yamaha_demo_tour




Honda VTR 1000F FIRESTORM

Je tomu již pár let, co nabídku Hondy zdobí dvouválec VTR 1000F Firestorm. V roce 2001 doznal tento model některých změn a v letošním roce jsme dostali tuto hračičku zapůjčenou k redakčnímu testu i my. Měl už jsem tu možnost svést se na VTR 1000 SP-1, ale věřte mi, že toto je úplně o něčem jiném.

Kapitoly článku

I přes změny, které proběhly v loňském roce, si drží VTR pořád svůj typický vzhled. Štíhlá a lehká polokapotáž, která umožňuje nahlédnout do oblasti strojovny, přední světlomet, jehož parkovací světlo je umístěno samostatně nad a podsedlová část kopírující tvary sportovního sedla vyústěná na konci do špičky. Celkový design stroje dotvářejí dva výfuky, každý na jedné straně.
Sportovní styl Firestormu je namíchán s nejnovější technologií uplatněnou v kompaktním čtyřdobém kapalinou chlazeném vidlicovém dvouválci s rozvodem DOHC o objemu 996ccm, jenž slouží zároveň jako centrální nosná část lehkého bezčepového rámu z hliníkové slitiny, který eliminuje úchyt čepu a nechává tak prostor pro uchycení kyvné vidlice na skříni motoru.

VTR

je vybaven mnoha dalšími sportovně koncipovanými konstrukčními prvky, které přispívají k nižší hmotnosti a umožňují lehké a přesné ovládání tohoto stroje. Z důvodu minimalizace emisí ve výfukových plynech je zde použit systém vstřikování přídavného vzduchu. Tento systém přivádí při fázi výfuku do výfukového kanálu čerstvý vzduch, který umožní dodatečné spálení vyfukovaných zbytků paliva a škodlivin. Hodnoty emisí pak plní současnou evropskou normu EURO-1. Vcelku dobře je odstupňovaná převodovka, která umožňuje kvalitní zátah hned od nízkých otáček, jen mezi jedničkou a dvojkou je podle mého názoru trochu větší mezera a je nutno si na to chvíli zvyknout.

Podvozek je vcelku tuhý a umožňuje jak svižnou ostrou jízdu, tak i pohodový turistický výlet. Zadní odpružení Pro-Link s nastavitelným předpětím pružiny a expanzním útlumem plyno-kapalinového tlumiče systému H.M.A.S a přední teleskopická vidlice stejného systému umožňují opravdu individuální nastavení pro každého jezdce. Je nutno podotknout, že u tohoto modelu mysleli konstruktéři více na turisty, než tomu bylo před renovací. Překvapit může poměrně velký úložný prostor pod sedlem a výklopné háčky pro uchycení zavazadel. Nová jsou zvýšená řídítka, která umožňují uvolněnější posed jezdce a více pohodlí pro delší jízdy a zároveň větší volnost při ovládání.

Ani spolujezdec se necítí špatně. Řidič má trochu problém s pohledem za sebe, protože zpětná zrcátka jsou sice perfektního vzhledu, ale není toho v nich příliš vidět. Díky trošku větší žíznivosti stroje, jen s větším úsilím se dá dostat pod sedm litrů, je jistě přínosem i nová zvětšená palivová nádrž, do které se nyní vejde o tři litry benzinu více. Díky tomu se však taky trochu zvětšil akční rádius motocyklu. Možná, že by se problém s větší spotřebou dal vyřešit i náhradou karburátorů s velkým průměrem difuzorů za vstřikovací jednotku,ale zase by třeba vzrostla o trochu cena.Toto je však jen má spekulace a odborníci v Hondě jistě ví, proč to tak neučinili.

Brzdy, vpředu dvoukotoučová a vzadu jednokotoučová, jsou střední kvality a pro tento stroj plně dostačující. K celkově dobré stabilitě a ovladatelnosti tohoto méně subtilního stroje přispívají velkou měrou i kola rozměrů vpředu 120/70 ZR17 a vzadu 180/55 ZR17.

V kapotáži je integrována nová lehčí přístrojová deska s ručičkovým bíle podbarveným otáčkoměrem uprostřed a vlevo umístěným rychloměrem. Napravo je potom multifunkční display s digitálním ukazatelem paliva, teploty, počtu ujetých kilometrů a hodinami. Motocykl je vybaven bezpečnostním systémem zapalování H.I.S.S. Vyznavači srazů a různých jiných podobných akcí, kde není lehké najít vhodnou polohu na to, aby motocykl dobře stál, mohou ocenit i možnost zamykání řídítek na obě strany.

VTR 1000F Firestorm rozhodně není určen do rukou začátečníků, ačkoli působí velmi “hodným” dojmem a i přes jeho všestranné, třeba i turistické využití je stále jedním z vůdčích představitelů sportovních motocyklů. Jeho postavení na trhu a přilákání budoucích majitelů může ulehčit i o něco nižší cena, než tomu je u konkurence a v současné době činí 299000 Kč.

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist