během ostré jízdy v horských serpentinách. Brzdy jsou třída sama o sobě. Výkonné, přesné, kabely jsou opleteny nerezem. Ačkoli z názvu a definice Street Triple je motocyklem pro jízdu po městě, spousta jeho výhod se plně projeví až mimo města. Nízká hmotnost, krátký rozvor a skvělá geometrie z něj činí ideální náčiní i k překonávání horských průsmyků a na klikaté cesty. Je to také skvělý stroj pro každodenní dojíždění do práce, s jeho malými rozměry se budete lehce proplétat mezi auty.

Vytváření image

Triumph ví, že si jejich motocykly kupují hlavně individualisté, proto připravil pro své zákazníky impozantní katalog tuningových dílů a příslušenství. Motocykl, který jsem dostal k testu, má na sobě spoustu těchto doplňků a je nutno hned říci, že je to je velmi přesvědčivá sestava. Přiznám se bez mučení, že jsem nikdy nebyl fanouškem laděných výfuků a sloganů typu „Hlasitý výfuk zachraňuje životy“. Ty už jsem dávno zařadil mezi pohádky. Ale i tak jsem se do zvuku namontovaných Arrowů na první pohled zamiloval. Když jde motor do obrátek, nízké, basové pobrukování přechází do hrdelního ryku. Detonace způsobené nedohořením paliva, když jde tříválec dolů s otáčkama, vzbudí celou ulici. Pokud si ty Arrowy koupíte, hned si k tomu nechte přibalit špunty do uší. Bohužel si také musíte sehnat kontakt  na nejbližší čistírnu, protože krátké výfuky foukají splodiny přímo na spolujezdce, který brzy nehezky načichne. Největším objevem je však minikapotáž. Vypadá nenápadně, přesto vám umožní uhánět rychlostí 150 až 160 km/h bez nepříjemných pocitů. Díky ní můžete s motocyklem, který patří spíš na kratší trasy, vyjet i na delší vyjížďky, aniž by jezdec trpěl.

Stručně

Street Triple R je tak geniální mimo jiné i proto, že není nijak překombinovaný. Lehký, agilní, šíleně dynamický. To je přesně to, co potřebujete k načerpání radosti z jízdy v jedné stopě. Navíc velmi elegantně a krásně vypadá i odstavený na parkovišti. Co víc si můžete přát? Co se týká ceny, ta se drží na  zhruba na úrovni japonské konkurence (CB600F Hornet, GSR600, FZ6). Pravdou je, že v případě, kdy kritériem pro zakoupení motocyklu byla čirá radost z jízdy, pak by nákup jiného motocyklu v této třídě bylo naprosté šílenství na straně kupujícího. A jestli stojí za to, vydat navíc 25 tisíc Kč za verzi R? Samozřejmě, že ano, protože nastavitelné odpružení umožňuje majiteli Triplu i výlety na závodní okruh, kde na něm pobijete celou konkurenci na plastových šestistovkách. To vše dělá radikálního Triumpha ještě víc univerzálním. No není to nádherné?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):
Motokatalog.cz



TOPlist