husqvarna_svartpilen_801_2




Moto Guzzi 750 Breva ie

Kapitoly článku

Co na to spolujezdec


Vaše přítulkyně si na nepohodlí rozhodně stěžovat nebude. Sedlo je i v zadní části pohodlné, snad by jen mohlo být o něco delší. Díky hodně nízko umístěným výfukům bylo možné i stupačky spolujezdce nechat hodně nízko a kolena nejsou příliš pokrčená. Zadní madlo vypadá moc pěkně, ale spolujezdec se stejně po chvíli bude raději držet řidiče. Z opěrky ho budou za chvíli brnět ruce a navíc vzadu nezíská oporu při prudkém zrychlení. Vzhledem k vzpřímenému posazu obou členů posádky a slušnému zátahu motoru totiž má spolujezdec tendenci bez držení přepadat dozadu - pomohl by zadní kufr s opěrkou. Jízdní vlastnosti jsou i se spolujezdcem velmi dobré, pouze se víc projevuje výkonové manko ve vyšších rychlostech - nad 120 už je motorka dost líná.
Nakonec varování - pozor - i spolujezdkyně, která by se jinak nikdy neodvážila sama řídit SEDUMSETPADESÁTKU, se vám brzy začne infiltrovat za řidítka a vy skončíte potupně na tandemu! Tahle Guzzina je totiž svým vzhledem, malou hmotností, nízkým sedlem a snadnou ovladatelností lákavá i pro holky.


Srovnání s konkurencí


Naháčů s kardanem a s motorem většího objemu orientovaným více na krouťák než na výkon na trhu zrovna moc není. V podstatě přichází v úvahu jen BMW R 850 R s motorem boxer a Yamaha 1100 Bulldog s motorem do V, ale uloženým podélně. Tyto motocykly poskytují podstatně větší výkon i kroutící moment (BMW 70k a 77Nm a Yamaha 65k a 88Nm), ale oproti Brevě mají značný handicap v oblasti váhy (BMW o 36 kg a Yamaha dokonce o 50 kg) a hlavně pořizovací ceny (BMW 341tis a Yamaha 300tis, což je o 100 resp 60 tisíc více než cena Brevy).

Shrnutí


Breva je vhodná i jako první větší motorka - působí přátelským dojmem a je dobře ovladatelná a lehká, začátečníci či holky se jí oprávněně nemusí bát. Zároveň však poskytne dostatek požitku z jízdy i zkušenějším jezdcům, kterým dá pocítit tradice a kvality skryté v tomto produktu. Vhodná bude i pro jezdce, kteří více než na vysoký výkon kladou důraz na bezpečnost, uvítají požitek z jízdy při nižších rychlostech a chtějí se vyhnout všem komplikacím se složitou technikou. Je až překvapivé, jak se podařilo zajistit dostatek komfortu jak pro trpaslíky, tak pro dlouhány.

Výrobci se zdařilo splnit vše, co vyžadovalo marketingové oddělení (srovnatelnou kvalitu, zpracování i ovládání s japonskou konkurencí), navíc se povedlo přidat pořádnou dávku temperamentu a ducha Propracovaná ergonomie, nízká hmotnost a obratnost, slušné vybavení, využitený výkon, motor podporující rychlou jízdu v mezích pravidel, pohodlí a jízdní vlastnosti se spolujezdcem - tolik dobrých vlastností se málokdy sejde v rámci jedné motorky. Breva je všechny zosobňuje za o něco vyšší cenu než motocykly obdobného výkonu, přesto tato cena stále patří k dostupným. Zvláště přihlédneme-li k bezúdržbovému přenosu hnací síly kardanem, který vám za pár let ušetří nezanedbatelné částky za výměny řetězových sad.

Plusy:


- kvalitní čtyřpístková brzda vepředu
- ergonomické sedlo a posaz pro všechny postavy
- poměrně účinný štítek
- ovladatelnost, hravost
- pocit z jízdy a charakter motoru

Mínusy:


- menší výkon ve větších rychlostech
- měkčí zadní odpružení
- dlouhý chod řadicí páky
- žádné místo pod sedlem, plastová nádrž
- nemá centrální stojan, boční stojan se špatně vyklápí

Názor dlouhodobého majitele registrovaného na Motorkari.cz


Jinak špica stroj, ideální pro děvčátka (jemný vibrátor), začátečníky a starší pány. Do města jak na skůtříku. S kufry vypadá ještě líp, tedy pokud se podaří koupit správnou barvu a pokud je Ital vůbec ochoten něco dodat. V tom je trochu problém. Startování - nikdy problém, téměř vždy na prvý ťuk. Zadní brzda se mi jeví trochu slabá. Žádná divočina (jel jsem max. 150, ale jen chvilku, cestovka 120 je OK).
Jeff

Názor dalšího redaktora


Zapomeňte na těžké motocykly! Breva je tím ideálním pro ty, kteří nehledají max. rychlost, ale chtějí lehký a obratný motocykl s velmi dobrým točivým momentem. Italský design a zpracování toto vše jen podtrhuje.
Jarda

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist