KTM LC8 Adventure R
Text: Matěj Oliva | Foto: Vašek Maleček | Zveřejněno: 15.4.2009 | Zobrazeno: 58 439x
Během šesti let, po které se vyrábí řada LC8, se tento model postupně trochu vzdálil od původního konceptu dakarského speciálu a přiblížil se širší skupině uživatelů toužících po dobrodružství. Letos ale nastal obrat a ke klasické LC8 Adventure přibyla ostřejší verze R.
Kapitoly článku
Design
Nemá smysl popisovat jednotlivé detaily, které jsme již odhalili v předchozích testech. Soustřeďmě se na změny, kterých se dočkala verze R. Erko dostalo barvy v duchu letošní racingové řady R od KTM a dle mého názoru jí sluší víc než loňská barevná kombinace v dakarském stylu. Zajímavá je kombinace lesklé kapoty s matnou nádrží a dvoubarevně prošité tuhé sportovní sedlo. Černé ráfky a u řady R tradiční oranžový rám pak dokreslují celkový design. Na tvarech se toho mnoho nezměnilo, o to zajímavější jsou detaily. První, kterého jsem si všiml, je schránka na doklady mezi hrdly nádrže. Ta nejen že pojme běžné doklady a telefon, ale skrývá i pojistkovou skříňku a navíc se dá konečně uzamknout. Pro odemknutí je bohužel třeba vyjmout klíček ze spínačky a přesunout ho do zámku sedla, který schránku ovládá. Když jsme u spínačky, tak hned nad ní našla místo nová palubní deska známá z loňských on-road modelů. Oproti předchozí verzi má navíc teploměr okolní teploty a dokonce i kontrolku pro nízkou teplotu. Na palubce také přibyla kontrolka immobilizéru. Vlevo od ní je pak klasická zásuvka na 12V (dříve byla DIN) a spínač výstražných světel. Ten u klasické Adventure slouží k odepínání ABS, které Rku „chybí“. Ovladače jsou stejné, jak je známe ze všech KTM. Samozřejmostí je možnost dokoupit mnoho originálních doplňků, jako jsou kufry, padací rámy (těmi byl vybavený i testovaný stroj), nebo vyhřívané rukojeti. Zkrátka vše, co je na expedici třeba. Na té se vám bude také hodit jeden zajímavý detail a to zuby na kyvné vidlici, na které lze při přezouvání nebo defektu zadního kola odložit řetěz a kolo pohodlně vytáhnut a nasadit zpět. K tomu také pomůže sériově montovaný centrální stojan.Informace o redaktorovi
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Vašek Maleček - (Odebírat články autora)