yamaha_demo_tour




KTM 990 SM-T

Kapitoly článku

Názor spolujezdce

Co se týče jízdy na ostatních litrech KTM, mám „spolujezdecké“ zkušenosti pouze s LC8 Adventure. Oproti ní je Supermoto rozhodně subtilnější a to je znát i na celkovém komfortu. Spolujezdec je hodně namáčknutý na řidiči a musí mít hodně roztažené nohy, což je při delších cestách nepříjemné. Co potěší, je výška, díky které může spolujezdec na supermoto nastoupit ze země. Snesitelná cestovní rychlost je zhruba do 150 km/hod. Dál už opravdu hodně fouká a spolujezdec dost trpí. Držet se na SM-T dá celkem pohodlně, madla jsou velká a v příjemném úhlu, na nádrž by se bez tankvaku asi taky dalo dosáhnout. U madel je také jediná velká výtka - krycí plechy výfuku se po dlouhé jízdě hodně rozpálí a při alpském výletu to skončilo spálenou rukavicí. Nejlépe jsem na KTM cítila v alpských zákrutách, kde bylo stále třeba se držet a věnovat se jízdě. Naopak dálniční přesuny byly opravdu nepříjemné a vybrala bych na ně jiný stroj.

Závěr

KTM 990 SM-T vyplňuje mezeru v nabídce motocyklového trhu. Spojuje mrštné supermoto s cestováním a pojem univerzální motorka tak dostává opět nový rozměr. SM-T je ale stále blíž k čistokrevnému supermotu. Delší cestu se spolujezdcem si na něm moc představit nedokážu. Dlouhé přesuny jsou tedy spíše nutným zlem, které SM-T pomáhá lépe snášet, aby se pak jezdec mohl pustit do řádění na klikatých silnicích. Abychom ale KTM neposílali jen do Alp, je nutno říci, že bych si dokázal představit i cestu do práce, nebo o víkendu "pro rohlíky". Shrnuto a podtrženo, SM-T je univerzální moderní motorka osazená tím nejlepším, co lze na trhu najít, která dokáže překonat stovky kilometrů, hbitě prokličkuje městem, umí jezdit po zadním a neztratí se ani na okruhu. Jak už to ale bývá, za všechno je třeba zaplatit, v tomto případě je cena téměř dokonalého stroje se lehce přehoupne přes 300 000 korun.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist