Honda VT 125C Shadow

Honda VT125c SHADOW je v podstatě plnohodnotným nástupcem modelu CA125 Rebel, který byl velkým prodejním hitem ve Francii a Německu a uzavírá řadu strojů stylu American Classic. Tento motocykl je na první pohled opravdu robustní a jen málokdo v něm vidí, že se jedná skutečně o stopětadvacítku. Samozřejmě, že při pozornějším náhledu do oblasti pohonné jednotky je už stroj rozeznatelný od silnějších kubatur.

Honda VT 125C Shadow

Vývoj a design:


Všeobecně je známo, že stroje kategorie custom & cruiser mají mnoho svých fanoušků a mnozí dříve “supersportovně“ založení jezdci přecházejí na právě tyto stroje, na kterých nacházejí bezstarostnou jízdu a klid. Pohodlný posed, nízko položené sedlo a řídítka padnoucí přesně do ruky jsou charakteristickým znakem těchto strojů. Stopětadvacítky jsou všeobecně oblíbenými stroji především pro začínající jezdce a automobilisty, kteří zatouží svézt se na dvou kolech.




Těmto jezdcům pak mnohem více záleží na stylu a vzhledu jejich stroje, než jaké motocykl skrývá technologické novinky. A právě tento “neo-retro” vzhled může být u tohoto modelu rozhodujícím faktorem koupě, protože je opravdu skvělý a nijak se neodlišuje od větších soukmenovců ze série American Custom. Dostatek chromových dílů a příjemné kombinace barev tak dávají ten nejlepší obal těm, pro někoho neodolatelným tvarům v podobě dlouhého a nízkého designu, široké palivové nádrže, hlubokých blatníků a širokých řídítek.


Motor a jízdní vlastnosti:


Stroj je poháněn čtyřdobým, kapalinou chlazeným dvouválcem o objemu 125ccm 90° do V. Motor nezapře zvuk bublajícího dvouválce a to i přes to, že pro nejvyšší výkon, který činí 15 koní, je nutno vytočit otáčky až na 11000 ot/min. Není však třeba si dělat obavy z nadměrných vibrací, které by se přenášely do řídítek a sedla, protože právě konfigurace sevření válců 90° vyruší primární vibrace. Nízký stupeň vibrací umožňuje pevné uchycení motoru v rámu. Pro zachování čistých a účelných tvarů motoru jsou vodní čerpadlo a olejový filtr umístěny za pravé víko motoru. Motor je také opatřen klasickými žebry, i přes to, že není chlazen vzduchem.


Pro dokonalé připravení směsi benzínu se vzduchem slouží vyhřívané karburátory, které také přispívají k jednoduššímu startování a zajištění stabilnější funkce v širokém rozmezí klimatických podmínek. Pokrokem v konstrukci zapalování je dvojité plně tranzistorové digitální zapalování CDI. Dominantní výfukový systém je tvořen dvěma pěkně chromovanými svody ústícími do jednoho velkého tlumiče, podtrhujícího elegantní klasický vzhled cruiseru. A jak už u novějších modelů Hondy bývá zvykem, tak i tady najdeme nízko emisní systém vstřikování přídavného vzduchu , a tak i tento model splňuje evropskou emisní normu EURO-1.


Ačkoli motocykl působí dospělým vzhledem, je jeho ovladatelnost na vysoké úrovni a je tedy vhodný i pro začátečníky. Odpružení je nastaveno pro co nejlepší vyvážení komfortu a jízdní kontroly. Také brzdy a pneumatiky plně dostačují na výkonu kterým motocykl disponuje.


Budík se všemi kontrolkami je umístěn na nádrži tak, jak se na chopper sluší a patří. Motocykl je možno vybavit doplňky jako jsou přední plexisklo, nosič nebo třeba boční brašny, které ale při otevírání lehce škrtají o blinkr a je nutno dát pozor.


Drobnou nevýhodou je místo pro nářadí, které je umístěno v boční schránce pod šroubkem. Co je nutno ocenit především pro cestovatele, je nádrž o objemu 14,5 l, na kterou při spotřebě asi 3,8l /100kmse dá ujet pěkný kousek cesty. Uvedené spotřeby jsme dosáhli při našem testu. Závěrem mohu snad jen říci, že motocykl je výborným náčiním pro mladé jezdce, kteří vyznávají tento styl. Díky výkonu, který je na přípustné hranici pro řidičský průkaz skupiny A1, technologickou a designovou vyspělostí a cenou 145 000Kč ho mohu jen doporučit.

Honda VT 125C Shadow (WAV: 358 kB)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 8x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist