globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
thermoska (0) napsal 28.05.2019 v 23:35

Jel jsem na Versys 1000 SE, bál jsem se váhy, ale nakonec nebyla prakticky poznat.Můj dojem? Jak bylo v článku uvedeno, je to cestovní SUV, se vším všudy.Trochu mě zarazila výška sedla a to mám 185 cm, také z toho plyne pocit daleko většího náklonu, než je ve skutečnosti.Pomalá jízda v dálniční koloně cca. 3 km proplétání v malých rychlostech bez problémů.Obratnost a manévrování v těchto podmínkách také. Akcelerace při předjíždění dobrá, jen se nebát za plyn vzít.Zkoušel jsem hned po sobě Z 1000 SX, pak VERSYSE, jelikož mám Z 800, byl mi milejší Z 1000 SX, který mně přijde pocitově stejný na řízení, jako Z800, přitom srovnávám dvě úplně odlišné kategorie. Takže za mě raději Z 1000SX, ale pokud chcete hltače tunokilometrů a máte rádi cestování, VERSYS je určitě také dobrá volba.

tatabike (52) napsal 13.05.2019 v 18:51

To Targus : JJ, mám dost... týpku, mistrů všech diskuzi o ničem typu...tohle FAKT nemusím, ale kdybych... Na fcb se tomu říká trollení...

Targus (430) napsal 10.05.2019 v 16:22-1

tatabike

ty už máš taky dost, že?

Mig_35 (345) napsal 10.05.2019 v 09:16

Předchozí model se mi líbil víc, nebyl tak "konfliktní":/

Každopádně tohle jen naprosto jednoznačně cestovní enduro, S1000XR taky nikdo nechce a nebude tahat do terénu. Hmotnost v pohodě, ze země to snad nikdo zvedat nebude. Jediná výtka je k motoru, Kawa umí určitě z litru dostat víc a taková motorka by si to zasloužila, aspoň 140-150 koní... nebo do toho nacpat kompresor z H2ky:)

Targus (430) napsal 10.05.2019 v 05:06-1

JohnyS08

Souhlas. Vůbec nemůžu říct, že bys neměl svou pravdu.
Já ovšem zjistil, že mi k rozbití držky úplně stačí dvoukolka o 160 kilech a jednom karbci.

Abychom si rozuměli, prozatím jsem o stříkačkách nenapsal ani čárku. Můj naprosto "skvělý" a unikátní zážitek se týkal řídící jednotky, která v autě fyzicky prostě není, což jiná řídící jednotka nějak nemohla rozchodit!

JohnnyS08 (218) napsal 09.05.2019 v 21:47

Targus>jj, rozumim, baterie rovnotlakejch čtyřčat, tomu se nic nevyrovná
Občas synchronizace.
Občas jehlovej ventil.
Občas ultrazvuk.
Bonus je, že kvůli vyndání karbců se musí rozebrat půl motorky.
A když se nedej bože protrhne membrána, tak je to skoro na mašli, bo jedna stojí asi tolik, co čtyři vstřikovače.
Proti tomu je jakákoliv stříkačka chytající na ťuknutí sterilní nuda

Versys se mi líbí, myslim, že je to dobrá cestovní motorka a mam radost, že Kawa dotáhla elektroniku na úroveň evropský konkurence. Ale stejně se bojim, že to nebude mít na trhu jednoduchý, když z jedný strany jsou tu o málo drazší a 40 koní silnější Multice a XRko a z druhý strany levnější a hravější Tracer.

Guzo (221) napsal 09.05.2019 v 21:41+1

Komu vadí vysoká cena,nech nezúfa. CFmoto to snáď časom opajcne. A vysokou kvalitou za nízku cenu tohto japonca odrovná...

bikerJ (4) napsal 09.05.2019 v 21:08

Je to v pohodě. Mam těžší motorku a taky ji vytlačím do kopečka z garáže. Teda za sucha a s mírným rozběhem.
Pokud chceš lehčí a obratnější tak bych šel s kubaturou dolu.

nevo7 (95) napsal 09.05.2019 v 20:25

Anti : K tejto moto hneď z fleku by som dal konkurenciu ako Ducati 950S /väčší univerzál aj s enduro chúťkami/ a prípadne Tiger 1050 Sport, váhovo sa hýbeme okolo 235kg, takže dá sa to /iste aj Tracer GT, ale ten je pre postavy do 185cm/. A budúci rok aj KTM 1090 S /keď tam dajú tft a semiaktív od bratov , to by sa mi ľúbilo/. Ale niektorí výrobcovia v podstate motorku do "lesa" pod 260kg nepovažujú za vhodné cestovanie.
Jopeno : Vidím to tak, že človek pod 185cm fakt sa nemusí šplhať na túto veľkú motorku. Na to pouličné cestovanie mu vystačí aj Fazer8, no len smola že je starý a nemá tie moderné serepetičky po r. 2018.

Ale aby som nehanil, mám aj túto motorku v excel porovnávacej tabuľke cestovných endúr, pozitívom je 21l nádrž, ale na červeno mi tam svieti váha 257kg, to fakt neprekusnem.

Jopeeeno (4) napsal 09.05.2019 v 20:00

nevo7:
cesťák tu hmotnost prostě nasbírá, malinká MT07 to nikdy nebude, no :) Tedy krom nové Ténéré 700, ale to už je jiná kapitola.
goes:
270kg? Tak to už je kus skůtra. Jo no, Versys 650 = 220 kg. Není to žádný děs, sílu mám, jen se mi s tím hůř manipuluje - tlačí na místě, když mám řídítka v úrovní prsou No a když se to nakloní na opačnou stranu, než stojím, je o "zábavu" postaráno. Holt, je to daň za vzpřímený posez, bez toho, aniž by šla jakákoli váha těla na ramena a zápěstí. S Versysem 1000 mám zatím statickou zkušenost na salonu, odtlačit to nešlo. Vyzkouším ka Green days.
Jinak, dobrý příměr

Anti (390) napsal 09.05.2019 v 19:55+1

Jen pro zajímavost jsem koukl do místního katalogu.Tiger,Varadero nebo slavné GS,všechno se to motá kolem 250 pohotovostní s výrazně nižším výkonem.Pokud půjdu dál do historie,SuperTenere nebo její veličenstvo Afrika měli o cca 10-15Kg méně ale poloviční výkon i krouťák.
Takže předpokládám,že všichni lamentující nad váhou mají v pokojíčku vylepenou KTM ,což je asi jediná alternativa výrazně lehčího stroje podobného výkonu..
U HD tomu říkají "poctivé americké železo",tady je velká váha

JoskaH (444) napsal 09.05.2019 v 19:00+1

Zase ten obligátní pláč nad váhou motorek
Velká (slovy velká) cestovní motorka stavěná pro dva a 30 kilo krámů asi musí něco vážit, nota bene čtyřválec. Když se někde něco ušetří na kilech tak se to taky nějak projeví, viz dokola omílaný Tracer 900 a jeho klepání v rychlostech atd...

goes (8) napsal 09.05.2019 v 18:00

Jopeeno: ja mel skutra co mel 270 kilo, takze nejakych 250 mne ten nerozhaze :) jako proste ma to 250 kilo, ja nevim, zda to zvladnes, to si musis sam zkusti. Ja mam garaz v podstate rovne, takze to tam dotlacim, ono jak to clovek nenaklopi, tak to drzi dobre :) k tomu je to proste vetsi bajk, to si ale musis rozhodnout sam, zda to das nebo ne.

jinak koukam, ze ani ten versys 650 neni zrovna strizil tak tezko rict, zda tech 35 kilo te uz polozi nebo ne :) furt lepsi byt zavaleny bajkem, ktery milujes, nez subtilnim komarem za ktery se clovek stydi :)

nevo7 (95) napsal 09.05.2019 v 17:43

Jopeno : Laicky napísané, ideál je 200kg a menej /ale dievčatá možno by napísali, že 100kg a menej/. Tu váhu 250-300kg musíš cítiť, to je jasné, pri posuve na mieste, pri stanovaní v lese, pri otáčaní sa za pekným pohľadom na fotku. By som skôr napísal, že sú ťažšie motorky a chlapi ich nezvládajú /jedine ísť tak rovno po letisku, prejsť zátačku už majú problém - ale nájdu sa aj jazdci /.

nevo7 (95) napsal 09.05.2019 v 17:28

Fakt to ma semiaktívny podvozok? Som bol len v tom, že je elektronický. U mňa neprejde ta váha a cena.

Jopeeeno (4) napsal 09.05.2019 v 17:27

goes:
mám spíše na mysli situaci, když tuhle motorku musíš vymanipulovat z garáže, kde je míň místa, prostě vytlačit. Jestli se to dá s tou váhou ubalancovat. U Versysu 650 mám se svou výškou trošku problém, protože řídítka jsou docela vysoko a v omezených prostorech se s tím hůř manipuluje, což jsem třeba u Ninji, nebo ER6N vůbec nemusel řešit, tam jsou řídítka i těžiště podstatně níže.
Po rozjetí nad rychlost chůze nemám obavu, že tohle nebude v pohodě. Jsou težší motorky a chlapi je zvládají.
Jinak věřím, že tohle bude komfortní křižník na hltání spousty kilometrů, ať slouží

Targus (430) napsal 09.05.2019 v 16:41-1+1

Tyhle motky FAKT nemusím, ale pokud bych měl hodnotit pouze design, tak ano, líbí se mi, s malou výhradou ke kolům, jsou maličká. Ale rozumím tomu, že vždy jde o nějaký kompromis.
A pokud se někdo vyžívá v patlání na mastném skle, nejlépe pak za jízdy, prosím. Na to mám svůj názor, velmi silně podšprajcovaný pracovními zážitky.
Jako třeba dnes, když mi řídící jednotka házela motor do nouzáku, protože jí dávala výstražný signál jiná řídící jednotka (má ovládat asistenční čidla, jako je jízda v pruzích apod.), která v autě VŮBEC NENÍ!!!

Takže na podívání ano, do garáže něco s karburátorem.

Anti (390) napsal 09.05.2019 v 16:25+1

Všichni už by se měli naučit vnímat tuto katogorii tak jak se vyprofilovala.Naříkání nad váhou a čtyřválcem už dávno postrádá smysl.V téhle době už jsou tyhle stroje na hony vzdálené původním dvouválcovým endurům. To samé se děje i v automobilovém průmyslu...
Za mě,proč ne...

vopák (51) napsal 09.05.2019 v 15:45

Za mě krásnej neokoukanej design..baví mě i ta velká kovová banda.To už se v evropě ani nedělá ne?Řeči o rádoby enduru jsou těžkej blábol..kdo chce jezdit i v terénu,tak si snad nekoupí motorku se 17kou kolem..

goes (8) napsal 09.05.2019 v 14:51

Jopeeeno: mam 188 a 95 kilo. Doted jen skutry a toto prvni bajk. Nevim jak jsou v nizke rychlosti ivladatelne jine motorky ale zde nemam problem. Nevim jak by to mohlo byt zasadne jine. Kdyz se proplitam kolonou v Brne nemam s tim problem. Jak se to rozjede jede to normlane opet nevim jak by to melo jet zasadne jinak.

Ono uprimne najit dnes kofmortni silnicni cestak je dost problem. Natoz kdyz nekdo zacne vymyslet vahu pod 200 a to ci ono.

Jopeeeno (4) napsal 09.05.2019 v 14:19

Design je subjektivní věc, jak už padlo v článku, buď se Versys líbí, nebo jeho vzhled nenadchne, za mě, proč ne. Co mě spíše zajímá, je váha. Spousta motorkářů tvrdí, že 250 kg není i při pomalé jízdě znát. Nedokážu si však představit s tím manipulovat v úzkých prostorách (nemám zkušenost), když je biker menšího vzrůstu, mám 178 cm a 100 kg. Je to fakt v pohodě?
Chápu, že současné normy a s tím spojená nutnost zavádění bezpečnostních systémů, u motorek, i přes "lehčí" materiály na rámu i motoru, hmotnost navyšuje, ale 250 kg je podle mě už fakt "strop". Na druhou stranu, tohle je fakt docela "plně naložená motorka", se všemi systémy, co snad existují. Otázkou zůstává, zda je těch 11 kg navíc opravdu znát.

Kohlstein (104) napsal 09.05.2019 v 13:59-1

Je to prostě z kategorie Grand Tour. O deset centimetrů delší než "normální" Kawa, zadní stavba pro převážení půl tuny blbostí, to všechno žene váhu motorky nahoru ... nic pro mě, můj limit pro ježdění po silnici s litrovým motorem je 200 kilo.

Gaseeer (6) napsal 09.05.2019 v 12:50-1

O 50 000 Kč draží než Tracer 900 a o 50 kg těžší? Ne, děkuji...

libac22 (177) napsal 09.05.2019 v 12:16

Souhlas , model 2019 je vzhledově dost hnusnej ale určitě funkční o tom žádná .

mirecek. (6) napsal 09.05.2019 v 11:25

Jediný problém peníze jinak motorka moc pěkná už jsem měl možnost si ji skusit

sramis (95) napsal 09.05.2019 v 09:18

Kdo ma rad japonsky 4-valce a chce cestovni radoby enduro - asi OK. Me osobne tahle motorka vzhledem odpuzuje.

stráťa (104) napsal 09.05.2019 v 08:46-3+1

Vezmem slabé stránky silničních cestovních motorek, přidáme slabiny cendur...

goes (8) napsal 09.05.2019 v 08:44+1

Mam od unora jako svuj v podstate prvni bajk a porad su nadseny. Pri 188 cm funguje ochrana pred vetrem a pocasi porad vyborne. Jezdim do prace, po Brne a vylety. Mesta jsem se dost bal ale funguje tak vyborne. . Teren mne nelaka a na asfalt pecka funkcni komfortni stroj. Proste cestak s velmi komfortnim usazenim.
Je pravda ze ovladani resp nastavovani by mohlo byt intuitivnejsi a hlavni minus jako u vetsiny bajku je nepodsviceni tlacitek takze v noci neco najit a nastavit leda tak s celovkou na helme.




TOPlist