husqvarna_svartpilen_801_2




Honda VTX 1800 Retro

To, že udržet se na výsluní v nejtěžším motokalibru nebude nikterak lehké, jsou si v Hondě velice dobře vědomi. A snad i díky bdělé konkurenci dostává nová VTX-ka sourozence ještě dříve než se sama "rozkoukala". Je tu Honda VTX 1800 Retro.

Kapitoly článku

Jako první co upoutá naší pozornost, bude masivní stavba na stávajícím skeletu VTX-ka. Popravdě však řečeno, mě osobně by nevadilo, kdyby si oba sourozenci navzájem vyměnily (katalyzátory osazené) výfuky. Konec konců výfuky to je kapitola sama pro sebe a málokterý motorkář je nechá bez povšimnutí při dotváření motocyklu k obrazu svému. Pojďme se proto raději, podívat na "kabát" mladšího z rodokmenu VTX. Skutečně zdařilým kouskem nového cruiseru je bezesporu přední blatník, který svými nádhernými tvary jen umocňuje nezaměnitelné masivní přední kolo této kategorie - 150/80R-17.

Sedmnáctipalcové přední kolo je širší a vešlo se bez úprav do stávající přední vidlice. VTXko má rovněž oproti předchozímu modelu objemnější dvacetilitrovou nádrž a níže položená řidítka, která jsou kotveny přímo na horní brýle přední obrácené šavle, jejíž kluzáky mají průměr 45mm a pracují se zdvihem 130ti mm. Dalším klasickým prvkem třídy cruiser je pak použití pedálů na místo stupaček, případně "předkopů" a dvojčinné řadičky. Mnohým se možná zježí vlasy a těm skalnějším i plnovous při pohledu na gumové řadičky nebo hefty na řidítkách. Ale musím je uklidnit, neboť pokud budou mít chuť utrácet, pak je pro ně připraveno až neuvěřitelné množství různých chromových vychytávek. Již tradičně je u tomto stylu motocyklů kladen velký důraz, věnována velká pečlivost čistotě provedení a harmonickému sladění, přístrojovky s nádrží. Pohled na obrázek dokazuje, že se to u VTX 1800 Retro povedlo bezezbytku. Srdce, nebo chcete li motor, tohoto křižníku je prakticky beze zbytku převzato z VTX 1800. Jedná se tedy o vodou chlazený čtyřdobý dvouválec - V 52° se třemi ventily na válec pracující v režimu SOHV. Tento nadčtvercový motor (u správného cruiseru jiný snad ani být nemůže) má vrtání 101mm a pracuje ve zdvihu 112mm. To celé umnoženo na dva a je zde respekt vzbuzující obsah 1795 cm3! Stejně tak, přinejmenším úctyhodné, jsou i další parametry: 107 koní při 5.000 ot./min. a především v této kategorii motocyklů nejsledovanější hodnota, kterou je největší krouticí moment - "krouťák": 163Nm již při 3.000 ot./min. Přísun životadárné tekutiny obstarává vstřikovací jednotka PGM -FI a její prostorové zapálení má na starost dvojice svíček na každý válec. Studené starty bezproblémově zajistí automatický sytič. Jistě těm nejpozornějším rovněž neušlo, že byla na pravé straně přepracována podsedadlová část a to s ohledem na svod výfuku zadního válce. I když došlo k poměrně velkému zbrutálnění celé koncepce, na celkové suché hmotnosti se to projevilo nárůstem pouhých čtrnácti kilogramů v suché hmotnosti. Barevná plejáda VTX Retro je na tuto kategorii poměrně pestrá a nabízí výběr hned ve čtyřech základních provedení : černá, červená, vínová a velmi žádaná tmavomodrá.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz
Náš tip

Honda VTX 1800




TOPlist