husqvarna_svartpilen_801_2




Suzuki VL 125/250 LC Intruder

V některých odborných článcích motoristických časopisů se píše o VL 125 LC Vetřelci jako o novince. Ve skutečnosti však byl představen na milánské výstavě EICMA v roce 1999 a okamžitě po zavedením do prodeje si získal v zemích na západ a jih od nás velkou oblibu.

Kapitoly článku

Prodejní úspěch VLka je ovlivněn dvěma faktory:


Tím prvním je bezesporu možnost, řídit tento motocykl již od 16ti let. Tento fakt, by sám o sobě (vzhledem k pestré nabídce strojů splňujících limit 11 kW) prodejnost nezajistil. Ale ve spojení s oku lahodícím designem se stal z VLka šlágr. Vždyť opravdu málo motocyklů v kubatuře 125 cm3 disponuje hned při opuštění výrobní linky designem, který je výsadou v nejtěžších motokalibrech. I když se v odborné literatuře, motoristických časopisech (vydaných v ČR) a dokonce i na oficiálních stránkách Suzuki–motor.cz dočtete, že VL 125/250 má vodou chlazený motor, není tomu tak. Voda vám motor Vetřelce 125 a 250 může ochladit jedině při jízdě letní bouřkou. Tento custom disponuje dvouválcovým čtyřdobým vzduchem chlazeným motorem s bohatým žebrováním, takže nezasvěcený jej snadno považuje za pětikilo. Motor pracuje v režimu OHC se třemi ventily na válec. Vrtání 44/52 mm a zdvih 40,9/58,5 mm pak určuje konečný obsah 124/248 cm3. O přísun životodárné tekutiny se stará karburátor Mikuni. Zapálení směsi bezproblémově obstarává elektronické zapalování, které ve spojení s mechanickým sytičem (umístněným na řidítku) a el. startérem, nenechá nikoho na pochybách, že i zde bylo použito nejmodernější technologie. Převodovka s přesným řazením je pětistupňová a jednotlivé převodové stupně jsou velmi dobře odstupňované, což zajistí stroji o objemu 125/250 cm3 relativně velkou pružnost. Maximálku u stopětadvacítky, uvádí výrobce 100 km/hod, ale jeho majitelé však dobře vědí, že se dokáže v sériovém provedení „rozdovádět“ i na stopatnáct! Přenos krouticího momentu je řešen primárně vícelamelovou spojkou (v olejové lázni) a sekundárně O - kroužkovým řetězem. Přední teleskopická vidlice je dostatečně dimenzována a její kluzáky pracují na dráze 125 mm. Efektní brzdový kotouč je osazen jednopístkovým třmenem. Celý tento přední uzel doplněný o krásně tvarovaný blatník nadchne čistotou linií. Přední kolo vykazuje rozměry 90/90 – 18 a zadní pak na tento obsah velkorysých 130/90 -15 a 150/80 -15 u 250ky (za zmínku možná stojí, že například Wild Star 1600 má zadní kolo 150/80 – 16). Celkové rozměry obou kubatur 2240/880/1110 a rozvor 1520 mm společně se sedlem umístněným 685 mm nad vozovkou dávají tomuto motocyklu velmi dobré jízdní vlastnosti. Nízko umístěné sedlo je díky předsunutým stupačkám a vzhůru směřujícím řidítkám překvapivě pohodlné i pro větší jezdce. Hlavně díky rozvoru 1520 mm vznikl dostatečný prostor mezi zadním válcem a blatníkem zadního kola k umístnění velmi slušivé a praktické schránky. Ozdobně působící paralelní dvojice výfuků má až neskutečně dospělý zvuk. Může se proto stát, že Vám zákonudbalí policista při zaslechnutí tohoto zvuku bude prověřovat technický průkaz, zda se jedná skutečně o obsah 125 cm3. Dvojice pružících a tlumicích jednotek na zadním kyvném ramenu pracuje se zdvihem 90ti mm. Celý stroj pak vykazuje suchou hmotnost, dobře ovladatelných, 140 kg u 125cm3 a 143 kg u čtvrtlitru. Opravdovou lahůdkou je na obou malorážkách nádherně tvarovaná nádrž, která je doplněna (jinak ani v této kategorii nemůže být) o přístrojovou desku. Na této nalezneme nejen analogový rychloměr ale i digitální počítadlo zdolané denní a celkové vzdálenosti. Dále je pak doplněna čtyřmi nezbytnými kontrolkami a uzamykatelným uzávěrem palivové nádrže. Nádrž, která pojme 12 litrů naturalu 95, zajistí Vetřelci při průměrné spotřebě 3,8 l / 100km velice solidní dojezd na jedno natankování (za zmínku opět stojí, že například Intruder VS 1400 má nádrž na 13 litrů).

VL 125/250 cm3 LC Intruder je nabízen v barvách černá, modrá a stříbrná. I když je Vetřelec, již přímo od výrobce bohatě vybaven, existuje celá řada, originálních doplňků, padacím ochranným rámem motoru počínaje a opěrkou pro spolujezdce konče. Co dodat závěrem, snad jen to, že začínajícím motorkářům můžeme závidět nejen jejich mládí, ale i možnost již od 16ti sedlat takovouto nádheru.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist