Honda NTV 650 Deauville

Cesťák pro každý den
Tak nějak by se dal asi nejlépe charakterizovat tento zajímavý cestovní stroj, jenž byl v roce 2001 uveden také na náš trh. Jednoduchá konstrukce, bezúdržbový provoz, dostatek místa, cestovní ambice a v neposlední řadě léty prověřený bezproblémový základ v podobě dvouválcového naháče NTV 650 Revere. Tak to jsou parametry, které již stojí za povšimnutí. Když se k tomu navíc přidá na tuto třídu příznivá pořizovací cena, dobrá ovladatelnost a plynulý chod, není co řešit.

Honda NTV 650 Deauville

Vývoj a design:


Vzhledem k tomu, že motocykl si vzal za svůj základ NTV 650 Revere a je tedy kompletně založen na motoru a rámu z tohoto stroje, podařilo se výrazně ušetřit náklady spojené s vývojem těchto komponentů. Díky tomu se vývojový tým mohl plně soustředit na ztvárnění atraktivních, vysoce aerodynamických tvarů kapotáže, nabízejících maximální komfort a praktičnost. Cena je často hlavním faktorem při výběru těchto strojů, a proto byl i nadále během vývoje kladen velký důraz na udržení co nejnižších nákladů. Výroba dílčích částí byla svěřena do různých podniků Hondy po celém světě v závislosti na cenové efektivitě výroby. Významná role byla v tomto ohledu svěřena podniku Montesa Honda ve Španělsku.





Ačkoliv se jedná o cestovní stroj, konstruktéři se zaměřili rovněž na vytvoření relativně úzké siluety s cílem lepší ovladatelnosti a snadnějšího předjíždění v městském provozu. Na tomto faktu nic nemění ani pár hladce integrovaných bočních kufrů (L:18 l, P:16 l). Pokud vám ani ty nestačí, lze ještě připevnit dozadu Top box, který nabízí dalších 45 l. Na drobnosti lze dále využít dvojici schránek umístěných vpředu pod řidítky, z nichž ta vpravo je navíc uzamykatelná.


V nabídce za příplatek je samozřejmě také tankvak na nádrž, či větší víka do postranních kufrů, která ještě více zvětší jejich objem. Jelikož se jedná o cestovní stroj, celá koncepce a aerodynamika stroje je podřízena především pohodlí jezdce. Sedlo je řádně široké a měkké, pérování zase vyladěné tak, že nerovnosti takřka nepocítíte. Podle výrobce je jednotícím prvkem polokapotáže tvar trojúhelníku, který je skutečně patrný v řešení přístrojové desky, ve tvaru světel, či u tvaru větracích kanálů. Dominantou ochrany jezdce je především přední kapota s mohutným plexištítem, který vás dokonale ochrání před prouděním vzduchu i ve vyšších rychlostech. Dva otvory, jež jsou umístěny v jeho spodní části, vás navíc ušetří nepříjemného hluku a turbulencí. Drobnou nevýhodou, tedy aspoň z mého pohledu, byl však fakt, že jeho horní okraj jsem měl přesně ve výšce očí a tak jsem často nevěděl, jestli se více přikrčit, či naopak vzpřímit.


Další významným prvkem jsou postranní deflektory, jež ještě více odvádějí vzduch a vodu od nohou jezdce. Na tomto místě bych chtěl zdůraznit, že ochrana před nepřízní počasí je na deauvillu opravdu na vysoké úrovni. Nejkritičtější partie jako jsou ruce nebo nohy od kolen dolů zůstávají i při drobném dešti a mokré vozovce naprosto suché. Co se týče ovládacích prvků, jsou shodné s ostatními modely Hondy. Trochu nám chyběl jen ukazatel paliva, který by měl být u tohoto typu stroje samozřejmostí. Na druhou stranu jistě potěší příprava pro instalaci automobilového sterea, či užitečná zásuvka na 12 V.


Motor a jízdní vlastnosti: Deauville je poháněn téměř shodným motorem s dvouválcovou konfigurací do V 52 °, který poháněl populární NTV 650 Revere. Motor čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec SOHC o objemu 647 cm3 dosahuje maximálního výkonu 41 kW (55 k) při 8000 ot/min. Agregát disponuje tříventilovou technikou s dvěmi svíčkami na válec. Maxima kroutícího momentu 55 Nm dosahuje při 6000 ot/min. Stejně jako u Revere je i zde pětistupňová převodovka, která má bezchybný chod.




Výkon na zadní kolo je přenášen prostřednictvím tichého bezúdržbového kloubového hřídele. Jízdní vlastnosti jsou úměrné hmotnosti a výkonovému potenciálu tohoto stroje. Osobně se domnívám, že by možná deauvillu vzhledem k jeho hmotnosti slušel o nějaký ten koník navíc a zvětšení objemu by také nebylo od věci. Motor točí ve stovce téměř 5000 ot/min, což není možná úplně to pravé a také s ostatními jsem se shodl, že často mají nutkání řadit "šestý" neexistující rychlostní stupeň. Na druhou stranu motocykl sice nedisponuje přílišným výkonem, ale díky nízko usazenému kroutícímu momentu poměrně svižně zrychluje. Také zvuková kulisa dvouválce lahodící uchu je zajímavá. Kdo hledá pohodlný elegantní motocykl v poklidnějším tempu, jistě si přijde na své.


Příjemným faktem je vcelku nízká spotřeba kolem 5 l/100 km, což cestovatele určitě potěší i vzhledem k tomu, že motocykl má nádrž na 19 l. Menší nepříjemností je možnost startovat motocykl pouze v případě zařazeného neutrálu, což může někdy začínajícímu jezdci při špatně vymáčknuté spojce a následném hledání neutrálu při startování značně zkomplikovat život v dopravě. Jízdní vlastnosti a průjezdy zatáček jsou na patřičné úrovni. Vzhledem k celkové štíhlé linii stroje mu nedělají ani větší náklony příliš problém a nemusíte se obávat neočekávaného broušení kapotáže o vozovku. Motor Deauvillu je uložen v dvojitém páteřovém rámu. Přední vzducho-kapalinové teleskopické vidlice a zadní seřiditelná centrální pružící jednotka zajišťují dostatečný komfort cestování v každé situaci. Navíc rozvodovka zadního kola je osazena dalšími vnitřními tlumiči, jenž eliminují otřesy během akcelerace a brždění motorem. Dostatečný brzdný výkon zajišťují tři brzdné kotouče( vpředu dva). Vše nesou vcelku pohledná 17" hliníková kola.


Závěr:

Honda NTV 650 Deauville je plnohodnotný cestovní stroj, který zaujme především svojí všestranností a užitnými vlastnostmi. Za vcelku příznivou cenu 299 000 Kč dostanete bezproblémový cestovní stroj, jehož hlavní devizou je zřejmě bezproblémový chod a vyvážený výkon. Je však pravdou, že vyznavači ostré jízdy a vysokých rychlostí si budou muset pro tentokrát nechat zajít chuť. Zajímavou skutečností je jistě i to, že pro modelový rok 2002 se na trhu objeví modernizovaná verze. Největšími konkurenty na trhu jsou zřejmě nejblíže např. BMW R 1100 RT, Kawasaki GTR 1000 nebo Triumph Trophy 900/1200, ale i ty jsou jak výkonově tak hlavně cenově ještě trochu vzdáleny. Zvuk motocyklu (WAV-323 kB)

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - Výška testovacího jezdce: 182 cm

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 8x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist