globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Pedl (178) napsal 29.07.2019 v 21:37

Pěkná barva

bulldogbiker (-3) napsal 24.12.2018 v 16:19+1

AFRIKA TWIN JE ŠPIČKOVÁ
Mohu jen doporučit.

Jehlikhugo (0) napsal 10.08.2018 v 13:01

Ahoj, dokaze nekdo poradit zda na Africu Adventure je nejaky kit na premontovani stupacek ? Bohuzel se na ni uplne nevejdu (dvoumetrovy mutant) a kolena mam na bande primo na hranach, potreboval bych to prepakovat a vse snizit tak o 5-7 cm nize. V Honde o nicem nevi, tak sonduju. Je to pro me stezejni , protoze moto chci zakoupit. Diky moc za jakoukoli radu a odkaz. Dik Viktor

lopata75 (111) napsal 15.07.2018 v 21:41

Schimi: Hydrauliku, pokud poskodis mimo civilizaci, nedojedes, lanko se dá řešit, stejně dušove pneu, pokud trefis a poskodis bezdušovy ráfek končíš... Duše může podržet...

Schimi (5) napsal 15.07.2018 v 20:45

Ještě jsem zapomněl na jednu věc nad kterou jsem přemýšlel. Proč nemá hydrulicky ovládanou spojku? Této cenové kategorii by to odpovídalo a usnadnilo by to možnost nastavování.

Ještě bych měl pár drobných výtek k řazení, kdy se mi povedlo párkrát nedořadit, což mě celkem překvapilo.

Schimi (5) napsal 15.07.2018 v 19:22+5

Včera jsem se vrátil z výletu z pobaltí a ruska, po 7700 km se pod tento článek mohu jedině podepsat.
Motorka je opravdu skvělým kompromisem ve všech jízdních režimech, na silnici i mimo zvládne více než většina z nás dokáže využít
Velmi mile mě překvapila i spotřeba s průměrem 5,33 l na 100 km, kdy jsem si vyzkoušel oba extrémy, zrychlený dalnční přesun s kufry (PL dlouhodobě kolem 180-190 - nebyl jsem nejrychlejší ) za 10,61 l na 100 km i totálně předpisovou jízdu s maximálkou 100 km/h za 3,76 l na 100 km. Při ekonomické jízdě se mi dokonce povedlo najet 500,8 km což jsem nejdříve vůbec nepředpokládal. Při rozumné jízdě je větší nádrž skoro zbytečná.
Třešničkou je již zmíněný tovární výfuk s opravdu krásným projevem, například u V-stroma to v originálu byl již zmíněný vysavač.
Zklamáním pro mne byly tovární kufry, do kterých při jizdě v průtrži nateklo.
Absence hlavního stojanu v základní konfiguaci je taktéž diskutabilní.
Co mi ještě chybělo je uzamykatekná kapsa do které by neteklo a mohl bych tam třeba nabíjet mobil (foťák, powerbanku, atd.) za jízdy.

PS: Motorka byla z půjčovny, protože jsem recenzím nechtel věřit, ale teď jsem opravdu nalomený...

lopata75 (111) napsal 15.07.2018 v 09:46+3

GTR 1400 na koleno, perfektní ježdění na asfaltu... AT jiný styl, ale užívám si asfalt o nic míň než s čistě silničním bikem, to že si sjedu do offu beru jako velkou přidanou hodnotou a tam je to taky velká zábava, jezdím prostě podle nálady, někdy serpentinami čistě on, jindy lesem o dost delší off zkratkou ... To že si dojedu po dálnici do Bosny a nenudím se a tam pak litame po horách beru jak maximální využití motorky... Zábava po všech směrech. Pro mne momentálně nejvíc za 20 let ježdění na všem možným...

technick (41) napsal 15.07.2018 v 09:29+2

Kdo nikdy neuměl využít potencionál 17/17 pak jede to samé na 21/18 a necítí se tím být omezený.

Rozhodně to neber jako urážku, jsem na tom podobně. Proto si Alpy s kombinací 21/18, pokud budu mít dobře obuto užiju.

Pokud by to byla nejlepší silniční kombinace, vypadaly by silniční sportovní motocykly jako Afrika

Postav si vedle sebe Porsche 911 a BMW X5. Jasně, je to trochu přehnaný kontrast, ale vedle litrové sportovní motorky bude na okruhu Africa vypadat taky jako neohrabané SUV

Jezdil jsem na ní a Honda perfektně vystihla potřeby dnešních jezdců a proto je to skvělá UIVERZÁLNÍ motorka. Nepřesvědčujte mě ale o tom, že je to skvělá kroska a zároveň silniční supersport, to je pouze v katalogu Hondy a univerzál vždy přináší kompromisy a to i ten můj.

Takže pokud to nepůjde i do bláta, tak to pouze na silniční ježdění nemá smysl

lopata75 (111) napsal 15.07.2018 v 06:39

Technick: Tvrdím opak. 21/18 a na silnici se svezu jak 17/17 . Užívám AT jak na silnici, tak v offu...

technick (41) napsal 14.07.2018 v 23:26

O Africe se teď hodně píše a marketing velice dobře zvládá. Proto jí i přeju prodejní úspěchy. Motorka to špatná není, jezdím teď konkurenční enduro a na rozbitých silnicích v offroadu jsou 21/18 ráfky super.

Mluvit o tom jako o skvělé silniční volbě je ale nesmysl, po přezutí na silniční Pirelky se pěkně svezu na skvělě vyasfaltovaných Alpských silnicích, ale rozhodně by pak stačily nízké zdvihy a kombinace 19/17.

21/18 a vysoké cestovní enduro je v tu chvíli pro mě nevýhodou a kdo tvrdí opak popírá fyzikální zákony.

CZ175_1967 (105) napsal 14.07.2018 v 07:13+1

Africa Twin je krásná motorka a vloni jsem velmi vážně uvažoval o její koupi. Protože se stroji zabývám od svých patnácti let a jejich servisem se živím, netrpím předsudky vůči žádným technickým vymoženostem a zde se mi líbila i DCT převodovka. Použití motorky mělo být od sólo jízdy od polňaček přes naše krásné rozmlácené okresky po naloženou motorku třemi kufry a mojí dobrou ženou na delší výlety. Kromě kufrů a jejich držáků jsem uvažoval ještě o dokoupení hlavního stojanu a padacího rámu. A tady je zakopaný pes. Narazil jsem na to, kolit toho AT podle údajů výrobce vlastně uveze, tedy jaký je rozdíl mezi „Nejvyšší technicky přípustnou hmotností (kg)“ a „Provozní hmotností“. Přesto, že se domnívám, že tohle je zásadní údaj o každém stroji, překvapuje mě, že někteří motorkáři, prodejci motocyklů a motocykloví novináři tento údaj neřeší. Bohužel, AT rok 2017 je podle mého názoru určená buď na jízdu samotného jezdce s bagáží nebo na jízdu ve dvou, ale bez bagáže nebo na jízdu ve dvou s bagáží, ale to musíte vážit jako průměrný Japonec a Japonka (ale nevím, zda na tom pak dosáhnou). Model 2017 se standardní převodovkou uveze 195 kg (427/232), s DCT také 195 kg (437/242). Bez kufrů (10 kg?) a jejich držáků (5 kg?), bez padacího rámu, co není jen na ozdobu (8 kg?), bez hlavního stojanu (5 kg?). Kolik váží dvě helmy, dvoje boty, hadry (+- 20 kg) a něco do kufrů … A vyjde mi z toho, že bychom dohromady s baťůžkem museli mít max. 145 kg - a to nahatí. Moje žena váží při svých 178 cm 62 kg, ale na mě se dost podepsaly naše tři děti – mám 100 kg. Na to, že v dnešní době někdo něco naddimenzuje, nevěřím. Proč by to dělal? Zvýšil by si tím hmotnost stroje a dostal za to kartáč od některých novinářů i některých motorkářů. Modely 2018 jsou na tom lépe, ale ne zase tak o moc (CRF1000A 2018 443kg/230kg, CRF1000D 2018 453/240, CRF1000A2 2018 438/243, CRF1000D2 2018 448/253). Ono vyrobit něco s předpokladem možného dynamického zatížení a zároveň lehkého a za dobrou cenu není žádná sranda.

Michaelis (1) napsal 13.07.2018 v 20:07

Mig 35: No parkrat jsme se postavili do stupacek, ale minimum, jinak v sedle. Vzdy stacilo pridat plyn a tocit riditkama a ta 21 vyborne vedla. a v te casti malych sypkych kamenu jsem se nemohl vubec rozjet, jen hrabacka na miste, tak sla asi 3 x 50m pesky. Pred tim jsem mel Transalpa a s tim bych to tak nezvladl, tady afrika fakt vede. ale jestli mam i hanit, tak odeslo stelovani predpeti pruziny, ale mam to v zaruce, pujde na servis.

AfricaTwinL2 (2) napsal 13.07.2018 v 19:15

vilemmx: počkam si jestli ti někdo vyrobí litrový cenduro bez plastů s váhou 180kg .. jo byl by to sen .. a je to zároveň dětinská představa, že se to stane .. to si vážně nemohl čekat že AT bude jako opravdovej dakarskej speciál .. vše co jsem chtěl říct howk

vilemx (228) napsal 13.07.2018 v 18:48-1

AfricaTwinL1> ctu a chapu. Protoze je motorka moc tezka, sam s ni do tezsiho terenu nejezdis. A kdyby mela o pytel cementu mene, to uz bys jel?
Naopak ja tady napisu me osobni duvody, proc jsem do ni nesel, a ty mi za to das minus. Budto jsi nekriticky obdivovatel CRF nebo s tou motorkou bezne jezdis duny, vymleta koryta, prikre vyjezdy v lese, enduro a MX trate, protoze jinak ti je 21 a zejmena 18” k prdu.

AfricaTwinL2 (2) napsal 13.07.2018 v 18:22

vileme vileme ctes a nechapes.. rikam tedy srozumitelneji - sam v jednom clovekovi bych do tezsiho terenu nejel ..

vzdy jen s nekym .. kdo event pomuze ..
jsem rad ze ti ope pomohla .. ja 3roky po vyndani zelez nejezdil .. a pak se pomalu vratil .. pricemz si nemuzu dovolit zadny extremy .. jinak lezim na myorelaxantech

vilemx (228) napsal 13.07.2018 v 18:04+1

AfricaTwinL2>Proboha, jak v tehle kategorii bys s AT do tezsiho terenu nejel? Vzdyt je to (nebo by mela byt) motorka urcena prave i do tezsiho terenu. Marketing ji tam natlacil, prestoze nektere casti konstrukce tomu neodpovidaji :(
P.S. Jako plotynkar S5/L1 jsem pul roku po operaci odjizdel na vic jak mesicni vylet po marockem “venkove” a od te doby uz skoro 20 let tech 230 kg sam zvednu. Ale uz s tim mam cim dal tim vetsi problem. Proto jsem doufal, ze nova AT bude lehci. Uvidime, co k hmotnosti rekne maly dvouval od KTM.

AfricaTwinL2 (2) napsal 13.07.2018 v 17:12

f.hoffi: a poznáš vůbec za jízdy africu? mám totiž zkušenost, že cca třetina majitelů GS vůbec nezdraví .. zřejmě totiž vůbec Africu nevidí (zahloubáni do jízdy na pupku GS světa ) .. nebo nejsou zvyklý koukat se nahoru na vyšší stroje .. nebo nevím ..
a propo přijeď k nám do krušnejch a uvidíš že každá 20 motorka s německou značkou je nová africa ..


vilemmx: nesmíš padat - pak polovina tvých důvodů bude vyřešena .. hmotnost je úplně v pořádku v téhle kategorii cendur.. osobně - sám bych do těžšího terénu nejel, vždy jen s někým kdo eventuelně pomůže zatlačit, zvednout, podtrhnout přední kolo atd .. jako plotýnkář po zlomený L1 nemam sám šanci Africu zvednout ..

SuperSic58 (1306) napsal 13.07.2018 v 17:04

f.hoffi : ty bláho je tu potkávám v ČR pomalu na každym rohu

vilemx (228) napsal 13.07.2018 v 15:39-1+2

Zatím tady píší převážně spokojení majitelé, takže napíšu pohled z druhé strany:
Na novou AT jsem se těšil a vážně uvažoval, že do ní půjdu. Bohužel mě zklamala dvěma věcmi - hmotností a přemírou a složitostí plastů, LED světla, atd. Tyhle dva důvody stály za tím, že do ní zatím nejdu.

Jasně 230 kg není problém ani v terénu, pokud ale motorka jede. Jakmile se zastaví a musí se s ní manipulovat růčo (tahat z bláta, písku, zvedat, couvat), tak právě tady se láme chleba. Před patnácti lety to pro mě byla hračka, teď už holt ne

K těm plastům. Kdo někdy dával dohromady po nějakém tom odložení třeba XRV či Dominatora a oproti tomu Trasapla nebo Varadero, tak jistě poznal zásadní rozdíl. Zatímco XRV či NX mají minimum plastů, které na sebe navazují jen v několika liniích, tak spasovat tyhle modernější všude zakrytované motorky je prostě opruz až utrpení. A lhát si do kapsy, že vlastně o nic nejde, případně to vyřeší havarijko? Díky, u mě zatím ne

Mig_35 (345) napsal 13.07.2018 v 15:14+1

Michaelis: offroad ve dvou s manželkou a s plnou náloží? A ještě řekni, že jste se nezvedli ze sedačky:)

Mig_35 (345) napsal 13.07.2018 v 15:13

Lopata: deluxa mluví o tom, že kdyby cestoval ve dvou. Tzn. někdo by mu to pomohl zvedat. Správnou adventure motorku totiž musíš zvednout sám. A když ti naložená Africa spadne někde v kopci, tak se hodně zapotíš... pokud ji zvedneš 250+ kilo není žádný med.

Mig_35 (345) napsal 13.07.2018 v 15:11+1

Jets: kdybys potřeboval bezdušový kola na svoji krásku, tak mám jedny přebytečný od Alpina Raggi. O kvalitě netřeba pochybovat a určitě nebudou reznout:)
K článku: no nevím, na asfalt bych si radši koupil Multistradu 950 a potěšil bych se větším výkonem a kombinací 17+19 palců kola... A kupodivu, ještě bych ušetřil.

f.hoffi (23) napsal 13.07.2018 v 14:52

vencysta (64) napsal Dnes v 09:21

Ale já ji potkal jen jednu a to s českou SPZ. Přavažují stroje BMW, H-D, KTM, pár italů a britů, japonce na prstech počítat. Je sice fakt, že majitelé Afrik budou spíše v zemích nikoho na jihovýchodě.

Michaelis (1) napsal 13.07.2018 v 14:40+1

No Albansky Theth jsem s tim jel pred tydnem cely okruh dokola. Asi 70-80 km offroad a v plne polni a s manzelkou za sebou jako batuzek. A zvladl jsem to prave diky ovladatelnosti a DCT. Nemuzu Afriku vynachvalit.

Skaut (6) napsal 13.07.2018 v 12:30+2


Myslim ze je aj do terenu...co ?
Pohori theth- albanie

lopata75 (111) napsal 13.07.2018 v 12:24

deluxa: Půjč si jí. O hmotnosti vůbec, ale vůbec nevíš... Já z ní mám pocit horského kola... Je to určitě i díky ovladatelnosti v malé rychlosti a i tím, že jsem měl před ní silnici, kde jsem musel uvážit, každé otáčení... Teď se otočím na petniku a kdekoliv...

vencysta (78) napsal 13.07.2018 v 09:21

f.hoffi:
Já si myslím, že je to cenou, přece jen je to na naše poměry dražší motorka.

deluxa (347) napsal 13.07.2018 v 09:09-2+1

Keby som cestoval vo dvojici tak toto by bola moja prva volba. Mne vadi hlavne hmotnost, je to ukrutne tazke ako kazdy novy model od Hondy. Poslednu dobu pridavaju do vyroby asi aj olovo. O tom ze to je podareny a dostojny nastupca starej Afriky ale nepochybujem.
AfricaTwinL2...ja som na jednovalcovej XT660R dal za cca 8 mesiacov 56tis. Dialnice som videl len vynimocne. Stretol som tipka na GS z Nemecka niekde v Rumunsku a on daval 1300-1500 za den! A to bol 3 mesiace v kuse na cestach Podla mna nie je problem urobit 100ku za rok. Take clanky o hovne. Existuju aj ovela aktivnejsi jazdci, akurat nemaju asi potrebu z toho robit senzaciu a rozhovory... ale aspon vieme ze tych 100 to vydrzi v pohode...

f.hoffi (23) napsal 13.07.2018 v 07:23-1+1

Mě se taky líbí, aly když je tak dobrá, proč jsem potkal po týdenním couraním alpskými zeměmi jen jeden kus?? ( s českou SPZ)

bruttopyr (396) napsal 13.07.2018 v 07:21-2+1

Africa má top design, teď ještě aby pustili stejného designéra i na Crosstourera, NC750 a už to nebude mít chybu!

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist