Suzuki SV 1000
Text: Michal Moucha | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 1.9.2005 | Zobrazeno: 97 882x
Z čeho ovšem nebude mít jezdec na SV 1000 radost je nekvalitní povrch. Díky poměrně krátkému rozvoru vyvedou stroj z klidu i zdánlivě zanedbatelné nerovnosti. Potkáte-li je navíc v zatáčce, zadní tlumič nebude dostatečně rychlý na to, aby zadní kolo dokázalo kopírovat terén a celý motocykl začne poskakovat směrem k vnějšímu okraji zatáčky. Pokoušel jsem se změnit nastavení zadní pružící a tlumící jednotky, ale výsledek byl téměř nulový. Musím ale přiznat, že i v tomto „neduhu“ litrové Suzuki SV jsem nakonec našel zalíbení. Nestabilita na rovnostech je totiž do značné míry jen subjektivní dojem, ve skutečnosti zůstává stroj bezpečně ovladatelný i v těchto situacích a jízdě to přidává na zábavnosti. Ve spojení s dravým až agresivním projevem motoru tak má jezdec pocit, že v sedle tohoto stroje nemá nic zadarmo.
Po krátké chvilce zvykání si na nevybíravé chování této magicky černé krasavice jsem zcela podlehl jejímu kouzlu. Jízda na Suzuki SV 1000 je silně návyková. Jakmile se naučíte tento stroj krotit, zjistíte jaké hromady zábavy nabízí a dokážete předvídat jeho chování, těžko budete jeho sedlo opouštět. A to jsem ještě nezmínil, že výrobce do tohoto stroje instaloval jakéhosi „ďáblíka“, který vás bude neustále pokoušet, popichovat a svádět k lumpárnám. Na této motorce se prostě nedá jezdit „na pohodu“. Buď všechno nebo nic. A pro svou dávku radosti je jezdec ochoten obětovat mnoho. Při jedné z testovacích vyjížděk na mne začala přátelsky mrkat kontrolka paliva. Věděl jsem, že proto abych dojel k nejbližší „benzínce“ musím jet opravdu umírněně. Vydržel jsem to asi dva kilometry, než se spustila známá melodie dvouválce vytáčeného do červeného pole a skřípění stupaček o asfalt, tanec řidítek krocených tlumičem řízení na každém výjezdu z oblouku a divoké smýkání blokujícího se zadního kola před zatáčkami. Touha dostat z tohoto stroje maximum byla silnější než já. Ta radost ale za následných 20 minut tlačení motorky se suchou nádrží stála....
Spotřeba je kapitola sama pro sebe. V průběhu mého testu dosáhla hodnoty 9,6 litru/100km. Ale jak jsem již výše naznačil, ze stylu mojí jízdy by neměla radost ani dopravní policie, ani moje maminka. Věřím, že při „rozumném“ používání by spotřeba spadla alespoň o 2 litry dolů. Ale přiznejme si, nebylo by takové „rozumné“ používání nerozumem, když SV nabízí tolik zábavy?
Suzuki SV 1000 je zároveň i praktickým strojem, lze jej běžně používat třeba k cestě do práce ucpanými ulicemi velkoměsta. Tím si také šplhnete u šéfa, budete v práci vždy o dost dřív než obvykle. Díky krátkému rozvoru, úzké stavbě a velmi hravé geometrii se proplétání kolonami stojících automobilů stává potěšením, pružný motor nenutí jezdce přemýšlet, jaký má právě zařazený rychlostní stupeň, zkrátka stačí otočit plynem a jedete. Dokonce ani jízda ve dvou není problém. Já jsem se spolujezdkyní „na zádech“ absolvoval zhruba 400km dlouhý výlet, který byl z hlediska komfortu hodnocen pozitivně. Pravdou ale je, že jsem pro tuto trasu zvolil opravdu „kompaktní“ spolujezdkyni. Svou práci překvapivě dobře odvádí i symbolicky vyhlížející větrný štítek nad předním světlometem. Do rychlosti asi 150km/h je i vzpřímená jízda poměrně příjemná a nápor vzduchu na jezdcovo tělo a hlavu je přijatelný. Při vyšších rychlostech se situace rapidně zhoršuje. Do 180km/h se lze na motocyklu s nasazením všech sil bezpečně udržet.a mnou dosažených 244km/h bylo skutečně jen experimentem, který již nehodlám opakovat.
Suzuki SV 1000 je charismatickým strojem, který zkušenému jezdci přinese hodně zábavy a radosti. Motor je silný a dravý, podvozek přesný a čitelný i když mu příliš nevoní rozbité silničky. Brzdy ničím nevybočují z průměru dnešní produkce, zkrátka fungují tak, jak mají a jak od nich očekáváte. Na Suzuki SV 1000 můžete ráno dojet do práce, odpoledne prohánět supersporty na okresce a o víkendu pohodlně cestovat ve dvou. Pokud chcete vyjímečnou a rychlou motorku a kvílející kapotované čtyřválce vás příliš neoslovují, jste zde na dobré adrese. A to nejlepší nakonec, cena tohoto všestranného, ale přitom nekompromisního stroje je velmi sympatických 264.900 Kč. Stáhnout zvuk (340 kB)
Stáhnout video Suzuki (21 MB) Poznámka k videu: Video je mixované ze čtyř modelů značky Suzuki, které jsme měli při našem maxi testu zapujčené. Na testy dalších motocyklů uvedených na videu se můžete těšit v průběhu několika týdnů!
Po krátké chvilce zvykání si na nevybíravé chování této magicky černé krasavice jsem zcela podlehl jejímu kouzlu. Jízda na Suzuki SV 1000 je silně návyková. Jakmile se naučíte tento stroj krotit, zjistíte jaké hromady zábavy nabízí a dokážete předvídat jeho chování, těžko budete jeho sedlo opouštět. A to jsem ještě nezmínil, že výrobce do tohoto stroje instaloval jakéhosi „ďáblíka“, který vás bude neustále pokoušet, popichovat a svádět k lumpárnám. Na této motorce se prostě nedá jezdit „na pohodu“. Buď všechno nebo nic. A pro svou dávku radosti je jezdec ochoten obětovat mnoho. Při jedné z testovacích vyjížděk na mne začala přátelsky mrkat kontrolka paliva. Věděl jsem, že proto abych dojel k nejbližší „benzínce“ musím jet opravdu umírněně. Vydržel jsem to asi dva kilometry, než se spustila známá melodie dvouválce vytáčeného do červeného pole a skřípění stupaček o asfalt, tanec řidítek krocených tlumičem řízení na každém výjezdu z oblouku a divoké smýkání blokujícího se zadního kola před zatáčkami. Touha dostat z tohoto stroje maximum byla silnější než já. Ta radost ale za následných 20 minut tlačení motorky se suchou nádrží stála....
Spotřeba je kapitola sama pro sebe. V průběhu mého testu dosáhla hodnoty 9,6 litru/100km. Ale jak jsem již výše naznačil, ze stylu mojí jízdy by neměla radost ani dopravní policie, ani moje maminka. Věřím, že při „rozumném“ používání by spotřeba spadla alespoň o 2 litry dolů. Ale přiznejme si, nebylo by takové „rozumné“ používání nerozumem, když SV nabízí tolik zábavy?
Suzuki SV 1000 je zároveň i praktickým strojem, lze jej běžně používat třeba k cestě do práce ucpanými ulicemi velkoměsta. Tím si také šplhnete u šéfa, budete v práci vždy o dost dřív než obvykle. Díky krátkému rozvoru, úzké stavbě a velmi hravé geometrii se proplétání kolonami stojících automobilů stává potěšením, pružný motor nenutí jezdce přemýšlet, jaký má právě zařazený rychlostní stupeň, zkrátka stačí otočit plynem a jedete. Dokonce ani jízda ve dvou není problém. Já jsem se spolujezdkyní „na zádech“ absolvoval zhruba 400km dlouhý výlet, který byl z hlediska komfortu hodnocen pozitivně. Pravdou ale je, že jsem pro tuto trasu zvolil opravdu „kompaktní“ spolujezdkyni. Svou práci překvapivě dobře odvádí i symbolicky vyhlížející větrný štítek nad předním světlometem. Do rychlosti asi 150km/h je i vzpřímená jízda poměrně příjemná a nápor vzduchu na jezdcovo tělo a hlavu je přijatelný. Při vyšších rychlostech se situace rapidně zhoršuje. Do 180km/h se lze na motocyklu s nasazením všech sil bezpečně udržet.a mnou dosažených 244km/h bylo skutečně jen experimentem, který již nehodlám opakovat.
Suzuki SV 1000 je charismatickým strojem, který zkušenému jezdci přinese hodně zábavy a radosti. Motor je silný a dravý, podvozek přesný a čitelný i když mu příliš nevoní rozbité silničky. Brzdy ničím nevybočují z průměru dnešní produkce, zkrátka fungují tak, jak mají a jak od nich očekáváte. Na Suzuki SV 1000 můžete ráno dojet do práce, odpoledne prohánět supersporty na okresce a o víkendu pohodlně cestovat ve dvou. Pokud chcete vyjímečnou a rychlou motorku a kvílející kapotované čtyřválce vás příliš neoslovují, jste zde na dobré adrese. A to nejlepší nakonec, cena tohoto všestranného, ale přitom nekompromisního stroje je velmi sympatických 264.900 Kč. Stáhnout zvuk (340 kB)
Stáhnout video Suzuki (21 MB) Poznámka k videu: Video je mixované ze čtyř modelů značky Suzuki, které jsme měli při našem maxi testu zapujčené. Na testy dalších motocyklů uvedených na videu se můžete těšit v průběhu několika týdnů!
Informace o redaktorovi
Michal Moucha - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz