globalmoto_duben_nolan




Kymco DJs 125

Taiwanská firma se opět blýskla a v kategorii levných skútrů letos uvedla na trh většího bráchu populárního dýdžeje. Jak se zdá, stačilo ji k tomu opravdu málo. Původní osvědčenou městskou mixážní předlohu chytře vybavit atraktivním posílením v podobě motoru z Agility 125. Výsledkem je opravdu zajímavý skútr mix, který za málo peněz přináší přijatelnou porci zajímavého ježdění.

Kapitoly článku

Bez nadsázky lze říci, že se jedná o klasický městský skútr dnešních dnů. Vzhledem k houstnoucí dopravě a stále přísnějším limitům a požadavkům zákazníků, se jeví aktuální výbava DJ s novým motorem jako opravdová trefa do černého. Řada geniálních řešení je zpravidla ve své podstatě opravdu jednoduchá a zde se dá říci, že minimálně obchodně a ekonomicky to opravdu vyšlo. Výsledkem je konstrukční a designový základ, vybavený léty osvědčeným silnějším motorem a to vše za rozumnou cenu. Co více si přát? No bylo by toho asi více, ale ani Kymco s limitovaným rozpočtem zázraky neumí.
Když jsem skútr viděl poprvé, měl jsem příjemné očekávání, už jen díky letmému náhledu do specifikace, která v podstatě slibovala identický skútr jako u padesátky akorát se silnějším motorem. Samozřejmě byla zde řada neznámých, jak se to bude chovat na silnici a co na to řeknou třeba brzdy. Nicméně jedná se přeci o „rozpočtovku“, tak člověk nemůže být tolik přísný. Samozřejmě musí to bezpečně jezdit a brzdit to je základ. Ledacos se dá díky ceně přehlédnout, ale spolehlivost a kvalita musí předčít Čínu – s tím jsem do toho šel. O to více jsem byl příjemně překvapen, když jsem na skútr poprvé usedl. Kvalita předčila mé očekávání.
Kompaktními rozměry skutečně patří spíše do nižší objemové kategorie městských skútrů, což kromě jiného podtrhuje i rozhodnutí držet se 12palcových kol. Trend směřuje často jinam, ale zde jsem tomu tak nějak rád. Hodí se to k celkově malým rozměrům a při rychlém manévrování ve městě mi to možná vyhovuje i více. Samozřejmě člověk musí více sledovat povrch vozovky, aby nevlétl do nesmyslu, kde by skončil i s vidlicí.
Vzhledově se nejedná o žádnou vysloveně avantgardní záležitost, ale v rámci kategorie se myslím povedl. Co se opravdu cení, je fakt, že zde jsou všechny detaily funkční, promyšlené a kvalitou více než dostačující. Z hlediska bezpečnosti hodnotím integrované blinkry na řidítkách a dostatečně dimenzované osvětlení. Usazení je pohodlné, ale jezdec na sedle malinko klouže. Není to však nic fatálního. Co je příjemné, že lze bez problémů pobrat i spolujezdce.
Prostor pod sedlem je na danou kategorii přijatelný. Otevřená přilba se s přehledem vejde. Navíc na standardně montovaný nosič lze bez problému namontovat menší kufr. V rámci příplatkové výbavy je zde k dispozici ještě plexi. Veškeré ovládací prvky jsou jednoduché a přehledné. Jako určitý nadstandard lze chápat digitální ukazatel času, který nemá v této kategorii ani mnoho renomovaných značek. Z hlediska těžiště je rozumné usazení akumulátoru pod podlážku a nohy jezdce. S usazením budou mít problém snad jen jezdci vyšší postavy. Při mé výšce 182 cm jsem měl trochu problém, každopádně i tak lze za řidítka poskládat kolena, ale to je snad jediná výtka. Samozřejmě je to určitá daň spíše celé této kategorie skútrů, než konkrétní značky a modelu. Osobně vlastním F12 od Malaguti a ta v tomto ohledu na tom není o moc lépe.
Budíky jsou celkově velice přehledné, ale díky rozměrům stroje a usazení jezdce, je máte tendenci lehce přehlížet, ale není to nic, na čem by stál zvláště v tomto případě motocyklový svět. O to více pozornosti si u mne získala přehledná zrcátka a kvality použitých plastů, které ani při náročnějších cestách metropolí nijak neztrácely na bodech. Nikde se nic nevyklepalo ani nemělo tendenci odpadávat, či praskat. Co se týče parkování, jistotou je určitě centrální stojan. Skútr je navíc vybaven pohotovostním „policajtem“, ale ten je zde spíše do počtu a ne vždy zárukou stability. I vzhledem k hmotnosti stroje, by to byla asi první část, která by v rámci odlehčení alespoň za mne šla pryč. Velice dobré ovladatelnosti kromě úzké a nízké stavby nahrává i hmotnost. Se skútrem si tak dobře poradí i jezdci subtilnější postavy.
Bezesporu velkou výhodou tohoto skútru je nově montovaný vzduchem chlazený dvouventil o objemu 125 ccm. Jeho hlavní předností je výborný nástup od nízkých otáček a nezdolný charakter, který kupodivu ve městě jen tak něco neunaví. V kombinaci s takto dimenzovaným strojem se jedná opravdu o velice vydařenou kombinaci. Brzdou provozu rozhodně nebudete. S přehledem můžete startovat z první řady na semaforech bez ztráty kytičky a ani ve vyšších rychlostech nebudete popoháněni neurvalci v plechových krabičkách. “Maximálka“ skútru se pohybuje někde kolem 100 km/h, což je myslím na město více než dostatečná porce. O to více si však cením síly v nižších rychlostech, kdy tak do 80 km/h skútr dokáže opravdu razantně zrychlovat na požádání, což je pro město opravdu více než příjemné zjištění.
Brzdy by v rámci kategorie možná dnes snesly již přísnější pohled na věc, ale je to spíše myslím moje osobní zhýčkanost. Pravda vzadu by jistě byl lepší také kotouč, ale buben je objektivně rovněž dostačující. Jen vyžaduje pochopitelně razantnější úchop a reakci jezdce. Zkrátka nic, co by vám mělo v rámci kompromisu cena/výkon dělat více vrásek na čele. Z hlediska ovladatelnosti nelze mít ani příliš výtek spíše k tužšímu odpružení. Pochopitelně vzhledem k celkovému poskládání a menším kolům jsou občasné větší výmoly trochu znát, ale na druhou stranu nejedná se o nic kritického, čeho byste se měli obávat. Navíc jako rozumné z hlediska ovladatelnosti a celkového komfortu vidím rozhodnutí dealera obout stroj na pneumatiky Sava, které také přispívají k celkově lepší ovladatelnosti. Standardně dodávané asijské botičky sice ujedou na jedno obutí „neskutečný nesmysl“, nicméně především na vodě a v zimních měsících to chce přeci jen více obezřetnosti.
Jako ideální prostředí pro tento menší kompaktní skútr se jeví městská aglomerace s hustou dopravou. Zde především v kolonách a ranních špičkách oceníte velice úzkou stavbu, která je více než vhodná pro každodenní ježdění a proplétání mezi plechovkami v zácpě. Nic není ztraceno ani na příměstských okruzích a kratších výletech po okreskách a rychlostních komunikacích. Nic zde není ztraceno. Skútr dokáže díky motoru držet vcelku obstojně tempo i s rychlejší dopravou, nicméně z hlediska komfortu jezdce by se našly, pro takovéto výlety, jistě i rozumnější alternativy na dvou kolech.
Příjemným zjištěním je spotřeba, která se v běžném testovacím provozu pohybovala do 3,5 l/100 km. Se standardně dodávanou 6litrovou nádrží plněnou pod sedlem tak skútr zvládne i rozumnou porci km. Lehčí výtku snad lze mít jen k lehce nepřesnému ukazateli paliva. Jako celek se tento skútr jeví jako čistokrevný pracant. Vzhledově zapadne spíše v řadě a možná si ho ani v davu příliš nevšimnete, ale pokud se soustředíme čistě na užitnou hodnotu a každodenní ježdění v poměru s cenou, rázem zde máme adepta na skútr sezóny v této kategorii. Pokud se tedy poohlížíte s přicházejícím rokem a změnou legislativy po dvou kolech, neměl by tenhle městský DJ rozhodně chybět ve vašem hledáčku. DJ S125 je v nabídce dovozce za 39 990 Kč.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ poměr cena / užitná hodnota
+ motor
+ ovladatelnost, celková konstrukce


- vyšší postavy budou mít trochu problém pohodlně se vejít za řidítka
- v kontextu dnešní doby a kategorie hůře dimenzované brzdy
- nic pro metrosexuály je to každodenní pracant


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist