husqvarna_svartpilen_801_2




Kymco Like II S 125i CBS: Méně retro, více sportu

Jsou dopravní prostředky, které se staly tak významnými, že daly jméno celým kategoriím. Jako džíp označujeme jakýkoli offroad a vůbec to nemusí být Jeep, vaše tchýně určitě pozná Harleye a nevadí, že máte Hondu. To samé je ve skútrech – měšťáci na 16“ kolech jsou prostě „esháčka“ a retro fešandy zase Vespy. Jednu takovou jsme otestovali, ovšem z Tchaj-wanu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Anti-Vespa, tak si tyhle skútříky soukromě nazývám. Čistě městská přibližovadla, malá kola, plochá podlaha, kulaťoučké tvary. Je to praktické i sexy a v drtivé většině případů zdaleka ne tak drahé řešení jako skutečná Vespa. Tchajwanské Kymco sice nepatří mezi ty nejlevnější alternativy, ale tahle značka už si sebevědomou cenovou politiku může dovolit. Nicméně i tak je to proti Vespě vyloženě láce – 73 proti 113 tisícům.

V kategorii stopětadvacítkových retro skútrů nabízí Kymco hned dva modely – Like a Like S. Tedy ještě se nám vytratilo označení II, které značí, že se jedná už o druhou generaci a tudíž obchodně velmi úspěšnou řadu (dělají se i jiné objemy než jen 125) vyráběnou již celou dekádu. Tchajwanci se v rozdělení Like vs. Like S řídili jednoduše Vespou a Like je jako Primavera a Like S jako Sprint. A Sprint není nic jiného než hranatá Primavera. Stejné rozdíly jsou i u Kymca, Like je takový milý skútřík s chromovanými prvky, zatímco esko se tváří přísně. Optických rozdílů přitom mnoho není, a přesto Like S působí jako jiný model.

Standardní model je konkurencí Vespy Primavera, esko potom modelu Sprint

Prim hraje přední hranaté světlo z LED diod namísto kulatého. Jiné je sedlo i odlévané madlo namísto trubkového za ním, odlišné jsou zadní tlumiče, výrazně se šetří chromem (zrcátka jsou černá) a na předním blatníku je jakýsi hřebínek. A samozřejmě se liší barvy. Standard můžete mít v lesklé šedé, červené a bílé, esko se nabízí buď v matné šedé, anebo v zářivě oranžové doplněné o černé prvky. Tohle provedení jsme testovali my (jak už jste asi poznali z fotek :-D) a musím říct, že ve mně úplně hrklo, když jsem ho poprvé uviděl stát na dvoře redakce. Z fotek jsem totiž znal jen to šedé provedení, které mě moc za srdíčko nebralo, ovšem tahle oranžová je úplně jiné kafe. Standard je taková usedlá, nevýrazná anti-Vespa, ale oranžové esko řve do světa, že je tady a ať se každý podívá. Proti standardu je přitom pouze o čtyři tisíce dražší (73 vs. 69 tisíc). Pro úplnost, existuje ještě Like II ve verzi Exclusive, která má multimediální systém Noodoe (a kvůli němu logicky úplně jinou přístrojovku), topcase v základu a brzdy s ABS, stojí už ale 84 Palackých.

Důležité je, že Like S vypadá dobře nejen z pěti metrů, nýbrž i při detailním ohledání. Prostě pěkně udělaný skútr. Ani za jízdy vás nečeká žádné otravné drnčení nebo vrzání na nerovnostech, a že tuhle oblast dokáže naše matička stověžatá prověřit jako málokterá metropole. O to více zamrzí, když otevřete přihrádku pod řídítky nebo kryt palivové nádrže a zjistíte, že na vnitřních plochách už na pořádné lakování nezbylo. Ale to je opravdu jediná výtka ke zpracování.

Like S je typický měšťák na 12“ kolech a taková střední postava. Řekl bych, že Primavera, potažmo Sprint jsou menší, nicméně ani Tchajwanec není zrovna pro habány. Ovšem který městský skútr je, že. Na mých 174 cm je úplně v pohodě, o deset čísel větší Zajoch si taky nestěžoval. Tedy když seděl vpředu. Najezdili jsme spolu dost kilometrů po Praze ve dvou a to už vrčel (zcela nezajíčkovsky), že má vzadu kvůli širokým bočním plastům hodně roztažené nohy. Sedátko je ale pro spolujezdce docela přívětivé, madlo velmi dobré a potěší tradiční „vystřelovací“ stupačky na pružinkách, žádný nouzový prolis v podlaze.

Také praktičností je Like S úplně standardní městský retro skútr. Pod docela úzkými řídítky (abyste projeli každou zácpou) je již zmiňovaná otevírací schránka, vlastně taková dvojschránka, kam v pohodě schováte mobil, doklady, lékárničku a ještě tam najdete USB nabíječku, jejíž činnost vám signalizuje kontrolka na přístrojovce. Přístup pod sedlo je přes spínací skříňku, kterou lze proti lapkům uzavřít, a po jeho odklopení na vás vykoukne překvapivě velký úložný prostor. Ovšem pozor, integrálku tam navzdory očekávání nenacpete, fakt je to jen na otevřenou helmu. Na rozdíl od standardního Liku tady není háček na tašku a zatoužíte-li po topcasu, budete muset vyměnit i madlo pro spolujezdce, na něj nic nepřipevníte.

Sportovní vzhled jde ruku v ruce s jízdními vlastnostmi. Odpružení je spíše tužší, nikterak extrémně, ale prostě to není houpák. Díky tomu si na Kymcu dovolíte v zatáčkách dost, na druhou stranu v kombinaci s těmi malými koly si po 80 km strávených kličkováním mezi kanály a přejížděním rolet a kočičích hlav říkáte, jestli by ty tlumiče nemohly být přeci jen o chloupek měkčí. Nicméně jezdil jsem letos i na Vespách a Lambrettách a tuhostí podvozku mi nepřišly o nic měkčí. V čem potom Kymco vyloženě exceluje, jsou brzdy, ale na to jsme u téhle značky zvyklí. Like S má kotouče vpředu i vzadu a brzdová soustava s propojenou funkci je silná a citlivá.

A je to potřeba, protože Kymco se dokáže pěkně rozparádit. Důvodem je velmi povedený motor. Ten je sice chlazený vzduchem, jenže to není žádný prastarý dýchavičný dvouventil, nýbrž moderní čtyřventil se vstřikováním a výkonem 11,6 koně. Zvukový projev je příjemný, není ani moc hlasitý, ani utlumený a působí živočišněji, než byste u euro-čtyřkového skútrového motoru čekali. Vibrace jsou minimální, jen takové, abyste věděli, že pod vámi ještě pořád vrčí benzíňák, a dynamika parádní. On taky Like S váží s plnou bandou rozumných 128 kg. Agregát má dost síly i na provoz ve dvou, to mě svou statečností vyloženě šokoval, a sólo to potom byla jedna velká městská pohádka tisíce a jedné semaforové bitvy. Skútr se nebojí ani dálnice, maximálku má psanou 95 km/h, mně se ručičku tachometru na pěkné a přehledné přístrojovce podařilo jednou dotlačit až na 110. Ale to už bylo cítit, že výkon vadne. Mezi 90 až 100 km/h Kymco utíkalo úplně v pohodě.

A právě „úplně v pohodě“ je výraz, který bych použil na celkové hodnocení Kymca Like S. Chcete elegantní skútr do města, který má sportovní šmrnc? S tímhle chybu neuděláte. Je to trochu tvrdší skútr s velmi dobrými brzdami, silným a kultivovaným motorem a pěkným zpracováním, za který zaplatíte rozumnou cenu. A dokonce mi tentokrát přišlo, že to typické kymcovské cvakání blinkrů je nějak tlumenější a už ne tak otravné…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ design & barva
+ motor
+ brzdy


- tužší podvozek
- horší lakování vnitřků schránek


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 63 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
WobRetnuh přispěl 9 Kč
Durand přispěl 9 Kč
Bogodar přispěl 9 Kč
Zdenek54 přispěl 9 Kč
Dan66 přispěl 9 Kč
FLM přispěl 9 Kč
KingMarty přispěl 9 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist