globalmoto_duben_nolan




Moto Guzzi Bellagio 940

Kapitoly článku

Motor o objemu 935,6 ccm 90° V-Twin dosahuje maximálního výkonu 75k při 7200 ot/min. Jak je koneckonců z fotek patrné, nejedná se vysloveně o sportovní motocykl. Bellagio je živé především v pásmu středních otáček, kdy si s zařazeným třetím rychlostním stupněm užíváte klikatých cest a dávkováním plynu hledáte potěšení z jízdy samotné za široce rozevřenými řidítky. Opravdu solidní zátah naleznete na motocyklu již lehce pod 3000ot/min, kdy je patrný silný nástup kroutícího momentu. Maximum 78 Nm potom vrcholí při 6000 ot/min. Je to opravdová porce radosti a nadšení.


Motor skotačí jak baletka a s Vámi to za řidítky na neutrál pohazuje sem a tam. Vše se změní po razantnějším zařazení prvního rychlostního stupně, kdy se dá celá ta paráda pěkně do pohybu vstříc dobrodružství. Skotačivý charakter je rázem pryč a motocykl se stává v mžiku poslušným ořem, který táhne přesně tak, jak mu přikážete. Na vyšší řidítka si člověk musí malý okamžik zvykat, ale jinak vše padne jak ulité hned při prvním usednutí. Široký výhled a porce akorátních vibrací přecházejících až do stupaček je i přes Euro3 a všechny ty normy kupodivu doprovázená náležitou zvukovou kulisou. Dávkování směsi zajišťuje vstřikování a o její zapálení se starají dvě svíčky na válec. Celý systém je doplněn třícestným katalyzátorem s lambda sondou. Nenechme se však zmást, ačkoliv se to možná na první pohled nezdá, tahle italská parádička se umí i náležitě rozparádit. I přes absenci jakékoliv ochrany to s Vámi dokáže roztáhnout až na hranici 200km/h, ale v těchto jízdních výšinách rozhodně dlouho nevydržíte. Nápor vzduchu Vás brzy uzemní na cestovních 140km/h, což je pro Bellagio tak akorátní cestovní rychlost.


Řazení jde velice lehce a intuitivně, otáčkoměr budete hledat marně. Rychlostní stupně můžete snad kromě šestky libovolně kombinovat a motocykl ani v nižších rychlostech nebude na vyšší rychlostní stupeň výrazněji protestovat nepříjemným cukáním. Podvozek a jízdní vlastnosti jsou více než příkladné pro tento typ stroje. Ovladatelnost byla pro mě osobně i díky nižšímu těžišti asi tím největším překvapením. Bellagio Vás nutí doslova si užívat každou klikatici a pěkný úsek silnice. Odpružení lze snadno nastavovat otočným mechanismem a to bez větších potíží i v předu. Motor je umístěn v dvojitém kolébkovém rámu a jednoznačně jsem nepociťoval nějaká omezení takto zvolené konfigurace a uspořádání.


S hmotností 224 kg si hravě poradí a při jízdě působí velice lehkým a snadno ovladatelným dojmem. Na místě rovněž není problém s motocyklem rozumně manipulovat a troufnu si tvrdit, že ani drobnější postavy by neměly mít výraznější problém. Co může jen občas trochu zkomplikovat parkování, je již výše uvedené postavení bočního stojanu. Nelze samozřejmě očekávat hmotnosti a ovladatelnost vysloveně sportovních strojů. Tak trochu humpolácký charakter k tomuto stroji prostě podle mne patří.


Na výbornou si rovněž vedou brzdy Brembo, které jsou dostatečně dimenzovány a s motocyklem si dokážou poradit na výbornou. Opravdovou jistotou jsou dva přední 320 mm kotouče s dvoupístkovými třmeny. Hodnocení tentokrát vychází opravdu až na pár detailů velice pozitivně. Zdá se, že italská Moto Guzzi tímto modelem rozhodně neprohloupí. Snad jen v základu mohlo být alespoň minimalistické plexi, které by přeci jen z cestovatelského hlediska bylo určitě přínosem. Průměrná spotřeba v testu se podle palubního počítadla ustálila na 5,6 l/100 km, což je k tomuto objemu, myslím, rovněž slušná hodnota.


Závěr

Bellagio je opravdová radost na dvou kolech. V letošním roce je to na našem trhu jeden z mála opravdových motocyklů, který si jednoznačně razí svoji cestu bez ohledu na trendy a konkurenci - to se cení. Je prostě své a to se vším všudy až do poslední matky a šroubu. Za aktuálních 319 000 Kč dostanete motocykl, který má nejen charakter, ale i něco z italské divokosti a sportovního charakteru, což jsou parametry, které u některých obdobných motocyklů konkurence tak trochu chybí. Ale samozřejmě i zde platí, že vše je relativní a skutečně jen věcí názoru, osobního vnímání a rozhodnutí. Bellagio však myslím za to rozhodnutí určitě stojí. Pokud jste příznivcem této značky nebo i jen italských motocyklů obecně, neměli byste si aktuálně nechat ujít mezinárodní den Moto Guzzi. Ten je bezprostředně doslova na spadnutí a je se myslím jednoznačně na co těšit. (více zde) Klady:
  • nezaměnitelný charakter motoru
  • výborná ovladatelnost (podvozek a brzdy)
  • kvalita zpracování
  • originální vzhled
  • Zápory:
  • příliš strmé postavení stojanu
  • občas trochu fouká
  • +/-docela by nás zajímal zvedák a servisování tohoto stroje v případě defektu a výměny pneumatik
  • Informace o redaktorovi

    Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

    POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (4x):
    Motokatalog.cz



    TOPlist