Kymco Super 8 125

Stálice v sortimentu sportovních skútrů Kymco prošla před uplynulou sezónou řadou modernizací, a kromě zajímavé cenovky zaútočila na rozjetý trh se stopětadvacítkovými městskými přibližovadly i omlazeným designem. Super osmička se vymyká ze zavedených standardů také mírně netradičním rozměrem ráfků, a pro rychlé přesuny na krátší vzdálenosti je pořád jako stvořená.

Kymco Super 8 125

Kapitoly článku

Pro rok 2013 se měnil především design skútru. Ostře tvarované kapoty, které už na pohled zvýrazňují jeho sportovní charakter, dostaly sice jen pár nových detailů, ale podstatnější rozdíly už najdeme v oblasti osvětlení. Přední dvojitý světlomet je vybaven moderním proužkem z LED diod, integrované blinkry s čirou optikou se přestěhovaly z plastu na řídítkách do hrany bočních kapot. Zadní sdružený světlomet naopak designéři ponechali v původní podobě, stejně jako kombinovanou přístrojovku, která by si v zájmu lepší přehlednosti zasloužila jednobarevný podklad. Pochvalu za design získává vkusná koncovka výfuku, která pěkně zapadá co celkové sportovní koncepce.
Celkovému vzhledu rozhodně prospěla střízlivější grafika, respektive výběr barevných kombinací. Kromě testované modro-bílé varianty, která působí o něco konzervativnějším dojmem, je v nabídce ještě výraznější červeno-bílá. Ve srovnání s křiklavými kombinacemi starších modelových roků vypadají obě nové barvy mnohem solidněji, a posouvají horní věkovou hranici cílové skupiny o pěkných pár let výš.
Ani výška postavy nemusí být pro budoucí zájemce limitujícím faktorem. Super osma svou kompaktní velikostí pořád ještě spadá do kategorie městských skútrů, které se snadno propletou i hustým provozem, ale zároveň se na ní pohodlně poskládá i jezdec měřící kolem 190 cm (v našem případě přesně 186). Kolena mají v šikovně tvarovaném "interiéru" slušnou rezervu a řídítka jsou v téměř ideální výšce, takže se není třeba nijak hrbit. Na delší cestování by se určitě hodily prostornější plotny pro nohy, ale na druhou stranu tenhle skútr nemá žádné velké turistické ambice. Pro spolujezdce jsou připraveny vyklápěcí stupačky.
Víc už si o nějaké vylepšení říká sedlo, které při častém rozjíždění a brzdění poměrně dost klouže. Dalším drobným nedostatkem je zmíněná přístrojovka s horší čitelností, způsobenou strakatým podkladem. Jinak je z pohledu jezdce víceméně všechno v pořádku - ať už jde o standardně rozmístěné ovladače na řídítkách (včetně už trochu přežitého vypínání světel) nebo zrcátka s kvalitním výhledem dozadu a bytelnou konstrukcí, která bez problémů snese i hrubé nerovnosti typu kočičí hlavy nebo tramvajové koleje.
Při častém parkování přijde vhod boční stojánek, ale ani zvedání na stabilnější centrální stojan není díky dobrému vyvážení žádná dřina. Ještě důležitějším praktických prvkem je pak úložný prostor, umístěný tradičně pod sedlem. Díky střednímu rozměru pneumatik (14 palců) zbylo dost místa na otevřenou přilbu, a to se vedle vešla ještě šestilitrová palivová nádrž. Horší už je to s odkládáním drobností - vepředu chybí jakákoli přihrádka, a jezdec si musí vystačit s vlastními kapsami.
Jízdní vlastnosti přesně odpovídají městskému zaměření Super osmičky. Vzduchem chlazený čtyřtakt rozhodně nepatří s výkonem 7 kW mezi špičku v dané kategorii. Sportovně naladěný variátor ale dává skútru velmi slušnou dynamiku, která je pro pohyb od křižovatky ke křižovatce důležitější než maximální rychlost. Zhruba do osmdesátky skútr akceleruje přesvědčivě, a jestli máte v plánu občas opustit město, můžete na tachometru očekávat i hodnotu 110 km/h. K ní už se ale ručička šplhá výrazně pomaleji.
Plnění motoru klasickým karburátorem se nijak neprojevuje na spolehlivosti startování ani spotřebě paliva, která se drží těsně nad třílitrovou hranicí. Drobnou nevýhodou karburátoru tak zůstává jenom nepatrně vyšší hlučnost, na níž jsme ale obecně u skútrů Kymco zvyklí.
Při proplétání mezi auty a střídání jízdní povrchů s nejrůznějšími městskými nástrahami dobře obstál také podvozek, postavený na čtrnáctipalcových ráfcích. Ty spojují výhody obratných dvanáctek a stabilnějších šestnáctipalcových kol do přijemného kompromisu, kterému nechybí ani potřebná dávka komfortu V rychlejších zatáčkách se podvozek chová stabilně, v obloucích menšího poloměru je skútr zase dostatečně agilní, a nenechá se rozhodit ani větší nerovností.
Častými zatěžkávacími zkouškami prochází při cestování po městě také brzdový systém. Zatímco přední kotoučovka je dimenzovaná s dostatečnou rezervou, zadní buben už tak přísnou kritiku nesnese. S levou páčkou je třeba proto zacházet obezřetně, jinak se zadní kolo celkem snadno dostane do smyku. Účinek přední brzdy se naopak dávkuje velmi snadno, a 240mm kotouč vás ve štychu rozhodně nenechá.
I přes pár menších nedostatků je Kymco Super 8 povedený skútr, který zaujme nejenom atraktivní cenovkou, ale také moderním designem a prověřenou technikou. Jeho hlavním revírem je město, kde se dají nejlépe zužitkovat jeho kompaktní rozměry a obratnost, ale nezklame ani při kratším přesunu po silnicích s vyšší povolenou rychlostí. Sportovním designem evidentně míří spíš na mladší generaci jezdců.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - Výška redaktora: 186 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.43
Známkováno: 7x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist