journeyman_brezen




Peugeot Pulsion 125i RS - Fabriqué en France

Také vám někdy připadá, že jsou si v poslední době všechny skútry hodně podobné, někdy až trošku nudné? V tom případě zbystřete pozornost. Novinka pro rok 2019 Peugeot Pulsion 125i je hodně zajímavým osvěžením se spoustou příjemných a dotažených detailů. My jsme otestovali sportovně střiženou verzi RS.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nový Peugeot, nabízený ve třech verzích Active (nejlevnější, bez spárování se smartphonem), Allure (plná výbava) a RS (sportovní střih s nižším plexi), mě zaujal už na jarním Motosalonu v pražských Letňanech a při živém setkání v rámci redakčního testu mě nadchnul ještě více. Svou velikostí a provedením tento skútr nahlíží do kategorie Urban Gran Turismo. Pěkný sportovní, oku lahodící střih a hlavně typické prvky značky Peugeot jasně odlišují Pulsion od běžné asijské konfekce. Již pohled na přední masku s charakteristickým žebrováním nenechá nikoho na pochybách, ke kterému výrobci tento skútr patří. Ruku v ruce se sportovním vzhledem jdou ostré hrany plastových dílů a ten správný šmrnc dodává LED osvětlení s čirou optikou a s denním svícením. V tmavém Mat Black odstínu to Peugeotu fakt sekne. Sportovní dojem navíc ještě podtrhují červené označení modelu a červené samolepky na hliníkových ráfcích. Skútr na mě působí z každého úhlu celkově vyváženě. Bohatá je nabídka barev. Model Pulsion lze získat v barevných provedeních Black, Red Ultimate, Shining Titanium, Mat Black a Midnight Blue. Lakování je na vysoké úrovni.

Typický Francouz

Francouzské stroje vždy platily za etalon pohodlí a komfortu. V tomto ohledu rozhodně nezůstává Pulsion nijak pozadu. Nabídka prostoru je na kompaktní velikost skútru vskutku královská. Velké dobře tvarované a pohodlné sedlo v kombinaci s velkorysým místem pro posádku umožňuje výbornou pozici těla i vyšším postavám. Místa pro nohy je tu dostatek, navíc jsou nášlapy příjemně pogumované a vybavené rámečky z imitace hliníku. Propracovaná ergonomie, rozmístění ovladačů a zrcátek jen dokazuje dlouholetou zkušenost Peugeotu. Obsluha a ovládání všech prvků skútru je naprosto Intuitivní. Snad jen u skútru v této vyšší cenové hladině bych si dokázal představit stavitelné páčky obou brzd. Líbí se mi kvalitní provedení všech tlačítek a přepínačů. Perfektně umístěná jsou zpětná zrcátka – uvidí v nich opravdu každý.

Nejhezčí přístrojovka

Jestli se něco vymyká běžným zvykům, pak je to přístrojová deska. Tady Peugeot fakt zamakal a výsledkem je pro mě nejhezčí přístrojovka letošního roku. Skvěle čitelné přístroje, povedená grafika, uprostřed barevný 5“ TFT panel. Jediné, co mě na budících fakt štvalo, jsou protiběžné ručičky přístrojů otáčkoměru a tachometru. Tenhle výmysl používá Peugeot i u současných automobilů a já vážně nechápu, jak mohl někdo takovou „blbost“ přenést do reálného světa. Ovládat údaje na palubním počítači lze jednoduše dvojící tlačítek na obou řídítkách. Poskytované údaje jsou doslova vyčerpávající – počítadlo kilometrů, venkovní teplota, hladina paliva, průměrná spotřeba, dojezd, čas, datum, teplota motoru, stavu baterie či upozornění na servisní intervaly. Efektní frajeřinkou je pak možnost nastavovat úroveň a barvu podsvícení přístrojů. Základní verze Active nenabízí GPS ani propojitelnost s telefonem. Pro zájemce o nejmodernější technologie jsou k dispozici dražší verze Allure i námi testované RS, která nabízejí systém i-Connect vyvinutý ve spolupráci s automobilovým oddělením. Na barevném 5" TFT displeji se po propojení s telefonem zobrazují příchozí hovory, zprávy a další upozornění. Velkou výhodou je GPS navigace Here s předplacenými aktualizacemi na dva roky. Mobilní aplikace je dostupná pro Android i Apple.

Všechny verze Peugeotu Pulsion jsou v základu vybaveny příjemným bezklíčkovým zapalováním s užitečnou funkcí Find me, která rozbliká skútr a v zaplněném parkovišti usnadní vyhledání stroje. Centrální vypínač je efektně modře podsvětlený, jen u našeho konkrétního skútru jsem s ním trošku zápasil, neboť při manipulaci při otáčení občas zadrhával.

Na rozdíl od nedávno testovaného modelu Speedfight se Pulsion může chlubit vysokou úrovní zpracování. Poznat je to v každém detailu, ovládacími prvky a přepínači počínaje a slícováním všech plastů konče. Možná je to i tím, že stroj je vyroben komplet celý ve Francii.

Elegantní stěhovák

Po praktické stránce má Pulsion rozhodně co nabídnout. Nabízí tři úložné prostorypod sedlem, schránku na drobnosti a šikovný háček. Sedlo se otevírá tlačítkem před koleny řidiče. I přes kompaktní rozměry skútru hlavní prostor pod velkým sedlem hravě pojme jednu vyklápěčku a ještě k ní přidáte velkou tašku s nákupem, nebo místo nákupu lze uložit přilbu typu Jet. Díky osvětlení nejsou problém ani pozdní večerní nákupy. Pro uložení drobnějších věcí či mobilu slouží vyklápěcí přihrádka před levým kolenem řidiče, která obsahuje zdířku USB pro nabíjení. Praktický pomocník ve formě jednoduchého sklopného háčku pak jen zvyšuje přepravní možnosti skútru.

Motor je plnotučná vodou chlazená stopětadváca s výkonem 10,6 kW, což je téměř legální strop pro stopětadvacítky. Největšího výkonu dosahuje při 9000 otáčkách, nejvíce síly má pak při otáčkách o dvě tisícovky nižších. Jízdně působí Pulsion hodně dospělým dojmem a nakonec mě docela mrzelo, že je osazen pouhou stopětadvacítkou, protože celá stavba a použité komponenty by hravě dovolily použití většího a výkonnějšího motoru.

Podvozek Peugeotu je dobrým kompromisem mezi sportovním a komfortním naladěním. Vpředu je osazen hydraulickou teleskopickou vidlicí, vzadu nastavitelným dvojitým hydraulickým tlumičem. Pěkná černá litá kola 14´´ vpředu a 13´´ vzadu obouvají dnes nejpoužívanější skútr gumu Michelin CityGrip. Brzdy vpředu i vzadu kotoučové s ABS jsou dostatečně účinné a dobře dávkovatelné. Velký palec nahoru dávám za hodně užitečný bezpečnostní prvek, známý z velkých Hond – systém spuštění směrových světel při náhlém prudkém brzdění, který dokáže hodně pomoci při dobržďování v kolonách.

Pohodlný tichošlápek

Ve městě se cítí Peugeot jako ryba ve vodě.  Díky nízko položenému těžišti je krásně ovladatelný. Podvozek skútru je velmi pohodlný a nerozhodí ho kdejaká díra na silnici. Pulsion je velmi obratný a proplétat se s ním mezi auty je čirá radost, stejně tak jako hledat místo k parkování. Na místě se s ním velice snadno manipuluje. Všude kde se objeví, budí pozornost díky svému neokoukanému vzhledu.

Motor Peugeotu běží tiše a bez nepříjemných vibrací. I když má výkon skoro na maximální povolené hranici ve své třídě, musí se poprat s trošku větší váhou. Pulsionových 175 kg je na té vyšší hranici obvyklé mezi stopětadvacítkovými maxíky, Yamaha Xmax i Kymco New Downtown váží stejně, Kawa J125 je ještě o chlup těžší, ovšem Honda Forza a Suzuki Burgman naopak výrazně lehčí a je to znát. Celkový projev je tak trošku letargický. Zrychlování skútru je příjemné, nikoli však dechberoucí. Pulsion určitě není trhač asfaltu ani lovec rychlostních rekordů. Vynahradí to však bohatě svými ostatními vlastnostmi.

Mimo město je Pulsion příjemným společníkem. Štědrá nabídka prostoru jej přímo předurčuje pro delší výlety i v obsazení ve dvou. Udávanou maximálku 110 km/h jsme dosahovali naprosto bez problémů a cestování tachometrovou stovkou znamená čtvrt plynu a pohodu na palubě. Dokonce i v táhlých stoupáních si drží tuto rychlost a kopce polyká jako malinu. I přes komfortní naladění podvozku se nebojí rychlejších průjezdů zatáčkami na zakroucených silničkách. Chová se sportovně jistě a během jízdy nabízí slušnou odezvu od předního kola, takže máte stále přehled o dění pod koly skútru. Ani na rozbitějších cestách skútr neskáče. Celkem rozměrné a zatmavené plexi poskytuje jezdci slušnou ochranu před náporem větru. Je nastavitelné, avšak pouze za použití nářadí. Do stovky je pobyt na palubě ukázkově komfortní, až při atakování rychlostních možností skútru začíná být vítr nepříjemný. Obě ostatní verze mají velké plexi, a tam to bude ještě lepší.

Dálnice samozřejmě není ideální typ silnice pro stopětadvacítku, ale Pulsion ji zvládne se ctí. I když mu to chvilku trvá. Tachometrovou stotřicítku při troše snahy zvládne a 120 km/h umí držet kopec-nekopec. Není to ale právě šálek jeho čaje, přeci jen je to jen osminka, a daleko spokojeněji se cítí ve městě či na kvalitních okresních silničkách, kde nejlépe vyniknou jeho vlastnosti. 

Vzhledem k výkonové třídě je jízda se spolujezdcem samozřejmě doprovázena zhoršenou dynamikou. Není to ale nic tragického a není problém rychlostně splynout s okolním provozem. I ve dvou potom máte k dispozici dostatek prostoru a komfortu.

Dojezdu král

Spotřeba nijak nevybočuje z běžných zvyklostí stopětadvacítkové kubatury a během testu se pohybovala kolem 3 l/100 km, nicméně při dynamické jízdě „stále plnej“ se Peugeot nerozpakoval pápnout 3,5 litru, což už je víc, než je běžné u konkurence. Při nádrži o objemu 12 litrů to ale pořád znamená pěkný dojezd 400 km, takže majitelé čerpacích stanic nebudou nad Peugeotem Pulsion právě jásat radostí. Nádrž se otevírá tlačítkem před koleny jezdce.

Závěrečné zhodnocení

Peugeot Pulsion 125 je zajímavou volbou pro všechny, kteří se chtějí vymanit z šedého průměru japonské a čínské produkce. Za cenovku téměř 130 tisíc korun tu máme hodně stylový skútr s neokoukaným vzhledem, moderní technikou a velice kvalitním zpracováním, který vybočuje ze zažitých zvyklostí. Pulsion je příjemný univerzální skútr pro každý den. Obstojí jak v městském provozu, tak i při dojíždění do města za prací ze vzdálenějších vesniček. Díky velké nádrži se s ním nebudete zbytečně zdržovat u benzinových stanic. To vše je oblečeno do klasicky francouzského elegantního kabátku. Za mě jediná připomínka se nese na vrub trochu slabších dynamických vlastností, ale i tak je více než snadné se do něj zamilovat. Za líbivé provedení a moderní techniku si Peugeot nechá slušně zaplatit. Na druhou stranu stanovená cena 129 900,- Kč je na korunu stejná, jako u hlavních konkurentů Hondy Forza 125 či Yamahy Xmax 125. Poslední ze jmenovaných se však nyní nabízí s akční podzimní cenovkou o 10 000 nižší.

Informace o redaktorovi

František Hadt (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 193 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ neotřelý design
+ kvalita provedení
+ prostornost, pohodlí
+ velký dojezd na jednu nádrž


- protiběžné ručičky přístrojů
- větší hmotnost
- horší dynamické vlastnosti


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zuza79 přispěla 3 Kč
katcha3 přispěla 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist