Moto Guzzi V85 TT: Orel nové éry
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Milagro/Alberto Cervetti, Francesco Vignali, Marco Zamponi | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 43 809x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Milagro/Alberto Cervetti, Francesco Vignali, Marco Zamponi | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 43 809x
Tuhle značku neznám, nikdy jsem na Guzine nejezdil a ani jsme o to nestal. Dnes jsem měl možnost se na ni projet a jak jsem byl skepticky k této značce, tak ta V85 je proste super, musím říct, ze opravdu velmi příjemná a velmi pohodlná motka a už si pro ni zacinam dělat místo v garáži. Všem doporučuji kdo nezná se jen tak třeba pro zajímavost, zajít někam předváděcí vyzkoušet. Já osobně jsem byl velmi mile překvapen.
Po svezení potvrzuji, že ten motor jde krásně a výkonu má dost. Jinak po přesednutí ze Stelvia je to jak sednout na pionýra, ale to je jen první pocit. Jinak motorka jezdí krásně, vše jde tak nějak lehce a snadno, krásně ovladatelná, minimum vibrací, motor má rád otáčky. Trochu mi neseděl zadní tlumič a řekl bych, že více hřeje než Stelvio, ale na pořádné otestování jsem jezdil krátce (hodinu). Opravdu motorka pro každý den, určitě zvládne i cestování v pohodě, i když spolujezdec bude na Stelviu určitě mnohem spokojenější. Koho motorka zajímá, tak se určitě svezte.
CZ175_1967: To uveze i dva chlapy
Váha nic moc bohužel.
Vencysta: Paráda. Takže těch 219 kg užitečné nosnosti je velice slušných. Na to už jde naložit i nějaký ten držák, kufr (do ktereho lze legálně i něco dát), starou (která ani nemusí jet nahatá, bez bot a helmy) a ještě človek může vážit jako průměrnej dospělej občan ČR.
CZ175_1967: Nejvyšší technicky přípustná hmotnost je opravdu 448 Kg, mám to od prodejce.
Užívejte. Portugalsko je nádherné, měli jsme tam půjčený motorky předloni v říjnu a bohužel jen na dva dny, protože to vyšlo tak, že bylo 30 stupňů a bylo nám milejší se válet u oceánu a učit se surfovat...
To ne jen takový bezprostřední můj postřeh, říkal jsem si na kochacku a poznavacku mi stačí cokoliv, no spletl jsem se... ještě že to tu pořád na co koukat a předčí to zážitky z jízdy
Sedmikilo je tak pro jednoho. Řadový dvouválec, já jsem ten motor nesnášel i v osmikile. Hrozná nuda. Jestli jste jezdili po asfaltu, tak bych si vzal třeba RTčko a došlápnul bych. Nelze čekat od takového obsahu krouťák. Ten se prostě musí točit. Jak říkám, osobně ho taky nemusím. Ale na druhou stranu, osmikila vážily i 180 kg suché, kdo to dneska má,dámy a pánové?
Prachy nebyly důvod... z 1200 nedosáhnu a na své AT mám snižovane sedlo, což v půjčovně nemají . Nechtel jsem s manzelkou někde praštit na křižovatce...Jinak GS je model 2017/18 A najeto má 50tis...když chce člověk jet po dalnici 140, musi to dost ždímat, spodek total mrtvej, šicí stroj hadra... zlatá stará TDM...?
A jen tak mimochodem, že si v půjčovně vybereš skoro nejlevnější motorku, patřičně vyhoněnou, protože 60-80 éček za den se dává líp, než 150 za plnotučné GSA, to je samozřejmě tvoje volba. Ale dělat z toho závěry je vážně dost mimo...
F700GS je rozpočtová motorka pro 160 cm prcky. No takže sis vlastně zvolil dobře. Jenže je očesaná na výkonu, na tlumičích, na kolech, prostě všude. A srovnávat ji, tedy model z roku 2013 s dneškem? Trochu zvláštní. Už máme F750GS.
Hodně mě baví, jak se vibrace vydávají za duši a technologická vyspělost je synonymem nudy za řidítky. Musím vás zklamat, hoši, ta BMW dokonalost, o které píšete, se koná u aktuálního 1250 GS, předchozí LCčko vibruje mezi 4-5 tisíci a zařadit bez pořádné rány se prostě nedá. To uměl zase předchozí model, ale ten zase o kus víc vibroval. Takže měl vlastně víc duši:)
Něco jsem sjezdil teď s jednovačkovým boxerem a musím říct, že je to docela zajímavé. Má to duši až moc. Prostě je to vibrátor. Ale zároveň je to BMW, tak to nemůže mít duši, ne? Při každém přidání plynu se to zavlní zleva doprava. Moc oduševnělý projev:)
Otázkou je, jestli ta "duše" u motorky nemá svoje kouzlo u naháče pro nedělní projížďku, nicméně u cestovního endura bych ji asi zrovna nemusel. Pamatuju si ze vzducháče, jak mě po 500 km za den večer brněly ruce...
Atas-XB: Tvůj dotaz naprosto chápu... já teď jezdím Portugalsko a Španělsko na F 700 GS a že to je taková mrdka, to jsem fakt netušil, ale věřím, že Guzzi pojede o dost líp... prostě to chce fakt zkusit! ...
HiddenSnake: takový komentář bych čekal od uživatele motocyklů, co se naučil jezdit na Playstationu...
Motorka parádní, jen to u nás (v ČR) dost přestřelili s cenou za prémiové barvy (20.000 Kč). V Anglii 200 ?, ve Francii 200 €. a v Itálii asi 150 €
Svieži vietor do 800+ segmentu , z diaľky kukuc okopceny z Tigra ( dve svetlá a denné LED pásiky predsalen mali už minulý rok) , ale každopádne originálna moto , ktorá si svojich zákazníkov nájde aj keď v tejto triede je toho veľa zaujímavého na výber
Palec hore za dvojfarebnú kombináciu , tá je fakt originálna
Guzo,
já bych se toho neobával. Novej 14 motor v Californí řadě je taky po rozjezdu bez vibrací, ale emocí tam je tam habaděj... No ale víc, až se svezem. Testovaček bude po republice asi dost, je o to velkej zájem.
skopuzzi,ja ho chápem. Chýba mu empatia. Nevie pochopiť,že nie každý hľadá technickú dokonalosť. Motorka je o emóciách a tie vyvoláva u každého čosi iné.
Ja sa práve trocha obávam,či ten charakter MG u tohto modelu nie je zasa o kus potlačený a neblíži sa priemeru.Ale to len podľa recenzie,nejazdil som na tom.
Je to krásna matorka, určite si svojich priaznivcov nájde. Mám Guzzi, a aj keď ju predávam, je to charakter. Nakoniec ostane doma a dokúpim... Kto nejazdil nevie..
HiddenSnake - nechápu, proč vůbec máš zapotřebí vložit tenhle komentář. Guzzi tě buď po první jízdě chytne a nebo to odložíš a není to pro tebe. Já taky nelezu hodnotit čtyřválcové vysavače, protože to nemám zapotřebí - ty motorky mě nebavěj, ale nepotřebuju lézt otravovat jejich milovníky, které chápu a necpu jim, že je Guzzi nej. Tvůj komentář je vo hovně.
Jinak V85 je snad 1. TT (tutto terreno), která se mi opravdu líbí. Nidky bych si nemyslel, že mě tenhle styl motorky chytne, ale tahle je... Mně se líbí v té červené kupodivu víc, že ty dvoubarevné.
Vsechny Guzziny vypadaj uzasne nez si na ne clovek sedne a rozjede se, tak snad tohle uz nejak vychytali.
Hned v uvodu clanku: “... ale možná právě proto se trefila do noty tolika dobrodruhů...”
Ze by konecne nastal obrat a fadni zastupeni endur z devadesatek, Stromku a GS(A) vsemoznych rocniku by na cestach mimo civilizaci nove ozivily kolony dobrodruhu na V85? Nebo mel preklad spis znit tak, ze se V85 trefila do noty lidem, kteri chteji mit motorku evokujici dobrodruzstvi dalek?
Honzis, Keto: S údaji o rozdílu mezi „Nejvyšší technicky přípustnou hmotností“ a „Provozní hmotností“ tedy „Užitečnou nosností" nebo "Zatížením“ je v technických údajích na oficiálních stránkách nejen českých zástupců výrobců motocyklů skutečně potíž. Každý se může přesvědčit, že tyto údaje má standardně uvedeno BMW, zatímco Triumph a Ducati udává pouze suchou hmostnost a Honda, Suzuki a Yamaha zase pouze pohotovostní. Moto Guzzi udává suchou i pohotovostní. Trochu jsem pátral a na německých stránkách www.adac.de i na www.wsc-neuss.info jsem našel jako "Zul. Gesamtgewicht" 448 kg. Znamenalo by to, že Moto Guzzi V85TT uveze ve standardní výbavě 448-229=219 kg. To by byl pěkný údaj.
Parádní stroj, to se povedlo.
Keto: Protože ji Moto Guzzi neuvádí
Cením si na MG, že predstavili hotovú motorku a to bez veľkého poprasku, slávy, bubnovania a vytrubovania a dristania. Na motorku sa len pozriem a viem na čo je určená a nezaregistroval som, že by MG strkala túto motorku pod nos endurákom, ehm, "endurákom", alebo klopičom asfaltových zákrut.
A recenzie len ukazujú, že MG postavila dobrú motorku.
Takto si predstavujem normálny svet, dá sa na trh motorka a kto má záujem, kúpi. Žiadne blato okolo toho.
Za mňa pre MG
Je nádherná
Moto Guzzi se mi líbí čím dál více a tato je pro mě dokonalá.
Takže budu pravidelně sázet Sportku a snad to klapne
Ten pan designér Zocco je machr Mám rád barevné kombinace na motorkách, a proto se mi moc líbí ty Evocative varianty (zejména pak žluto-bílo-červená), i když pravda - je to pastva pro oko i v těch klasičtějších verzích. Na Motosalonu vypadala na živo ještě mnohem líp, než na fotkách. Krásný stroj. A velmi pěkně vypadají ty originál MotoGuzzi kufry, to se rovněž povedlo .
Motoricky a technicky nemohu soudit, protože tomu nerozumím a Guzzi jsem nikdy neměl. Výkon 80 koní je však pro mě něco, jako startující raketoplán, a v životě bych nebyl schopen jej plně využít...ale já jsem jen běžný, průměrný spotřebitel. A pokud je to pro někoho málo - inu co, mě by to stačilo měrou vrchovatou.
Snad se mi někdy podaří ještě schrastit peníze a pak se oběsit, neboť můj velký nedosažitelný sen jménem CRF 1000 má u mě nyní rovnocenný další sen - V85 TT... a co potom
Proč v technických datech není tak zásadní údaj jako je užitečná hmotnost?
Atas-XB12: ked uz ti ide o zatacky, tak v riadnych zatackach , ze ty obehnes sikovneho borca
na takejto V85 , s velkym Stelviom , mozes iba snivat. Stelvio je prilis tazka motorka,
fyzika nepusti. Tam je rozdiel vyse 40kil !