globalmoto_unor




Kawasaki Z750

Kawasaki Z 750 zaujala svými ostře řezanými tvary hned při uvedení na trh v roce 2004 a přinesla tak do kategorie malých naháčů nový, agresivnější styl. Ten vynikl zejména ve srovnání se zastaralou ZR 7, kterou tehdy nahradila. Dnes je jedním z posledních představitelů objemové třídy sedmsetpadesátek, i když její původ sahá až ke sportovní ZX-9 R (stejně jako u Z 1000). Mezi konkurenční šestistovky se tak dostává hlavně cenou, která je na srovnatelné úrovni. Marně budeme hledat polokapotovanou verzi Z 750 S – ta zřejmě nesplnila očekávání v prodejnosti a tak není pro letošek v nabídce.

Kapitoly článku




Nové „zetko“ na první pohled nezapře svého předchůdce, ale při bližším zkoumání zjistíme, že nezůstal kámen na kameni, větší či menší změny najdeme téměř všude. Odvážné tvary zůstávají, pouze s mírně oblejšími hranami - atraktivní vzhled stále slibuje velkou zábavu a na nezájem kolemjdoucích si v žádném případě nemůže stěžovat. Motocykl působí na první pohled velmi kompaktně, zkrácená podsedlová část mu dodává sportovnější charakter, stejně jako krátká koncovka výfuku nebo šestipaprsková kola ve stylu ZX-10R. Rám má vyšší tuhost, ale nenechte se zmýlit – to co vypadá na první pohled jako hliníkový deltabox jsou pouze plastové kryty, skutečný rám je páteřový a z oceli. Novinkou jsou podélné výztuhy, umožňující lepší uchycení motoru a tím pádem výrazné snížení vibrací. Boční kryty chladiče v barvě laku jsou podobné jako u Z 1000, ale bez integrovaných směrových světel, která zůstávají klasicky vedle světlometu.



Maska s předním světlometem přechází v kapličku s přístroji - původní LCD displej vystřídal analogový otáčkoměr s digitálním tachometrem. Nový panel je sice přehledný, ale ve srovnání s futuristickými tvary působí přeci jen trochu konzervativně. Displej zobrazuje informace o celkové vzdálenosti, jedno denní počítadlo, hodiny, teplotu motoru a palivoměr. Ten se propisuje do pravé části otáčkoměru - možná až příliš výrazně, na jeho místě bych radši přivítal ukazatel zařazené rychlosti, jako třeba u Suzuki. Blikající červená dioda prozrazuje přítomnost integrovaného imobilizéru. Ovladače na řídítkách jsou standardní, pouze s tím rozdílem, že zmizelo táhlo sytiče (předchozí model měl samozřejmě také vstřikování, sytič pouze usnadňoval starty v nízkých teplotách) a naopak přibylo tlačítko výstražných směrových světel.

Hranatá zrcátka dobře korespondují s designem celého stroje a neklepou se tolik jako dříve, bohužel jsou umístěná dost nízko a přehled o dění za vámi tak není úplně ideální. Výrazný zadní světlomet z LED diod opět odkazuje na sportovní modely ZX-R. Výfuk dobře ladí s kosmickými tvary - u starší verze bylo patrné kde se šetřilo, čtveřici zlatavých „píšťal“ jsme mohli nalézt jen na větší Z1000. Naopak z obou novinek mi přijde koncovka Z 750 ta povedenější. Menší výhradu bych měl snad jen k poloze tlumiče přímo pod stupačkami spolujezdce, takže už na testovaném kousku bylo znát poškrábání od bot. Překvapení nás čeká po sejmutí sedadla spolujezdce – úložný prostor jako u předchozí Z 750 nikde, pod sedlem je jen změť kabelů a pojistek. Po chvíli pátrání nacházím táhlo k odklopení předního sedáku, kde se schovává pouzdro s nářadím a něco co simuluje úložný prostor. Ten je opravdu malý a těžko přístupný skrz vyčnívající kabely - lékárničku a pár dalších drobností tam dostanete, ale radši doufejte, že je nebudete často potřebovat. Na spodní části podsedlovky naleznete na každé straně jeden háček, takže s využitím spolujezdcových stupaček už je kam přichytit například síťku na zavazadla. Na uchycení předních i zadních stupaček je také poznat práce designéra v podobě propracovanějších detailů.

Z barev máme na výběr mezi černou, stříbrnou nebo atraktivní zelenou metalízou, která podle mě nejlépe podtrhuje „fun factor“ celého stroje. Pro rok 2008 bude v nabídce černá, modrá a oranžová.



Informace o redaktorovi

Martin Kabátník (in memoriam) - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist