Letos se Grand Dink dočkal lehkého faceliftu, navenek ale zůstává takový, jaký jej už léta znají příznivci po celém světě: pohodlný, příjemný, dynamický, zkrátka praktický univerzál s
výrazným designem, který trochu vybočuje. Ač se Grand Dink díky své dlouhé stopě, rozměrné přední části s protáhlým štítem či velkoryse dimenzované tvarované sedačce tváří jako maxi-skútr, ve skutečnosti jím tak úplně není. Na podlaze chybí obvyklý střední tunel, a tak tu je pro nohy opravdu spoustu místa a ani nejvyšší jezdci nebudou mít problém se na Grand Dinku uvelebit. I kombinace
předního 13" a
zadního 12" kola řadí inovované Kymco spíše mezi obvyklé středněobjemové skútry.
Design původního Grand Dinku byl, když nic jiného, tak minimálně hodně osobitý. Zasluhovala se o to hlavně
stupňovitá sedačka a nepřehlédnutelná
přední část s protáhlým světlem a výraznými průduchy vzduchu. Letošní faceliftovaný model si tyto proporce zachovává, halí je ovšem do modernějšího hávu. Sedadlo s opěrkou již není tak výrazně stupňovité a podsedlová část působí subtilnějším a vzdušnějším dojmem. Co Grand Dinku ale nadále vévodí je veliká zašpičatělá přední maska.
Sdružený kryt světlometu a blinkrů se oproti předchůdci ještě zvětšil, takže se nyní roztahuje po celé horní části masky pod vysokým vzdušným štítem. Pod ním se v podobě čtyřúhelníkových plastových mřížek rýsuje rovněž dost výrazný
vstup vzduchu. Výraznou přední část pak potrhují „maxiskútrařsky“ vysoko zdvižená
lomená
řidítka.
Boční linie pak nejsou zdaleka tak výrazné a tvoří je především dlouhá hrana rovné
podlahy, lomená podsedlová část plynule vrcholící koncovým
světlem spolu s kryty blinkrů či madlo spolujezdce přecházející v držák opěrky sedla a nosič. Z pravé strany pak vše decentně doplňuje koncovka
výfuku. Námi testovaná černě lakovaná verze tak působila neotřelým a elegantním dojmem.
Nový Grand Dink má už na pohled vyšší ambice, než být každodenním dělníkem pouliční dopravy. O tom ostatně svědčí i pohled na
moderní přístrojovou desku, kde kromě analogového kulatého otáčkoměru lemovaného obvyklými kontrolkami najdeme i velký třířádkový displej, který zobrazuje rychlost, stav paliva, hodiny a několik režimů počítadla ujetých kilometrů. Výhradu bychom měli snad jen k trochu nepohodlnému přepínání a resetování pomocí tvrdých tlačítek Mode a Adjust, do kterých je potřeba se na několik vteřin docela opřít, takže přepínání za jízdy není moc bezpečné. Jinak je ale přístrojovka přehledná a svým moderním pojetím zdařile sekunduje vnějšímu charakteru skútru.
Letošní Grand Dink ale nedoznal změn jen navenek. Jak už jsme předeslali, základem je verze s třístovkovým motorem, která přichází na trh s malým zpožděním za verzí 125i. V případě „předskokana“ ale konstruktéři taiwanské značky nešli tou nejjednodušší cestou, což by znamenalo prostě nacpat místo 300 ccm agregátu jednoduchou a léty prověřenou stopětadvacítku léta pohánějící širokou škálu modelů Kymca. Naopak, slabší verzi Grand Dink osadili
zbrusu novým motorem 125 ccm, který svými parametry nikterak malému skútru v pohodě stačí. Kapalinou chlazený jednoválec s elektronickým vstřikováním a s nejvyšším výkonem necelých
12 koní sice není žádný nabušenec,
164 kg vážícího Dinka ale dokáže pohánět bez zaváhání.
Díky rychlé a citlivé
odezvě plynu nebudete ve městě opouštět křižovatky jinak než první. Dovolenou padesátku, jež dosáhnete už po několika málo desítkách metrů, pak není problém plynule držet. Ve středních a vyšších otáčkách je motor dost
pružný, aby i mimo město nabízel výkon plynule a se zátahem, jež je do hranice asi 80 km/h možné označit za opravdu
agilní. Samotná maximálka pak leží až okolo 110 km/h a ačkoliv i při této rychlosti „třístovkový“ podvozek skútru vše ještě celkem zvládá, nemá cenu skútr ani sebe mučit. Klidný, plynulý a pružný projev motoru je zkrátka velkou výsadou nového Kymca. Dalším plusem byla navíc
spotřeba, která během testu nepřekročila hodnotu 3 litrů a při plynulé jízdě na delším výletu klesla ještě o půl litru méně. Když k tomu připočteme
vynikající brzdy (z třístovky de facto předimenzované), jejichž účinek lze na přední i zadní kotouč citlivě dávkovat, vychází nám v sedle Grand Dinku 125i pohodová, příjemná a ničím neobtěžující jízda.
K těmto vlastnostem totiž přispívá i pevný
podvozek. I na něm je znát, že je postaven pro o něco těžší a o dost rychlejší třístovku. Skútr se ani ve vyšších rychlostech nekroutí, malá kola skvěle kopírují vozovku a tlumiče jsou nastaveny na
vyvážený kompromis, takže příjemně a měkce filtrují různé pouliční nerovnosti, zároveň neztrácejí odezvu ani při rychlejší jízdě mimo město. V případě zadních tlumičů lze navíc ještě upravit předpětí pružin.
Jízdní pozice, prostornost a pohodlí
je pak kapitola sama pro sebe. Tady Grand Dink vážně exceluje. Rozměrné sedlo, prostornou podlahu i vysoká zahnutá řidítka jsme již zmiňovali, ale teprve po osedlání Grand Dinku si uvědomíte to opravdu
velkorysé pohodlí, které tato kombinace nabízí.
Posez se zdá trochu nízký, ale není to vina sedla, nýbrž zvýšené podlahy. V širokém a měkkém
sedle se tak rozvalíte pomalu jako v křesle, polohu nohou si na podlaze můžete měnit dle libosti (k dispozici jsou i „turistické“ šikmé nášlapy) a za poměrně vysokými
řidítky si připadáte skoro jako v sedle nějakého cesťáku.
Dostatek pohodlí má i spolujezdec v zadní zvýšené části sedla zakončeného malou opěrkou. Grand Dink je tak bez debaty jedním z nejpohodlnějších skútrů nižší a střední objemové kategorie. Přispívá k tomu ostatně i vynikající
ochrana proti povětrnostním podmínkám, kterou zajišťuje široká přední část a vysoký zaoblený štít. V dešti vám proto nohy a trup vydrží suché docela dlouho. Solidní
úložný prostor, jež je osvícen žárovkou a vybaven i zásuvkou, háček na tašku nebo malá přihrádka pak jen podtrhují užitnou hodnotu Grand Dinka.
Jakkoliv přitom nabízí nové Kymco pohodlí a luxus hodné maxi-skútru, ovladatelností a dynamikou jízdy zapadá model 125i zcela mezi své „dvácové“ kolegy, což jen podtrhuje jeho
univerzálnost. Díky malým kolům a nízkému těžišti se Grand Dink ovládá poddajně a s lehkostí běžné stopětadvacítky, vyšší hmotnost a delší rozvor nejsou ani při proplétání se mezi auty nijak poznat. Na modelu Grand Dink 125i je prostě každým coulem znát, že jde o menšího bráchu větší třístovky. Za necelých osdesát tisíc nabízí veškeré
pohodlí a prostornost objemnějšího sourozence, přitom je díky
pružnému a úspornému motoru dostupnější variantou třeba i pro vlastníky řidičáku B, kteří od příštího roku budou moci sedlat skútry právě této kategorie. Mezi nimi totiž patří Kymco Grand Dink 125i rozhodně k tomu nejlepšímu.