Kentoya TWINSHOT

Když jsem usedal v Horních Počernicích v sídle firmy Kentoya na tento moped, mé myšlenky nostalgicky zabrousily do doby ne tak dávno minulé, kdy podobné samohyby značky Babeta v plném lesku a kráse dobývaly obchodní domy. Dnes je doba už trochu jinde a na pořadníky, či vietnamské stážisty skupující tyto stroje do rodné domoviny si už jen málokdo vzpomene. Nicméně testovaný TWINSHOT a mnoho jemu podobných jsou stále v kurzu a oblibě. Za velice příznivou cenu totiž často dostanete stroj, který ve Vaší garáži vydrží leckdy déle, než jakákoli jiná nadupaná mašina.

Kentoya TWINSHOT

Kapitoly článku

Design:


Vzhledově působí stroj velice jednoduše a prakticky. Na první pohled zaujmou větší kola, jednoduchá konstrukce, kónický tvar koncovky výfuku a v neposlední řadě profilované dvousedlo. Příjemným zjištěním je rovněž velký nosič, který lze snadno získat odstraněním sedadla spolujezdce. Menší náklad typu bágl, či nákupní taška se vejde rovněž mezi nohy na nosič montovaný do rámu. Homologačních úprav v rámci ČR se příliš nekonalo, čehož důkazem jsou např. držáky značky na předním blatníku. Lehce podstatnější záležitostí je skutečnost, že homologací v ČR prošla pouze varianta pro jednoho jezdce. Jak se však zdá, jedná se o zádrhel čistě byrokratický, neb stupačky a sedlo spolujezdce je Vám firma schopna dodat i nadále rovnou při koupi. V případě potřeby lze vše samozřejmě snadno odmontovat, což je potěšující také s ohledem na zmiňovaný nosič zavazadel.

Jízda ve dvou je rovněž z pohledu průměrného českého občana (motorkáře) lehce hypotetická, jelikož nosnost stroje je 120kg. Vcelku sympatickou záležitostí jsou ovládací prvky, které jsou na typ tohoto mopedu více něž dostačující. Na stroji je velice přehledný rychloměr s tachometrem, kterému nechybí ani takové vymoženosti jako ukazatel neutrálu, směrovek, či podsvícení pro noční jízdu. Houkačka a přepínač blinkrů a světel je dnes už samozřejmostí. Vcelku účelný se zdá být rovněž kryt řetězu, nicméně při jeho údržbě asi lehce narazíte, protože je třeba vynaložit notnou dávku enerie k jeho rozmontování. Další méně obvyklou záležitostí u tohoto typu strojů je kombinace centrálního stojanu s policajtem, či odklápěcí sedlo, které ukrývá nezbytné nářadí. Barevné provedení červené, v kombinaci s chromovými částmi je vcelku pěkné, nikoliv však konečné. Výbírat můžete ještě mezi modrou a černou variantou. Trochu kritiky si zaslouží povrchová úprava chromování a provedení nátěru, kde je určitě co vylepšovat. Také leckdy narazíte na nějaký ten vyklepaný drát, či šroubek. Když však uvážím objem produkce těchto strojů v Číně, lze tyto neduhy i kvalitu chápat.

Motor a jízdní vlastnosti:


Stroj (moped) je poháněn neunavitelným čtyřdobým jednoválcem o objemu 49,8 cm, který dosahuje maximálního výkonu 3,4 kW při 7000 ot/min. Zajímavostí je čtyřstupňová převodovka, kdy lze jednotlivé rychlostní stupně řadit na tento typ stroje dost neobvykle způsobem špička pata. Zkušenost však je taková, že přesnějšího výsledku dosáhnete klasickým způsobem řazení, jelikož páka byla při řazení patou lehce nepřesná, respektive rychlostní stupeň nešel zařadit vždy úplně hladce. Startování stroje probíhá dřevně klasicky startovací pákou, takže ranní rozjezd máte i s notnou dávkou tělocviku. Nutno však dodat, že stroj startoval naprosto bez sebemenších potíží a zvládnout by ho tak měl i jezdec s minimálním fyzickým fondem. Moped je díky své hmotnosti 52kg až překvapivě vitální a 70km/h pro něj není žádnou bájnou hranicí. Hlavně na první a druhý rychlostní stupeň má TWINSHOT solidní zátah, což oceníte hlavně při rozjezdech v kopci, či na křižovatce, kdy Vám na záda dýchá naložený náklaďák, či autobus MHD. Uspokojivé je rovněž odpružení, kdy především přední teleskopická vidlice zvládá svoji funkci více než uspokojivě. Na celkově dobrých jízdních vlastnostech mají nemalý podíl rovněž větší 17" kola, což má za následek, že stroj nepůsobí zbytečně vrtkavým dojmem. TWINSHOT je tak dobře ovladatelný, jak při průjezdu zatáček, tak například při nečekaném vyhýbání se výmolu. Povahou je tento moped určen spíše na kratší cesty, kdy by akční rádius neměl překročit 50km od Vašeho bydliště. Při jízdě delší již začínáte pociťovat markantnější únavu a bolest v nohou. Přece jenom vibrace motoru, hlavně na třetí rychlostní stupeň, jsou znát a přecházejí do celého motocyklu. Na druhou stranu z pohledu výdrže mopedu, se žádné negativní vlivy v důsledku delší cesty na jeden zátah neobjevily. Snad jen vyklepání a následné drnčení krytu svodu výfuku. Příjemná je rovněž nízká spotřeba, která v testu dosáhla 1,9 l/100 km. Brzdy jsou dle očekávání bubnové a plně dostačují jízdnímu potenciálu stroje.

Závěr:


Kentoya TWINSHOT patří bezesporu k nejlevnějším mopedům na našem trhu. Což je argument, který již sám o sobě dokáže oslovit celou řadu případných zájemců. Na druhou stranu je třeba říci, že to zdaleka neznamená, že by v některých parametrech díky ceně výrazněji zaostával za svojí konkurencí. Snad jen celkové zpracování mohlo být na lepší úrovni. Jeho hlavní předností je snadná ovladatelnost, odpružení a dostatečně vitální čtyřtaktní motor, což jsou parametry, které se rozhodně počítají. Mezi konkurenty na trhu patří např. stroje výrobců Manet, Hero, či Tomos. Svůj TWINSHOT můžete mít za 19 990 Kč.

Plusy:


- výborná ovladatelnost díky větším kolům, nízké hmotnosti a dobrému odpružení
- nosič
- ovládací prvky
- čtyřtaktní motor (vitalita na 1 a 2 rychlostní stupeň)
- cena

Mínusy:


- vzhledem k zaměření stroje může být pro někoho potíž řazení
- vibrace motoru
- celkově horší zpracování
- klasická startpáka Stáhnout zvuk (wav).

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.50
Známkováno: 2x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist