globalmoto_duben_nolan




Kymco Super8 125

Už při prvním pohledu na tohle Kymco bylo jasné, že tady nepůjde jen o nudné cesty do školy či do zaměstnání, ale že by se s ním mohla užít i pořádná porce zábavy a každý městský přesun bude malým závodem. Tajwanské Kymco na Českém trhu už zdaleka není nováčkem a jeho výrobky si zasloužily nálepku kvalitních motorek a skútrů (vlastně už i čtyřkolek) za rozumnou cenu.

Kapitoly článku

Design

Mě osobně designově tento skútr nadchl. Vybočuje z trochu konzervativních řad a blíží se spíš než japonské konkurenci k italské škole. Dvě agresivně střižená světla vepředu, malý větrný štítek, blikače ukryté v řidítkách a čtrnáctipalcová kola umocňují sportovní dojem. Ani zadní strana nezůstává za očekáváním a ostře střižené čiré blinkry a zadní světlo dokončují celkový dojem ze skútru. Zajímavým prvkem jsou boční kapoty, které nejen že dobře vypadají, ale také chrání nohy jezdce.
Trochu kritiky si zaslouží palubní deska, která snahou o moderní design spíš utrpěla a šedočerný vzorek na podkladu budíků znesnadňuje odečítání údajů. Při otevření podsedlového prostoru je jasné, že si větší kola musela vybrat svoji daň. Integrální helmu se nám dovnitř naskládat nepodařilo, s jetkou ale nebude problém.

Ergonomie

Po usednutí má jezdec dostatek prostoru pro nohy a nepřekáží ani výše zmiňované boční kapoty, kterých jsem se ze začátku trochu bál. Při mé výšce 186cm nebyl problém se na skútr vejít a kolena nikde nevadila. Co je třeba jezdecké pozici trochu vytknout, je sedlo, po kterém jezdec klouže směrem dopředu. Při kratších rychlých přesunech to nevadí, ale při delší jízdě to začne obtěžovat. Pod sedlem se skrývá hrdlo nádrže, přístup k němu je bezproblémový, zde není co řešit.
Na řidítkách je vše na svém místě, v dnešní době je možná trochu zbytečný ovladač zapínání světel, ale jinak je vše tam, kde čekáte. Zrcátka zapadají do celkového designu a je v nich poměrně slušně vidět a ani po přeskákání kolejí a dlažebních kostek se nepohnou, takže je nemusíte na každáých semaforech rovnat.
Skútr je vybaven centrálním i bočním stojánkem. S „policajtem“ je trochu problém. Sám se zavírá a má nešťastný úhel, takže stačí stát byť jen trochu z kopce a stojánek se zavře. Centrálnímu stojanu pak není co vytknout, skútr se na něj dá postavit lehce a ani subtilnější postavy a řidičky by neměly mít potíže.

Jízda

Na začátek je třeba uvést něco z techniky. Pod kapotami Kymca se ukrývá čtyřtaktní vzduchem chlazený a karburátorem krmený dvouventil. Jeho hlavní předností je jednoduchost, spolehlivost a sportovní projev. Negativem jsou pak studené starty a vyšší hlučnost. Kromě motoru je sportovně naladěna i rozjezdová spojka, která zabírá až v poměrně vysokých otáčkách. To zajišťuje odjezd z křižovatky vždy na prvním místě.
Až do tachometrové osmdesátky skútr zrychluje velice hezky, pak se nechá ručička dotlačit až někam k cifře 110 km/h, tento údaj bych bral ale přeci jen trochu s rezervou. V motoru navíc nějaký ten koník ještě bude dřímat a otevřená koncovka, jiné trysky a vzduchový filtr by je přivedli k životu.
Ani po příjezdu do zatáčky vás Kymco nenechá ve štychu. V rychlejších průjezdech se podvozek chová stabilně a větší kola jsou příjemně znát. Náklonům učiní přítrž až stojánek drhnoucí o zem. Naopak při otáčení v téměř nulové rychlosti je znát delší stavba je třeba si pomoci větším náklonem. Zastavit skútr také není problém, jen zadní brzda má při razantním brždění tendence nepříjemně vibrovat. Překvapením je přední brzda, která je dobře dávkovatelná a opravdu razantní. Dovolila-li by to přední pneumatika, věřím, že zručný jezdec by dokázal kymco naučit jezdit po předním.

Spolujezdec

Pro spolujezdce je vzadu dostatek prostoru a velké pohodlné madlo. Malým neduhem je opět sedačka, která klouže a při brždění tak batůžek tlačí jezdce dopředu víc, než je zdrávo. Větším neduhem jsou zadní stupačky, které se za jízdy zavírají a nedávají tak dostatečnou oporu pro nohy.
Při jízdě ve dvou je třeba také počítat s vyšší spotřebou a menší dynamikou. Spotřeba se běžně pohybuje do tří litrů při opravdu razantní jízdě. Ve dvou pak magickou třílitrovou hranici o něco pokoříte. Na druhou stranu ani ve dvou není problém se proplétat kolonou a odjet ze světel jako první.

Závěr

Za rozumné peníze dostanete atraktivní stopětadvacítku s moderním designem a lety prověřenou technikou. Karburátorový motor navíc nabízí dost prostoru pro případné ladění. Toto Kymco je primárně určeno mladším jezdcům, kteří ocení jeho projev a celkový styl.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist