globalmoto_duben_nolan




Honda CRF 450 2008 vs. 2010 a 2011, tedy souboj karburátoru a vstřikování

Kapitoly článku

Vašek Železník

"Osobně jsem u modelu 2011 pozoroval zvýšený komfort jízdy. Vzpomínám si, že v dobách přechodu z modelu 2008 s karburátorem na model 2009 se vstřikováním jezdci dlouho váhali, jestli jezdit osmičku nebo devítku. Někteří byli názoru, že karburátor je rychlejší a vstřikování pomalejší. Dosažené časy však mluvily opačně… 

Nicméně jiná cesta než vstřikování dnes už neexistuje a osobně si myslím, že se potvrdilo, stejně tak jako i při dnešním testování, že jízdní komfort na modelu 2011 je daleko vyšší. Jízda je mnohem klidnější než s karburátorem. Člověk si pak jednoduše dokáže dál přizpůsobit motocykl k obrazu svému."

Tomáš Petermann

"Mám zkušenosti se sedmi čtyřistapadesátkami v řadě rok po roku, počínaje modelem 2005. Když vezmu karburátorový model 2005 a poslední karburátorový model 2008, tak je rozdíl obrovský. Dá se říct, že model 2008 v karburátoru byla špička… Tenkrát jsem si říkal, kam až to může jít a v tu chvíli přišel model 2009 se vstřikováním. Od Hondy to byla veliká změna a také díky fungl novému rámu se dost změnily jízdní vlastnosti. Motorka byla lehčí, lépe ovladatelná a mnohem lépe se s ní zatáčelo.  
V první fázi jsem byl lehce zklamán po výkonové stránce a jeho průběhu, protože ta motorka byla možná hodná až moc. Poslední karburátorový model 2008 působil po výkonové stránce mnohem ostřeji a v první fázi mi seděl mnohem víc. Když to vidím zpětně, tak mi model 2009 přišel se svými mapami poněkud nedotažený. Motorka se poměrně těžko startovala, a na trati se často zašlapávala. CRF450R 2010 byla už o něčem jiném, přišla s novým časováním, a tak výkon měl daleko lepší průběh. Pokud to ale porovnám s jedenáctkou, vývoj je vidět. Musím říct, že model 2011 splňuje mé očekávání. Pro své závodní účely namontuji laděný výfuk, dám jinou mapu a výkonu mám habaděj. Naproti tomu, když si  CRF člověk koupí pro hobby ježdění, bude se vstřikováním, které dává plynulejší chod, maximálně spokojen." 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist