Honda NT 650 Deauville

Motocykl pro každý den, tak by se dala nazvat Honda NT 650 Deauville. Nenáročná na údržbu, spolehlivá, ideální pro menší cestování ve dvou.

Honda NT 650 Deauville

Kapitoly článku

Jestliže přirovnáme v souvislosti s pohodou cestování ST 1100 Pan European k Octávii combi, pak NT 650 Deauville můžeme bez ostychu přirovnat k Fábii sedan. Tento bezesporu kvalitní motocykl dosahuje díky minimálním nákladům na údržbu a nízké spotřebě paliva skutečně vysokou efektivitu provozu. Můžeme proto právem hovořit o N-téčku, jako o motocyklu pro každý den.

Rovněž tak jeho rozvor 1475 mm a celkové rozměry 2214/780/1261mm zajišťují tomuto stroji skvělou manévrovatelnost i v hustém městském provozu. Je však dostatečně pohodlný i při podniknutí delší cesty, na kterou je již při opuštění výrobní linky vybaven celou řadu doplňků, které se většinou za nemalý peníz u ostatních strojů dokupují. Tím, v žádném případě nechci říct, že by nebylo možné tento motocykl dále dovybavit. Naopak existuje celá řada originálních doplňků – počínaje velkoprostorovým plexi štítem a zadním kufrem konče. Pojďme se však podívat na pohonný agregát N-téčka. Čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec, disponuje výkonem 56 koní při 7750 ot./min. Největší krouticí moment je docílen při 6250 ot./min. a má hodnotu 55 Nm. O přísun životodárné kapaliny do dvou válců svírajících navzájem úhel 52°se stará dvojice karburátorů Keihin s průměrem difuzoru 36mm. Motor pak pracuje v režimu OHC se třemi ventily na každý válec. Písty mají průměr 79 mm a neúnavně pracují se zdvihem 66 mm. Objem má potom hodnotu 647 cm3. Pohon zadního kola 150/70 ZR 17 je svěřen tichému a prakticky bezúdržbovému kardanu. Brzdový kotouč zadního kola mající průměr 276 mm je osazen plujícím jednopístkovým třmenem. Naproti tomu, přední kolo 120/70 ZR 17 dostalo do vínku kotouče hned dva. 296ti mm kotouče jsou odlehčeny efektními chladicími otvory a osazeny dvoupístkovými třmeny. Dá se říct, že celý brzdový systém není nikterak předimenzovaný, avšak na pevném a suchém podkladu dokáže 238 kg těžký stroj (pohotovostní hmotnost) spolehlivě zastavit. Pevný, dvojitý rám je dostatečně tuhý a díky menšímu rozvoru 1475 mm neprotestuje ani při prudčím projetí ostré zatáčky. O standardně montovaných doplňcích jsem již psal. Za zmínku však ještě stojí, že tyto doplňky jsou vždy dodávány v barvě motocyklu.

Velice přehledná přístrojovka docela určitě nadchne milovníky analogových přístrojů. Vcelku, i spolujezdci pohodlné sedlo je však pro řidiče umístěno 814 mm nad povrchem vozovky, což obzvláště při otáčení a v malých rychlostech může přivodit méně zkušenému jezdci nejednu horkou chvíli. Jestliže jsem v začátku tohoto článku použil příměr mezi Octávií combi a Fábií sedan, pak toto platí bezezbytku i o ceně.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 9x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist