husqvarna_svartpilen_801_2




Kawasaki ER-6n

Kapitoly článku

Kawasaki přišla na „trh šestistovkových naháčů“ s jednoduchou rovnicí: líbivý design+výkonný+lehký a levný motocykl = prodejní šlágr. A přesně tohle splňuje nová ER-6n. I když design je na subjektivním posouzení každého motorkáře, s tím ostatním váhat nemusíte.

Řadový dvouválec, který se na pohled moc drsně netváří, umí hlavně v nižších a středních otáčkách zadní kolo pěkně protočit. Ideálně ho využijete na silnicích druhé třídy (okreskách), ale hlavně si nadšeně chrochtá v zatáčkách, kde se projeví lehkost a obratnost celého motocyklu.
Bohužel nepočítejte s velkými dálničními přesuny, motor na to má, ale vaše tělo nejspíše ne. Osvědčila se mi dálniční rychlost kolem 120 Km/hod, kdy i spolujezdec za vámi snáší poryvy větru celkem obstojně. Pokud přeci jen chcete častěji jezdit po dálnici, kupte verzi „F“, která je nabízena s účelnou polokapotáží.

Nejvíce na celém motocyklu zaujme excentricky umístěná pružící a tlumicí jednotka, která nejenom že je samozřejmě plně nastavitelná, ale hlavně bezproblémově tlumí všechny nerovnosti. Opravdu skvěle funguje. To se bohužel nedá říci o zpětných zrcátkách, které nefungují vůbec. Jsou málo vysunutá do strany a i když nemám nijak extrémně široká ramena, co se děje za mnou se někdy dalo zjistit jen velmi obtížně.

Ještě se musím zastavit u designu, který považuji v této kategorii za ojedinělý. Kyklopí přední maska, ladně nahrbená nádrž, celobarevný trubkový rám, vlnkované brzdové kotouče, elegantní dole umístěná výfuková koncovka a již zmíněná excentrická pružící a tlumicí jednotka dělají z této šestistovky charismatický motocykl, na který vám navíc stačí našetřit jen 179 tis kč.

Jarda

Model Kawasaki ER-6n


Motor čtyřdobý řadový kapalinou chlazený dvouválec
Rozvod 2x OHC, čtyři ventily na válec
Kompresní poměr 11,3:1
Objem 649 ccm
Výkon 72 k (8500 ot. za min)
Kroutící moment 66 Nm (7000 ot. za min)
Počet rychlostí 6
Pneu přední 120/70 ZR17
Pneu zadní 160/60 ZR17
Přední vidlice teleskopická vidlice, zdvih 120 mm
Zavěšení zadního kola pružicí a tlumicí jednotka s nastavitelným předpětím, zdvih 130 mm
Brzdy- vpředu/ vzadu 2x 300 mm, dvoupístková / 1x 220 mm, jednopístková
Sekundární převod řetěz
Vnější rozměry d x š x v (mm) 2100 x 760 x 1095
Průměrná spotřeba 6 l/ 100 km
Výška sedla 785 mm
Suchá hmotnost 174 kg
Objem palivové nádrže 15,5 l
Cena: (ke dni 28.5.2006) 179 000,- Kč
Video: Kawasaki ER-6n
Délka: 2,24 min.
Velikost: 8 MB

Video: KAWASAKI na výstavě v Paříži
Délka: 2,40 min.
Velikost: 13,8 MB

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist