Malaguti Madison RS 250

Tenhle vyšlechtěný krasavec, který slaví úspěch po celé Evropě je opravdu velmi kultivovaný stroj. Od pohledu dává tušit slušně odvedenou návrhářskou práci. Nic není ponecháno náhodě. Myslí se na vše...

Malaguti Madison RS 250

Kapitoly článku


Design


Líbivý a propracovaný design v sobě dává tušit úsilí a pečlivost konstruktérů i návrhářů. Linky jsou přesně tam, kde mají být a slícování plastů je příkladné. V tomto ohledu jsem nenašel jedinou chybku. Všude s ním vzbuzuji zaslouženou pozornost. Jakoby rozevlátá pření část při bočním pohledu je hodně zajímavá, doplňuje jí silný tunel, který navazuje na mohutnou a dlouhou zadní část skútru. Tunel kryje nádrž a schránku na nářadí, je zde vytvořena iluze o hliníkové koncepci rámu, což není na škodu, ale boty tomu udělají po pár nasednutí přítrž.


Skútr z předního pohledu připomíná jakéhosi „hmyzáka", ovšem jeho vysoký a do modra zabarvený plexi štít tuto podobnost dost stírá. Přední blikače mají za úkol asi i rozrážet vzduch před rukojeťmi, ale moc se jim to nedaří. Zadní partie nastavují vaší fantazii mnoho variant, ale je to vše esteticky velmi slušivé a účelné. Celkový vzhled napovídá kam tento skútr zařadit. Je to střední či spíše vyšší střední třída. Jak rozměry a výkony, tak pohodlím a účelností.
Palubka obsahuje naprosto všechny údaje. Palivoměr, teploměr, rychloměr a multifunkční displej, jenž má tolik funkcí, že je těžké si je vůbec zapamatovat. Jejich zobrazení se vyvolává kolíbkou na pravé straně řidítek. Je zde například duplicitní rychlost jízdy, otáčkoměr, venkovní teploměr, hodiny, tripmaster, celkový počet km, stav baterie, stav oleje do výměny a možná i něco co jsem neodhalil. Budíky jsou slušně čitelné, jen kontrolka blinkrů je dost titěrná a nevýrazná.


Motor, výkon a rozměry


Motoricky je tahle 250tka slušně nadaná. Její výkon je 16kW při 8500 ot./min., což je asi 21,7 koníka. Poměrně slušně je na tom i v oblasti kroutícího momentu, který vrcholí při 6700 ot./min. a jeho hodnota je 20Nm. Vodou chlazený motor splňuje normu EURO 2 a jeho hodnoty jsou 72mm x 60mm. Kompresní poměr je 11:1. Tyto hodnoty papírově plně uspokojí a v reálu jsou přesně takové jaké očekáváte. Na můj vkus až dost dlouhý skútr dává možnost velmi variabilního posazu nejen řidiči, ale i spolujezdci. Velké široké a pohodlné sedlo je příjemně tuhé a až po 180km v kuse se hlásilo moje pozadí ke změně polohy. Spolujezdec má spoustu místa a možností jak si sednout. Ale poměrně vysoko umístěné sedlo spolujezdce neumožňuje ani mě dosednout přímo. Stále mi chybí k zemi nejméně 10cm na každé straně při plně natažených nohou. Menší spolujezdci jsou nuceni nasedat tak, že našlápnou na zadní „stupačku“ a pak teprve nohu přehodí, což je někdy dost nešťastné, když má řidič pod botami jemný štěrk.


Kola. Proč to má tak malá kola? Zadní je z bočního pohledu skoro skryté a přední je jakoby zakomponováno do kapot. Jejich velikost je 13“ a jen profil pneumatik se liší, přední je 120/70 a zadní 140/60. Jejich výrobce je Maxxis a musím říci, že to bylo mé první ostré seznámení s touto značkou a dopadlo na výbornou. Ovšem už od pohledu by si skútr kola zasloužil větší.
Podsedlový prostor má pojmout dvě integrální přilby podle nákresu, ale i když jsem se je pokoušel všelijak přehazovat, stejně jsem sedlo nezavřel. Jednu otevřenou a integrální, ale není problém pod sedlo dostat. Vejde se i nějaká ta věc na víc. Vpředu má Madison na domáčknutí malý uzavíratelný prostor, asi na mobil a přes celý přední díl velkou schránku na klíč. Tam se vejde zbytek. V tunelu je ukryto nářadí a i sem něco navíc dáte, například lékárničku. Na čelní straně sedla je po odmáčnutí dalších dvířek k mání prý 12l nádrž. Je uzamykatelná, ale víčko musíte vyndat a někam položit. Na tankování jednou rukou zapomeňte. Je to trochu nepohodlné, ale při troše cviku si na to zvyknete.




POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 3x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist