husqvarna_svartpilen_801_2




KTM LC8 Adventure R

Během šesti let, po které se vyrábí řada LC8, se tento model postupně trochu vzdálil od původního konceptu dakarského speciálu a přiblížil se širší skupině uživatelů toužících po dobrodružství. Letos ale nastal obrat a ke klasické LC8 Adventure přibyla ostřejší verze R.

Kapitoly článku

Na první pohled je vše skoro stejné, nové barvy, pár čísel na tlumičích, žádný zázrak... Ovšem při bližším pohledu především do útrob LC8 se ukáže, že jde téměř o novou motorku. Motor dostal navíc 15 koní a pochází z modelu Super Duke 990. Oproti předchozí generaci Adventure prošel motor kompletním přepracováním. Dostal 60 % nových dílů včetně hlav, ojnic a dalších komponent. Samozřejmě musela následovat i úprava řídící jednotky. I přes nárůst výkonu zůstal servisní interval na hodnotě 7 500 km.

Design

Nemá smysl popisovat jednotlivé detaily, které jsme již odhalili v předchozích testech. Soustřeďmě se na změny, kterých se dočkala verze R. Erko dostalo barvy v duchu letošní racingové řady R od KTM a dle mého názoru jí sluší víc než loňská barevná kombinace v dakarském stylu. Zajímavá je kombinace lesklé kapoty s matnou nádrží a dvoubarevně prošité tuhé sportovní sedlo. Černé ráfky a u řady R tradiční oranžový rám pak dokreslují celkový design.
Na tvarech se toho mnoho nezměnilo, o to zajímavější jsou detaily. První, kterého jsem si všiml, je schránka na doklady mezi hrdly nádrže. Ta nejen že pojme běžné doklady a telefon, ale skrývá i pojistkovou skříňku a navíc se dá konečně uzamknout. Pro odemknutí je bohužel třeba vyjmout klíček ze spínačky a přesunout ho do zámku sedla, který schránku ovládá. Když jsme u spínačky, tak hned nad ní našla místo nová palubní deska známá z loňských on-road modelů. Oproti předchozí verzi má navíc teploměr okolní teploty a dokonce i kontrolku pro nízkou teplotu. Na palubce také přibyla kontrolka immobilizéru. Vlevo od ní je pak klasická zásuvka na 12V (dříve byla DIN) a spínač výstražných světel. Ten u klasické Adventure slouží k odepínání ABS, které Rku „chybí“. Ovladače jsou stejné, jak je známe ze všech KTM.
Samozřejmostí je možnost dokoupit mnoho originálních doplňků, jako jsou kufry, padací rámy (těmi byl vybavený i testovaný stroj), nebo vyhřívané rukojeti. Zkrátka vše, co je na expedici třeba. Na té se vám bude také hodit jeden zajímavý detail a to zuby na kyvné vidlici, na které lze při přezouvání nebo defektu zadního kola odložit řetěz a kolo pohodlně vytáhnut a nasadit zpět. K tomu také pomůže sériově montovaný centrální stojan.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Vašek Maleček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist