Honda STX 1300 Pan - European

....nic není, jak bývávalo. Životopis Hondy ST 1100 Pan - European je dopsán a končí happyendem. S trochu nostalgickou vzpomínkou se tedy loučíme s ST-čkem, abychom o to bouřlivěji uvítali v této kategorii Gran Turismo následníka: Hondu STX 1300 Pan - European.

Honda STX 1300 Pan - European

Kapitoly článku

Bývá nepsaným pravidlem, že následník "podědí" po svém předchůdci vše osvědčené a dostane do vínku nějakou tu vychytávku navíc. I když ST 1100 byl bezesporu vynikající motocykl o čemž svědčí jeho velká obliba a 10 let nezměněná produkce, STX po něm "podědil" snad jen osvědčený duální brzdový systém doplněný ABS, protiprokluzový systém TCS, uspořádání motoru V4 a neúnavnost v plném zatížení polykat kilokmetry.

Jako první, co upoutá ostříží oko znalce ( krom ostřejších s sportovnějších rysů ), bude bezesporu částečně obnažený páteřový hliníkový rám, který nahradil původně trubkový ocelový. V pravé části kyvné vydlice je pak veden kardan. Do tohoto nádherného hliníkového skeletu je pak zavěšen scela nový motor s šestnáctiventilovou technikou. S ST-čkem má STX-ko skutečně společné jenom uspořádání 4V. V srdci motoru STXa neůnavně pracují kované písty průměru 78 mm a zdvihem 66 mm. To celé umnoženo na čtvrtou a zjistíme, že tento podčtvercový motor disponuje objemem 1260 cm3. O přísun "potravy" 120 koní se stará vstřikovací jednotka PGM-FI. Pan - European nabízí skutečné pohodlí, které si můžete doladit za jízdy přímo z nádherného ovládacího panelu, ze kterého si (mimo sledování standartních údajů) můžete podle váhy spolujezdce plynule regulovat paprsek přední lampy, nebo například polohu plexištítu. Nastavit hned ve třech polohách si můžete rovněž výšku sedla a plynule pak předpětí zadní pružiny. Tímto, však možnosti luxusní přístrojovky, jenž by si nezadala s automobilovou renomované značky, nekončí. Na přístrojovce, jste mimo již zmíněných standardních údajů rovněž informováni o stavu PHM a jeho okamžité spotřebě. Ujeté kilometry jsou uváděny jak celkově tak i denní zdolaná vzdálenost. Hodiny nás informují o čase jízdy a multifunkční teploměr nejen o teplotě motoru, ale zobrazuje i teplotu okolí a navíc je doplňen o varovnou signalizaci mrazivého počasí. A když už je přeci jenom chladno jistě oceníte vyhřívané rukojeti, se čtyřpolohovým přepínačem. Naopak pro pohodovou jízdu je pak určena celá řada doplňků. Zmiňme se, alespoň o horním kufru, který nabízí spolujezdci nejen opěrku zad, ale i loketní opěrky. A pokud je řidič nemluva, pak spolujezdec jistě uvítá rádio s CD přehrávačem. Zcela nekonfekční je pak dvojice výfuků trojhraného průřezu z nichž každý obsahuje katalyzátor. Velkoobjemové kufry jsou pro cestování zajisté neodmyslitelné. U Pan - Europeanu jsou dodávány v ceně motocyklu a barevně laděny ke stroji. Je velice příjemné, že jsou tyto kufry snadno odnímatelné, což nám umožní si s tímto motocyklem lehce zasportovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist