yamaha_demo_tour




Velký test maxiskútrů 400 ccm

Na letošní sezónu se na poli čtyřstovek objevilo hned několik nových skútrů. Proto jsme společně otestovali modely Honda SW-T 400, Yamaha Majesty 400 a Peugeot Geopolis 400. K nim jsme nakonec zařadili ještě Kymco Exciting 500Ri, což je sice objemem pětistovka, ale ve stejné cenové kategorii jako ostatní stroje, takže pro zájemce o tento typ skútrů také bude velmi zajímavý. Takže jak se spolu budou snášet dvě Japonky, jeden Tchaj-wanec z řad oplastovaných maxiskútrů a jeden štíhlý Francouz městského ražení?

Kapitoly článku

Design

Honda SW-T 400 je stroj uhlazených tvarů s prvky s příslušností ke značce a návazností a styl Silverwingu 600 a mírně i modelu Forza, který na trhu nahrazuje. Už zpředu jsou jasně rozpoznatelné světlomety s předním krytem, který je nejvýraznější dominantou předku, když pominu vysoké plexi. Každý detail podporuje celek a je perfektně zasazen a sladěn. Přední blikače jsou z předu protaženy i přes bok kapoty a tak i při odbočování je krásně zapnutý blikač vidět i pro řidiče jedoucí z jedné či druhé strany.
Pozadí stroje a dokonalá světla je taktéž možno popisovat v superlativech... ale myslím, že už by to stačilo. Štíhlá silueta z boku navenek působí docela lehce. Přestože jde o bohatě oplastovaný maxiskútr, vzbuzuje chuť protahovat se mezerami mezi auty.


Vlajkovou lodí Yamahy v kategorii skútrů zůstává pro letošní rok inovovaný T-max a o Yamaze Majesty 400 se tak logicky tolik nemluví. Rozhodně ji ale kvůli tomu nebudeme odsuzovat do starého železa, ba naopak. Facelift dodal skútru nový svěží vzhled a bílá perleť dotáhla elegantní design k dokonalosti. Skútr působí ladným dojmem a na první pohled popírá své rozměry a hmotnost. I okolí reaguje na design Majesty veskrze pozitivně a průjezdy městem i odstavení skútru se neobejde bez obdivných pohledů kolemjdoucích.
Zadní dost široká část se dvěma světly se je opticky hodně odlehčená a nepůsobí příliš masivním dojmem. Stejně dobře je rozčleněný i předek, jen blinkry bych si představoval trochu jinde. Na druhou stranu jsou na ideálně viditelném místě a co si budeme povídat, bezpečnost je přednější.


Francouzský zástupce v našem testu, Peugeot Geopolis 400, není typickým oplastovaným maxiskútrem a sází spíše na štíhlost a eleganci. Jeho příslušnost k větším objemům prozrazuje středový panel, který je nutný pro zajištění tuhosti podvozku. I přes menší kapotované plochy mu designéři dokázali vtělit výraznou podobu a rozhodně si jej nespletete s jiným modelem ani jiným výrobcem. Francouzský šarm z něj zkrátka vyzařuje v každém rysu.
Přední úzká světla s nahoře umístěnými směrovkami, vyklenutý přední blatník, zadní svítilny citlivě zasazené do kapotáže, linie zadních plastů pokračující opticky do výrazného madla spolujezdce - to všechno dává najevo, že tahle značka už se v segmentu skútrů pohybuje hodně dlouhou dobu a své řemeslo umí hodně dobře.


Tchaj-wanský výrobce Kymco uvedl model Kymco Xciting 500 již v roce 2006. Pro letošek představená a námi testovaná verze 500i R se liší elektronickým vstřikováním a dalšími komponentami, po stránce designu pak obsahuje nižší plexištít, červené lakování brzdičů a další doplňky. Na celkové vizáži je stále patrný nádech asijských tvarů, které jsou však laděny natolik moderně a stylově, že přitáhnou i oko evropského zákazníka.
Co je ale hlavní, kvalita zpracování je na stejné úrovni jako u japonských a evropských strojů. Ono to vlastně není překvapivé, vezmeme-li v úvahu, že na Tchaj-wanu se již dlouho vyrábí řada komponent či rovnou celých vozidel pro japonské značky a například BMW si u Kymca nechává vyrábět jednoválcové motory pro svoji řadu G.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (28x):



TOPlist