Triumph Street Triple 675 R
Text: Petr Poduška | Text: Scigacz.pl | Zveřejněno: 21.2.2011 | Zobrazeno: 43 809x
Když se Street Triple objevil v salonech, byl o něj hlavně v domovské Velké Británii takový zájem, že Triumph nebyl schopen s výrobou nového modelu vůbec držet krok. Internet obíhaly anekdoty o šťastných lidech, kteří sehnali Street ...a hned ho se ziskem prodali těm zoufalcům, kteří to štěstí neměli. Těžko dnes říct, kolik bylo na těch zakazkách pravdy. Jedna věc je však jistá. Když si odstrojenou Daytonu 675 prohlédnete detailně pod mikroskopem, má tento motocykl opravdu elektrizující účinek. Dnes Vám představujeme verzi R, která za přiměřený poplatek výrazně zlepší možnosti využití menšího, sportovního Triumpha.
Kapitoly článku
Rebel
Náš testovaný exemplář nicméně disponoval některými rozdíly. A nemyslím tím zrovna matně červenou barvu, protože tu můžu dostat i ke standardní verzi, ale například fantastické koncovky Arrow a další věci z továrního katalogu příslušenství Triumphu. Pohled do ceníku vám sice může přivodit infarkt, ale rozhodnutí, zda potřebujete právě takové „ozdůbky“, je pochopitelně jen na vás. Verze R se od standardního modelu příliš neliší v detailech, když už se ale liší, jsou to rozdíly zásadní. Především erko disponuje plně nastavitelným odpružením. Za druhé, erko používá mnohem lepší, čtyřpístkové radiální brzdiče, stejně jako Daytona. Nebudu se tady zabývat barvou, protože tento motocykl byl navržen pro parádní svezení, a ne na to, abych si ho nějak extra prohlížel.
Koncentrát
Tříválcový motor ze sportovního motocyklu dává britskému Streetu přesně tolik síly, kolik potřebujete. Dynamika, spontánní reakce na plyn a pružnost výkonu - všechny tyto parametry jsou zcela mimo dosah konkurentů z oblasti šestistovkových čtyřválcových naháčů. Motor vám pořád dává najevo, jak moc chce jet, nikdy nevypadá unaveně nebo přepracovaně. Je jako mladý labrador retrívr – pořád se chce bavit, nikdy nepřestane vesele mávat ocasem. Triple skvěle táhne již od nízkých otáček, bez prodlev v průběhu celého rozsahu otáček. Na šestku jede svižně od 4 000 ot / min, což je u japonské konkurence nemyslitelné. Od svých rivalů se liší nejenom parametry, ale i zvukem. Starší čtenáři budou pravděpodobně vědět, co mám na mysli, když řeknu, že zvuk Tripla ve středních otáčkách připomíná řev túrovaného Wartburgu. Pokud si vůbec na něco mohu postěžovat, tak na řazení. Dvojka se tam musí při ostřejší jízdě kopat opravdu důsledně, jinak skončíte v neutrálu.
Zajímavé je, že i přes velmi malý rozvor (1 385 mm) a poměrně ostrý úhel hlavy rámu, se návrháři rozhodli nenamontovat do motocyklu tlumič řízení. Zřejmě to nebylo potřeba, protože Triple nezlobí, dokonce ani během ostré jízdy v horských serpentinách. Brzdy jsou třída sama o sobě. Výkonné, přesné, kabely jsou opleteny nerezem. Ačkoli z názvu a definice Street Triple je motocyklem pro jízdu po městě, spousta jeho výhod se plně projeví až mimo města. Nízká hmotnost, krátký rozvor a skvělá geometrie z něj činí ideální náčiní i k překonávání horských průsmyků a na klikaté cesty. Je to také skvělý stroj pro každodenní dojíždění do práce, s jeho malými rozměry se budete lehce proplétat mezi auty.
Vytváření image
Stručně
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm