Kawasaki ZX10R
Text: Mirek Rollinger | Foto: Jarda Ducháček , Mirek Rollinger | Zveřejněno: 15.5.2006 | Zobrazeno: 37737x
Většina supersportovních motocyklů je určena hlavně na silnice, přestože je lze zdárně použít na závodním okruhu. Ovšem Ninja ZX10R je na prvním místě koncepčně okruhová motorka, s možným použitím na veřejných komunikacích.
Kapitoly článku
Jedna z prvních, výrazně patrných, odlišností oproti předchozímu modelu je přepracovaná přední část kapotáže s využitím nové technologie světlometů. V krajích očí jsou obrysová světla, jedna čočka plní duální funkci potkávacích i dálkových světel, druhá pak pouze dálková. Parkovací světla se inteligentně zapnou až po nastartování motoru, přičemž dálková je možno zapnout i pouze klíčkem. V dešti a ve tmě je intenzita osvětlení vyhovující daným jízdním podmínkám.

Loňské ZX10R byl vyčítán až nepříjemný nárůst výkonu a jeho špatné dávkování na závodním okruhu při výjezdu ze zatáček, a tak letošní Ninja disponuje těžší klikovou hřídelí s větším momentem a setrvačnosti pro hladší průběh točivého momentu. Z prvu jsem byl zaskočen nízkým kroutícím momentem v otáčkách do 4000 ot/min, později si však člověk na chování motoru zvykne a tuto skutečnost nakonec pozitivně vyhodnotí při jízdě v dešti.

Výfukové titanové potrubí 4-2-1-2 je vybaveno dvěma paralelně uloženými katalyzátory a dvojicí lambda sond, čímž motocykl hravě splňuje EURO 3 a oproti loňskému modelu má

Šestistupňová převodovka je přesná a oproti konkurenci má radikálně dlouhou jedničku, která při otáčkách 13 000 ot/min žene Ninju rychlostí 162km/h.

Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.60
Známkováno: 5x