globalmoto_duben_nolan




Suzuki Bandit GSF 1200S

Stále na útěku, stále nepolapen, tak to je již desátým rokem legendární Bandit 1200. Motocyklový svět a technika konkurentů se za tu dobu dost změnila, ale on věrný tradici se drží osvědčených fines a taktik své učitelky GSX-R1100 a kupodivu mu to stále vychází. Řada jeho soukmenovců byla již polapena, ale on se nedal a do temného žaláře s nápisem “propadliště dějin“ se rozhodně nechystá. Vědom si svých školáckých chyb, věnoval se pilně studiu a důkladnou přípravou se tak vypracoval na legendu v oboru. Pro letošní rok se po vzoru svého menšího neméně slavného bratra přestrojil do nového kabátu a použil několik technik, které mu i nadále zaručují dostatečný rozlet a svobodu mezi motocyklovými nadšenci.

Kapitoly článku

Vývoj a design


Po loňské omlazovací kůře GSF 650 se dostalo v letošním roce i na úpravy objemnější varianty tohoto legendárního naháče. Na první pohled je patrné, že kapotáž dostala ostřejší tvary a celkově tak motocykl opticky zeštíhlel a dostal lepší aerodynamický tvar. Konečný vzhled je do jisté míry důsledkem testů, které probíhaly právě v aerodynamickém tunelu. Jezdec i spolujezdec jsou tak dokonale chráněni před náporem vzduchu, což hlavně z pohledu S verze je více než důležitý faktor.




Osobně jsem vlastnil několik let právě první generaci S verze z 600 motorem a musím jen potvrdit, že v tomto ohledu je nová generace kapotáže vzdálena té původní mílovými kroky. Samozřejmě, důsledek vývoje a zkušeností se musí někde projevit. Koneckonců i vylepšení v roce 2000 bylo více než zásadní. Při dálničních přesunech Vám tak stroj nabízí více pohodlí a vy nemusíte trávit cestování při vyšších rychlostech přilepení k nádrži. Výrazný posun nastal v tomto ohledu rovněž u spolujezdce. Jedinou připomínku, kterou snad lze mít, je, že vzniklý prostor v přední masce by bylo možné využít pro menší schránky na drobnosti.




Po vzoru menšího bratra došlo rovněž k výměně sedla. To je nyní dělené, o 25 mm užší a výškově nastavitelné v rozsahu 785 mm až 805 mm. Rovněž je nově potaženo protiskluzovým materiálem. Ve skutečnosti jsou oba sedáky na společném platě. Za jediný neduh lze považovat dost velký přísun nečistot, který se do pod sedlové části dostává od zadního kola podél kyvné vidlice. Na druhou stranu je třeba říci, že elektroinstalace je v této části více než kvalitně zaopatřena právě proti vniknutí vody a nečistot. Spolujezdec má i nadále k dispozici mohutné madlo, které lze využít díky montovaným válečkům i jako držáku pro háčky pružné sítě k uchycení zavazadel. Nově tvarovaná 20 l nádrž je nyní o 30 mm kratší a jezdec je tak o něco blíže řidítkům. Po vzoru 650 došlo rovněž ke změně budíků. Analogový vzhled má jen nově vlevo umístěný otáčkoměr. Do pravého byl vtěsnán přehledný LCD, který Vám nabízí samozřejmě ukazatel rychlosti, čas, stav paliva a tachometr s denním počítadlem. Navíc se do něho vměstnalo i několik dalších kontrolek. Ukazatel blinkrů a přepínač s resetem počítadla zůstaly i nadále ve středové kapličce mezi budíky.


Ovládací prvky jsou jinak standardního ražení, v levé části samozřejmě nechybí sytič a vzhledem k cestovatelským sklonům je zde i zapínání výstražných blinkrů. Ty jsou u této generace s matnými bílými sklíčky a výraznými žárovkami jantarové barvy, které jsou již zdálky pro ostatní řidiče dobře čitelné. Za klasické prvky se dá považovat zadní výrazná svítilna, kovový kryt řetězu, či čtveřice pěkných svodů přecházejících v jednu mohutnou nerezovou koncovku.


Pokud budeme hovořit o testované S verzi, celkově sympatický dojem z pozměněné kapotáže dotváří i nově tvarovaná přední svítilna s nápadnými obrysovkami v rozích. Z hlediska údržby se stal v průběhu let nepostradatelným pomocníkem centrální stojan, bez kterého by byl Bandit, jak Jimmy Hendrix bez elektrický kytary. Za velice vydařené považuji u této generace barevné provedení. Vybírat můžete celkově ze čtyř barevných kombinací, kde modrá a černá dostaly černý rám a vínový pak krásná metalická stříbrná a právě testovaná vínová.



Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist