husqvarna_svartpilen_801_2




Kawasaki ZX-6R vs Yamaha YZF-R6 vs 2x Honda CBR600RR

Kapitoly článku

Design

O rok starší, bez změn a vylepšení, stále na špici! Takto bych já stručně hodnotil tento motocykl na který jsem se moc těšil. Vzhledem k tomu, že z mého pohledu má tato motorka jasně zapsané trvalé bydliště na kterémkoliv ze závodních okruhů, první cesta byla naplánována na Mostecký autodrom.
Testování motorek právě začíná a z každé přistavené motorky srší určitá dávka agrese. Všechno to jsou elitní stroje a jednoznačně není žádná zásadně horší nebo lepší!

Na mnou testované Yamaze YZF-R6 (viz loňský test) bych vyzdvihl myslím velmi hezký design a barevné zpracování. Naopak bych vytkl spasování plastů podsedlové části – při pohledu na zadní a přední část podsedlovky se skoro zdá, že se nejedná o díly určené pro tentýž stroj.
Dále již mnohokrát rozebíraný sportovní posez, dobrá ovladatelnost, slušné brzdy a výborný motor jsou parametry tohoto stroje, které i dnes z této motorky dělají špičku v oboru! Mnou dříve nehodnocený parametr, a to sice složitost zpracování, i zde určitě vede! Po rozborce motocyklu mého kolegy z OK Racingu, závodníka Ondřeje Korčáka, bych všechny upozornil na extrémní chuť výrobce neudělat jediný detail jednoduše. Snad i právě proto jsou tyhle kočky tak oblíbené a funkční. Ovšem okamžiky beznaděje nikoho, kdo se do této akce pustí, určitě neminou.

Jízda

K motorce bych dále mohl uvést pár informací nasbíraných na závodech MMČR. Motorka v celku funguje, ovšem je potřeba citlivě zacházet s převodovkou – mnou již zmiňovaný text platící i pro Big Banga. Motorka je dobře ovladatelná a podvozek jako u všech motorek stačí do určité míry. Yamaha YZF-R6 je jednou z těch motorek, u které je celkové pojetí spíše sportovní, a proto se dá očekávat i rozsah štelování podvozku dostatečný pro okruhové ježdění. Spoustě jezdců bude vyhovovat, ovšem právě tato část motorky přestane stačit jako první. Tedy, když investovat, tak jednoznačně do přední vidlice. Každému, kdo chce užívat motocykl k ostré sportovní jízdě, doporučuji pohrát si s geometrií motorky. Právě tam se dají dělat „zázraky“ a motorku hodně přizpůsobit ke svému stylu jízdy. Dále je nutné určitě zmínit velkou přednost, a tou je výkon motoru. Bez úprav motor funguje skvěle a investice do něj jsou téměř zbytečné. Zde jednoznačně velká pochvala!!!


Dále probíhalo testování v silničním provozu. I tam je motorka použitelná snad možná s odstupem času si teprve dnes uvědomuji, že právě tam všechny tyto supersporty nepatří. Motor je nutné vytáčet, pouze tak si ho užijete a právě v tom okamžiku to letí jako utržené!!!

 

Stáváte se nebezpeční sobě a všem okolo. Jízdu ve dvou asi moc rozebírat nemusím…. – vhodné dojet na náměstí, předvést se před diváky, vytřepat ruce a zpět domů. Plexi nízké a schovat se za ním obtížné. Motorka nepohodlná a ne příliš praktická. Takže proč vlastně? Sám nevím. Snad proto, že je to výzva. Snad pro tu lásku k těmto bestiím, snad pro ten pocit a adrenalin. Taky tyhle sporty miluju! A když miluješ není co řešit…:o). Ovšem ovládat v provoze nutné hlavou, nikoliv srdcem!

 

 

Video: Yamaha YZF-R6

 

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

 

 

Srovnání s Kawasaki ZX-6R

Dále jsem měl možnost krátce porovnat „R6“ s Kawasaki ZX-6R. Hodnotím dvěma kladnými body pro Yamahu – silnější motor, lepší ovladatelnost. Jeden kladný bod pro Kawasaki – hezké, robustní zpracování brýlí (horní uchycení předních tlumičů).

 

 

Tolik asi ke krátkému testu „er-šestky“. Pro spoustu dalších informací o této motorce můžete určitě zajít na jeden z podniků Mezinárodního Mistrovství České republiky. Tam je pouze zřídka pro šestkovou kubaturu nachystán jiný než právě mnou testovaný stroj. Tímto bych tedy všechny pozval na další závody seriálu Mistrovství České republiky.

 

 

Mnoho šťastných kilometrů přeje Libor Milota

 

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Libor Milota - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 189 cm
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (30x):



TOPlist