yamaha_demo_tour




Velký test maxiskútrů 400 ccm

Kapitoly článku

Spotřeba

Skútr je jedním z mála strojů, u kteréhu jeho uživatel spotřebu opravdu sleduje. Přeci jen už tu nejde jen o neužitečnou zábavu, ale především o rychlou a jednoduchou přepravu z bodu A do bodu B. S Yamaha Majesty 400 bude její uživatel rozhodně spokojen. Po prvních desítkách kilometrů jsem podezříval digitální ukazatel z nefunkčnosti, ale nakonec se přeci jen rozhoupal a nějaký dílek ubyl. V městském provozu se tedy spotřeba pohybuje mezi 4 – 4,5l, na dálnici se pak spotřeba dokáže vyšplhat až k pěti litrům, na to je ale opravdu třeba držet plný plyn a jet téměř maximálkou.


Po 200 kilometrech v kuse jsem se s SWTčkem naprosto sžil a vše mi přišlo naprosto intuitivní a vžité. Číslice průměrné spotřeby pro Hondu SW-T 400 se z čísla 5,0 změnila na 4,2 max 4,4 a to jsem cestoval ve dvou a nějakým tím harampádím pod sedlem a v kufru, řekl bych že výborné. Navíc 16L nádrž vám umožní dojezd na více než 250 km bez zastávky u pumpy.


Kymco Xciting 500R se projevilo jako o něco větší jedlík než ostatní a při jednom dni stráveném zběsilými přesuny ve městě se spotřeba vyhoupla až na 6,5 L/100 km. Při běžném dojíždění do práce nebo výletech se ale budete pohybovat v rozmezí 5-5,5 L/100 km.


S Geopolisem jsme si střihli nedělní výlet ve dvou. Nijak jsme skútr nešetřili a vystřídali jsme několik jízdních režimů. I tak palivo z nádrže ubývalo opravdu jen pozvolna a spotřeba se držela lehce pod pět litrů. Pokud bude jezdec jezdit sám, myslím, že by neměl být problém se přiblížit čtyřltrové hranici.

Pohled spolujezdce

Kymco – Na Kymcu je velice příjemné sedlo s dostatkem prostoru pro spolujezdce. Je ale vhodněji tvarované než na Yamaze a spolujezdec nemusí mít zbytečně roztažené nohy a poloha na skútru je uvolněná. Pro jízdu ve dvou je ideální i zadní kufr, který poskytuje dostatečnou oporu a na zadní sedačce téměř není třeba se držet. Na Kymcu bych si dovedla představit i nějakou tu delší dovolenou.
Peugeot – Francouzky budou pravděpodobně náročné spolujezdkyně. Peugeot má z testované čtveřice nejpříjemnější sedlo, akorát široké, netlačí ani při dlouhé jízdě a z místa spolujezdce lze celkem bez problémů dosáhnout na zem, což usnadňuje nastupování a slézání. Na Peugeotu nás při testovací jízdě potkal i menší deštík, po jehož průjezdu jsem měla mokrá jen kolena. Madla jsou umístěná ideálně a poskytují perfektní oporu. Podvozek na velkých kolech navíc zaručuje slušný komfort i na rozbitých silnicích.
Honda – Spíš než jako na skútru jsem si na Hondě připadala jako na velké motorce. Sedlo spolujezdce je hodně vysoko a ten sedí vysoko nad řidičem. I s topcasem je potřeba se hodně držet stejně jako na klasické motorce. Místo kochání krajinou je tedy třeba se poctivě držet a hlídat si cestu, nečekaný úhybný manévr by mohl přinést pro spolujezdce horkou chvilku.
Yamaha – Na jízdu na Yamaze jsem se opravdu těšila, sedlo velké jak křeslo doma v obýváku dávalo tušit komfortní jízdu. Opak byl nakonec pravdou, široké sedlo tlačí spolujezdci od sebe a při delší jízdě není moc pohodlné. Na druhou stranu poskytuje perfektní oporu, neklouže a za zadní madla se dá dobře držet. Na krátké cesty po městě tedy ideální kombinace.


A jaké je tedy mé pořadí? Nejraději bych na dovolenou jela na Peugeotu, za ním se zhruba nastejno srovná Yamaha a Kymco a nejméně příjemnou motorkou pro spolujezdce vyla Honda.

Závěr

Každý stroj vás bez problémů bude denně vozit do práce, za nákupy a taktéž vás přesune ve dvou s věcmi třeba na Šumavu a to vše s lehkostí a grácii. Kymco je s pětistovkovým motorem za hodně výhodnou cenu skvělým adeptem na pracovní využití. Srdcař si možná připlatí na japonskou 400 a hlavním argumentem zde bude design - někoho osloví nejnovější technologie ve stylu Honda laděná do kabátu po vzoru Silverwinga, i když s vyšší hmotností. Mě osobně zase hodně učaroval nový design Yamahy a její sportovně laděné budíky, které mi vždy daly zapomenout na jakékoli drobné nedostatky. Kdo chce čtyřstovku vyloženě do města, pro toho zase nabízí Peugeot svoji exkluzivitu a štíhlost...
Každý stroj má své a každý vyhoví někomu jinému a je jen na vás, abyste našli ten pravý mix pro svoje potřeby a představy.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (28x):



TOPlist