yamaha_demo_tour




Keeway Logik 125

Populární kategorie skútrů na velkých kolech je od letoška bohatší o model, který zaujme nejenom cenou, ale zrovna tak i povedeným vzhledem. Není divu, značka Keeway při výrobě Logika využívá jak výhody nízkých nákladů fabriky v Číně, tak italské designové školy značky Benelli, kterou před časem koupila.

Kapitoly článku

Populární kategorie skútrů na velkých kolech je od letoška bohatší o model, který zaujme nejenom cenou, ale zrovna tak i povedeným vzhledem. Není divu, značka Keeway při výrobě Logika využívá jak výhody nízkých nákladů, tak italské designové školy značky Benelli, kterou před časem koupila.
Čínská firma Keeway letos uvedla na trh nástupce modelu Outlook, kterému se Logik v základních rysech trochu podobá, ale designově je mnohem propracovanější. Dvě přední světla se sloučila do jediného světlometu na řídítkách a uvolnila místo v masce fešáckému grilu s decentně chromovanými žebry. Blinkry se naopak přestěhovaly o něco níž do boční kapotáže a štítek dostal sportovnější tvar. Také zezadu působí osvětlovací prvky uhlazeným dojmem a perfektně zapadají do elegantní siluety skútru. Všechny jsou přitom dobře viditelné pro ostatní účastníky provozu a to ze všech stran. A dobře to funguje i opačně - ze zrcátek má jezdec slušný výhled o dění za sebou.
Pod sedlem zbývá kvůli velkému zadnímu kolu místo tak na svačinu, i když nějaká menší jetka by se tam díky hlubokému vykrojení možná vešla. Tenhle nedostatek kompenzuje 46litrový lakovaný kufr, který dostanete ke skútru grátis. Jenom jsme si ho jaksi zapomněli při převzetí nacvaknout na připravenou plotnu. Uzamykatelná schránka před koleny se šikne na menší věci, jako mobil, klíče a ostatní drobnosti. Body za praktičnost získává i boční stojánek.
Sedlo, sportovně vyzdobené červenými stehy, nabízí dostatek komfortu pro dvoučlennou posádku, přičemž nohy spolujezdce mohou spočinout na pohodlných výklopných plošinách, a cítit se skoro stejně uvolněně, jako jezdcova chodidla opřená o rovnou podlahu. Na pracovišti řidiče je překvapivě hodně místa pro kolena, a tipnu si odhanout, že Logik je dimenzovaný i na dvoumetrovou postavu. Kdyby tak ještě přední část sedla nebyla tolik svažitá, aby jezdec při každém zabrždění nesjížděl směrem k prostoru pro nastupování, bude ergonomie téměř bez chyby.
Ovládací prvky jsou na svých tradičních místech, takže nedá velkou práci si na ně zvyknout. V současné době už je trochu neobvyklý snad jenom vypínač světel, ale baterce se nic nestane, ani když světla zůstanou stále v poloze zapnuto. Rychle se také skamarádíte se sympatickou přístrojovkou. Dva analogové budíky pěkně ladí s mírně sportovním designem skútru, a na digitálním displeji najdete všechny potřebné údaje včetně teploty okolního vzduchu.
Stopětadvacítkový čtyřtakt krmí sice stále ještě karburátor, ale díky automatickému sytiči nejsou studené starty žádnou noční můrou. Kapalinou chlazený jednoválec nepotřebuje ani žádné zahřívání na místě, stačí ho jenom trochu šetřit na prvním kilometru. Motor od začátku příjemně překvapí tichým chodem a minimálními vibracemi. Akcelerace přibližně odpovídá deklarovaným dvanácti koním výkonu, variátor je nastavený poměrně plynule a zabírá až v druhé polovině otáček.
Logik po rozjezdu přesvědčivě zrychluje až do nějakých 60 km/h, a do devadesátky se pořád dá mluvit o akceleraci. Maximální rychlost 105 km/h jsme naměřili takříkajíc za optimálních povětrnostních podmínek a profilu tratě, ale krátkého přesunu po dálnici se s Logikem bát nemusíte. Kamiony vás do odstavného pruhu rozhodně odstrkovat nebudou, i když větší pohodičku si přeci jen užijete při přesunu po okreskách. Každopádně už dávno neplatí, že skútry patří jenom do města.
Ať už se rozhodnete pro jakékoli cestovní tempo, ani v tom největším fofru neprotestuje podvozek. Velká kola v kombinaci s poměrně tuhou přední vidlicí dodávají skútru dobrou stabilitu v přímém směru i v zatáčkách, a nejslabším článkem podvozku je trochu měkčí zadek. Dva tlumiče sice mají nastavitelné předpětí, ale při jízdě ve dvou ani poslední poloha nestačí k úplné spokojenosti. Ještě že si šestnáctipalcové ráfky poradí (skoro) s každou dírou, a zadní tlumiče jdou nadoraz jenom výjimečně. Jejich rezervy se tak projevují hlavně ve větším náklonu, kde je znát i trochu slabší konstrukce rámu.
Dvě kotoučové brzdy přitom slibují bezpečné zastavení už na pohled, a jejich účinek nezklame důvěru ani v žádné praktické situaci. Při razantnějším brzdění je potřeba vzít pořádně za obě páčky, ale na druhou stranu, při troše snahy není problém dostat zadní kolo až do smyku. Brzdy vás rozhodně nenechají ve štychu, i když jejich nástup není zrovna z nejostřejších.
Při pohledu na cenovku 48 900 Kč (včetně zadního 46litrového kufru) není moc věcí, které by se daly Logiku vytknout. Snad kromě spotřeby, která se vyšplhala až k nestandardním čtyřem litrům, což při nádrži na 7,4 l benzínu poněkud limituje dojezd. Předsudky na téma čínská kvalita ale v případě Logiku nejsou moc na místě, zvlášť když výrobce na tento modernizovaný model poskytuje tříletou záruku. Motor funguje kultivovaně, podvozek na velkých kolech mu - až na měkčí zadní tlumiče - zdatně stíhá, a brzdy také odvádí svou práci celkem v pohodě.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist