husqvarna_svartpilen_801_2




Kymco x SYM x TGB aneb tři třístovky

Po loňském úspěšném společném testu čtyřstovek jsme se letos podívali na kategorii o sto kubíků níže a prohnali testem tři stroje ze stejné země původu, totiž Tchajwanu. Jak si při vzájemném srovnání povedou Kymco Downtown 300i, SYM Citycom 300 a TGB X-Motion 300?

Kapitoly článku

Podíváme-li se zepředu, všichni aktéři dnešního testu vsadili na dvojici velkých světlometů. Prim v tomto směru hraje Kymco Downtown 300i, které do světlometů nad nízko skloněným klínovitým předkem narovnalo potkávací světla, čočky dálkových světel a ještě směrovky. Odvrácenou stranou mince je ovšem horší viditelnost předních směrovek při pohledu z boku, stejně jako u Symu. Naopak TGB má směrovky zasazené do mohutných bočních kapotáží - předchozí verze prý měla směrovky v zrcátkách, takové řešení ale bylo v městském provozu plném drobných ťukanců při proplétání mezi auty nepraktické, proto se blinkry přestěhovaly dolů. Ale podívejme se na design jednotlivých strojů podrobněji.
Ze skupiny lehce vyčnívá Sym Citycom, který si jezdí na šestnáctkových kolech a je stavěný více do výšky. Díky vyšší stavbě si mohl dovolit také vyšší plexištít a jeho silueta naznačuje, že se kloní spíše k městským skútrům než k cestovním maxiskútrům jako druhé dva stroje. Kromě toho se odlišuje plastovými kryty rukou navazujícími na přední kapotáž. Boční profil opticky odlehčuje stříbrný plast za chodidly řidiče, který hezky navazuje na stříbrné kryty motoru a výfuku. Naopak na druhé straně zadní dolní část vyvedená v černých plastech trochu zaniká a stříbrné provedení jako napravo by jí docela přidalo na kráse. Při pohledu ze sedla máte před sebou jen rovné plastové kryty a jednoduchou přístrojovku - prostě praktický design pro skútr do města.
Při pohledu zezadu si všechny dnes testované skútry zaslouží pochvalné zamručení každého milovníka moderního designu. Ovšem Sym Citycom v tomto ohledu ještě o kousek převyšuje ostatní, protože dvoudílné zadní světlo jakoby rozdělené plastovým „prodloužením“ madel spolujezdce je zkrátka adeptem na zlato v soutěži o nejhezčí zadek roku (tedy u motorek).
TGB X-Motion jezdí na kombinaci čtrnáctipalcového kola vepředu a třináctky vzadu a může tak nabídnout nižší stavbu a cestovnější výraz. Doby, kdy východní značky kopírovaly japonskou či italskou designovou školu, jsou dávno pryč a tohle TGB je toho důkazem. Dopředu vypouklé sklo světlometů dává skútru originální výraz a podobně laděný celek zadní svítilny s vypouklými boky k tomu jen přispívá.
I boční pohled potěší oko řidičů aut stojících v dopravních zácpách, černý skútr je podobně jako u Symu opticky rozdělen stříbrnými bočními plasty, na které opticky navazují funkcionalistická madla spolujezdce. Maximální jednoduchost madel spolu kromě výborné funkce přináší také vkusný designový doplněk rozdělující černé plochy zadní části. Naopak mírné výhrady bych u TGB X-Motion adresoval pracovišti řidiče. Stříbrné plastové kryty dvouramenných řídítek působí ve spojení s hodně jednoduchou přístrojovkou dost lacině a korunu tomu dává velká kulatá plastová krytka středu řízení. Tu by sice v budoucnu měla nahradit speciální kulatá GPS navigace, ale do té doby bych v pozici majitele rychle hledal nějakou pěknou kulatou nálepku na oživení.
Last, but rozhodně not least, po stránce designu má co nabídnout také Kymco Downtown. Výraznou čelní tvář jsem již zmínil, také celek zadní svítilny nijak nezaostává za současnými trendy. V čem ale Downtown rozhodně vede, je celkové pojetí ve stylu maxiskútru. Přestože podle názvu by se mělo jednat o stroj do centra měst, má z testované trojice právě Kymco nejmohutnější stavbu a nejcestovnější geny.
Při pohledu z boku zaujme agresivní sklon přední kapoty a výrazné oddělení sedačky řidiče od místa spolujezdce, jinak ovšem Kymco sází spíše na elegantní střídmost a zadní část z boku působí spíše konzervativním dojmem, oživeným jen zlatými písmeny s označením skútru. Designové vítězství si ovšem tento stroj připisuje při pohledu z místa řidiče. Luxusní řídítka Kymca Downtown a sportovně laděná přístrojovka s oddělenými budíky prozrazuje vyšší kategorii než u svých dvou soupeřů.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist