Suzuki DL 1000 V-Strom

Ještě před několika málo léty bylo možné každý nově vyrobený motocykl zařadit do jedné z pěti kategorií. Tyto kategorie měly po desetiletí neměnné pevně ohraničené rysy. Vstupem do nového tisíciletí se dá říci, že ze stávajícího členění motocyklů nezůstal „kámen na kameni“. TTD nově vyráběných motocyklů doslova infiltrovali z jedné kategorie do druhé a je již prakticky nemožné, nově do výroby zaváděné modely „zaškatulkovat“ do notoricky známých tříd. Ne jinak je tomu i u Suzuki DL 1000 V-Strom.

Suzuki DL 1000 V-Strom

Kapitoly článku

V souvislosti s tímto krásným motocyklem se často hovoří o nové třídě:

SPORT ENDURO TOURER

a nelze jinak, nežli tuto novou a velmi přitažlivou kategorii akceptovat, neboť si získává - hlavně v Evropě stále více vyznavačů, kteří touží po dobrodružství. Tato kategorie strojů jim jej dopřeje přímo plnou náručí a navíc je takovýto motocykl dopraví, (mnohdy je trasa za vysněným cílem vnímána jako nutné zlo) velmi rychle a pohodlně k novým nevšedním zážitkům. Proto nemůže být pochyb, že si tuto třídu oblíbí zejména lidé s dobrodružným a mladým srdcem.

Nový

V-Strom

přichází se zcela nově navrženým, z lehkých slitin vyrobeným dvojitým rámem, kdy je jeho podstatná, velmi čistě zpracovaná část vystavena na obdiv kolemjdoucích. Při výrobě tohoto rámu byla kladena zvláštní zřetel nejen na jeho tuhost, ale nezapomnělo se rovněž na detaily, jako je například vodítko řetězu v oblasti uchycení zadního kyvného ramene, které rovněž z hliníku vyrobenou „kyvku“ chrání, (při extrémním propružení centrální seřiditelné jednotky, která zabezpečuje zadnímu kolu zdvih 163 mm !) před nežádoucím třením. Nový skelet, který náhodného pozorovatele může snadno považovat za produkt vesmírného programu, se blahodárně podílí na velmi nízké

suché hmotnosti - 209ti kg

V-Stromu. Do tohoto nádherného rámu byl osazen čtyřtaktní vidlicový - V90° kapalinou chlazený dvouválec za jehož základ posloužil osvědčený motor TL 1000 Tento byl však výrazně přepracován a to především s ohledem na zlepšení výkonnostních parametrů a splnění emisních limitů. Nově koncipovaný motor s vrtáním 98mm a zdvihem 66mm jehož objem je 996cm3 byl osazen nově řešeným DOHC rozvodem se čtyřmi ventily na válec. Tyto ventily dostaly nejen nově řešené kombinované ovládání (ozubená kola + řetízek, čímž se podařilo snížit stavbu motoru), ale pracují v nižším zdvihu a jsou rovněž nově načasovány. Nově zde byla aplikována technologie úpravy povrchu válců

SCEM

(Suzuki Composite Electrochemical Material) – jedná se vlastně o obdobu Nikasilu. Aplikováním, (nickel-phosphorus-silicon-carbide) na povrch válce dochází nejen ke snižování vzájemnho tření s pístem na minimum a skvělému odvádění teploty (což umožňuje osazení pístu s minimální vůlí a tím zlepšení komprese a životnosti), ale je rovněž pohlcován hluk motoru. Takto upravená pracovní plocha válců rovněž umožnila použití kovaných pístů nové konstrukce. Tyto mají se své horní části umístněné kroužky profilu písmene „L“. Tímto bylo dosaženo lepšího utěsnění spalovacího prostoru ve vyšších otáčkách. Moderně řešené elektronicky řízené vstřikování paliva zabezpečuje stroji vynikající pružný chod v celém rozsahu otáček, poměrně příznivou spotřebu a ve spojení s katalyzátorem hodnoty emisních limitů splňujících přísnou normu

Euro-2

. Nedílnou součástí motoru jsou technicky zdařile řešená sací hrdla s vnitřním průměrem 45mm. Každé má dvě škrticí klapky na válec. Vrchní škrtící klapku ovládá řidič plynovou rukojetí a spodní je řízená elektronikou. Hodně stručně řečeno: spodní škrticí klapka si „přečte“ polohu horní a svou polohou přizpůsobí rychlost vtoku na optimum v závislosti na momentální potřebě motoru. Tento systém zastává rovněž funkci automatického sytiče, takže je motocyklu naprosto neomylně připravena směs pro snadné nastartování za všech podmínek. Ochranné kryty rukojetí řidítek vkusně zapadají do celkového designu stroje a vytvářejí společně s líbivou polokapotáží velmi dobrou ochranu proti rozmarům počasí. Hrazdu na řidítkách by jste zde hledali marně, konec konců do propadliště dějin zmizela i u motokrosových speciálů. O to je však pohled na přístrojovou desku otevřenější a přehlednější. Přístrojovka je již ve standardu bohatě vybavená, takže zde získáváte údaje nejen o chodu motoru, rychlosti, ujeté denní a celkové vzdálenosti, ale jste informován i o stavu PHM, teplotě chladící kapaliny a čase stráveném v pohodlném sedle. Oba přední reflektory jsou osazeny halogenovými žárovkami 60/55 W tak, že při dálkových i tlumených svítí vždy ve dvojici a světelný paprsek nedovolí ani za extrémně špatného počasí ztrátu orientace. Vzhledem k již zmíněnému skvěle naladěnému motoru který disponuje výkonem 98 koní při 7.500 ot./min. a největším krouticím momentem 106 Nm! již při 6.500 ot./min. byly osazeny na předním kole dva brzdové kotouče o průměru 310 mm s dvoupístkovými třmeny. Vzadu je pak jednopístkový třmen na 260ti mm kotouči. Firma se samurajským „S“ ve znaku jako již tradičně, lišácky vyčkala až konkurence vynese všechny trumfy, přidala nejnovější technologii, vše zasadila do podbízivého designu a s neuvěřitelnou dravostí vyráží k boji o přízeň nejnáročnějších příznivců dobrodružství.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 16x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist