Honda VT 750 DC Black Widow

Tento zbrusu nový cruiser je jednoznačnou odpovědí poklidným retro-korábům silnic. Black Widow nezkrývá svůj dravější styl podpořený originálním výrazem, který byste v sériové výrobě stěží jinde hledali. Maximálně dlouhý a extrémně nízký stroj s rovnějšími řidítky, umístěnými spolu se stupačkami daleko vpředu, vám nabídne nezapomenutelný zážitek z jízdy. Bezprostřední kontakt se silnicí, kdy doslova brousíte v náklonu zadnicí asfalt za notného burácení vidlicového dvouválce, je pro mnohé doslova srdeční záležitostí. Motocykl je jako stvořený pro dlouhé úseky rovných silnic, kdy za horkého letního dne uháníte za vůní dálek. Zajímavou skutečností je i fakt, že spolu s uvedením stroje na trh bylo nabídnuto také velké množství originálního příslušenství. Závisí tedy jen na vás, jak hodně popustíte uzdu fantazii a nakolik se cítíte být individualistou.

Honda VT 750 DC Black Widow

Kapitoly článku

Design:


Již na první pohled je zřejmé, že "Černá vdova" nebude vyloženě tuctovou záležitostí. Dlouhý a nízký, to jsou základní kritéria, podle kterých se tento stroj řídí. Ani množstvím chromu se v tomto případě nehýřilo a všelijaké ozdůbky se zde také nekonají. Vše záleží na vašem stylu. K dispozici je velké množství originálních doplňků, takže konečný vzhled je plně ve vaší režii. Mne osobně asi nejvíce zaujala kapotáž světlometu, která dává motocyklu ještě originálnější dragsterský vzhled.


Stroj je jednoznačně věrný svému názvu, což dokládá nejlépe barva chladiče či válce s černými žebry a opracovanými okraji. Velmi pohodlné je prostorné a příjemně polstrované sedlo. To se svými pouhými 675 mm nad zemí dává poznat opravdu až neskutečný pocit kontaktu s motocyklem a vozovkou. Ačkoliv je "Vdova" v základu vybavena i pro jízdu se spolujezdcem, je tato možnost spíše nouzová a na delší cesty jeďte raději sólo.
Navíc, pokud zvolíte možnost dovybavit stroj zadním nosičem, se spolujezdcem se můžete rozloučit rovnou. Čistě uhlazené linie ještě více umocňují nad sebe uložené dlouhé koncovky výfuků. Dominantou zadních partií je bezesporu laškovně vykukující masivní "balón", který je schovaný pod opravdu sporadicky vyhlížejícím blatníkem.


Motor a jízdní vlastnosti:


Motocykl je vybaven hnacím agregátem, který má svůj původ v sedmsetpadesátce "Shadow". Samozřejmě motor byl náležitě modifikován. Výkon byl nepatrně zvětšen, ale především nyní ještě větší mohutný točivý moment se posunul do nižších otáček, což má za následek doslova dělové zrychlení a zátah. Díky celkové pružnosti agregátu jsou také výrazně minimalizovány nároky na řazení pětistupňové převodovky. Srdcem stroje je čtyřdobý vodou chlazený dvouválec do V (52°) o objemu 745 cm3, který dosahuje maximálního výkonu 33 kW (45 k) při 5500 ot/min. Maximum točivého momentu 63 Nm stroj dosahuje, jak jsem již zmiňoval, dost nízko při 3000 ot/min, což má za následek samozřejmě patřičný zátah. Ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát, že "Vdova" nenabízí příliš velký výkon, bez problému se ručička tachometru vyšplhá až na hranici 150 km/h.


Můžete mi však s klidem věřit, že u stroje tohoto typu je to daleko dostačující hodnota. Běžná optimální cestovní rychlost se pohybuje tak v rozmezí mezi 120-130 km/h. Informace o potřebných údajích vám na cruisery tradičně přináší pouze strohá retro kaplička na nádrži. Ta vám poskytne pouze základní údaje, i tak však ani zde nechybí digitální tachometr a trip, to jsou však na první pohled veškeré moderní vymoženosti.


Při ostřejším záběru za plyn se projevuje dostatečná míra vibrací, která je pro tyto stroje typická. Jízdní vlastnosti stroje jsou srovnatelné s cruisery vyšší kategorie. Nemalou měrou se na tom podílí hlavně tuhá zadní vidlice s čepem a vynikající odpružení. Zadní pružící jednotky i přední teleskopická vidlice jsou vybaveny progresivně vinutými pružinami. Podvozek je celkově tužšího naladění a tedy extrémně nekvalitní silnice jsou na motocyklu trochu znát. Nicméně to je u těchto motocyklů vcelku známý jev. Za typické v této kategorii lze dále považovat 19" pletené přední kolo.


Motocykl je vcelku dobře ovladatelný a průjezdy zatáček v mírném náklonu mu také nečiní větší problémy. Je třeba počítat s náležitou délkou a větší hmotností stroje, která může někomu činit problémy. Na místě nebo při otáčení by však díky nízko položenému sedlu neměla mít ani většina jezdců menšího vzrůstu větší potíže. Co se týče bezpečného zastavení, brzdná soustava je adekvátně účinná možnostem stroje. Nikoho tedy nepřekvapí klasická bubnová brzda vzadu, doplněná vpředu o jednoduchý kotouč. Co se týče péče o životní prostředí, můžete být klidní. Obsah škodlivin ve výfukových plynech je snižován pomocí systému dodatečného spalování, kdy je do výfukových kanálů vstřikován čerstvý vzduch, který zajišťuje dokonalejší spalování zbytků neshořelých plynů. Dvojice dunících, lehce kónických koncovek je spletena podle vzorečku 2-2. Průměrná spotřeba paliva v testu činila velice slušných 4,8 l/100 km.


Závěr:


Honda Black Widow je opravdu podařeným kouskem, který upoutá především netradičním, nekonvenčním vzhledem. I přes svoji originalitu však ani "Vdova" nepostrádá tradiční konstrukční prvky, na které jsme u těchto strojů zvyklí. Možná je škoda, že tento motocykl zůstal v letošním roce trochu ve stínu mohutnějšího krále letošních megacruiserů Hondy VTX1800. V nabídce je motocykl v černém a stříbrném provedení. Jasnou devízou je velké množství originálního příslušenství, které vám dává širokou možnost při výběru finální podoby. Cena testovaného modelu činí 269 000 Kč.




Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist